Exista multe metode de a face bani pe net. Blogul este doar una din ele. In acest ghid practic iti arat cum sa-ti creezi un blog si cum sa faci bani din blogging ca un profesionist.
Daca ti-ai pus vreodata intrebarea: Cum as putea sa fac bani folosind blogul pe care il am? sa stii ca nu esti singurul. Milioane de persoane care au bloguri sau au in plan crearea unui blog personal, sunt interesate sa obtina raspunsul la aceasta intrebare.
SFAT: Nu privi simplist lucrurile. A crea un blog profitabil inseamna mai mult decat a apela la o firma care creeaza site-uri web pentru a-ti face „partea tehnica”. De la idee la bani… drumul e mai lung.
Te invit sa descoperi toate detaliile de care ai nevoie in randurile de mai jos.
Cuprinsul Ghidului
Introducere
E greu sa-ti faci un blog?
Nu nu este. Oricine isi poate face cu o investitie minima.
Si din moment ce este atat de simplu si deloc costisitor, sunt multi cei care aleg blogul ca metoda de a castiga bani pe internet.
Te regasesti in aceasta poveste?
„Ideea ca vreau sa imi fac un blog incepuse sa incolteasca tot mai mult in mintea mea. Tot citeam pe internet si cautam idei pentru blogul meu: ce nume de blog sa-mi aleg, ce sa scriu pe blog, cat de des sa public articole pe el etc.
Ideea de a deveni blogger mi se parea geniala. Cine n-ar vrea sa lucreze de oriunde doreste, oricand doreste si sa fie capabil sa se intretina pe sine astfel?
A venit si ziua cea mare: mi-am cumparat primul site si am devenit si eu „blogger cu acte in regula”.
Dupa ce m-am decis despre ce sa scriu, am inceput plina de entuziasm sa scriu articol dupa articol. Am scris si am scris insa… banii nu incepeau sa vina.
Entuziasmul meu s-a dus asa repede cum venise.
Efortul meu parea in zadar.
Nu reuseam sa-mi fac blogul cunoscut, sa-mi cresc numarul de vizitatori…
Ce mai… in scurt timp am ajuns sa fiu dezamagita de initiativa mea antreprenoriala. Am renuntat. Poate ca blogging-ul nu este pentru mine…”
Asa imi povestea o prietena, cand ne-am intalnit in parc.
Si din pacate, aceasta poveste se repeta in mai mult de 90% din cazuri.
Noii bloggeri nu au rabdarea necesara pentru a-si continua munca pana cand vor atinge succesul pe nisa de piata pe care si-au ales-o. Toti acesti oameni care se dau batuti usor, sfarsesc prin a spune ca nu poti face bani cu blogul tau. Dar acest lucru nu este deloc adevarat.
Sa-ti faci un blog nu e greu. Nu te costa mult bani, insa te costa timp. Si daca vrei sa iti faci un blog popular iti spun din capul locului ca merita; merita cu varf si indesat.
Si da. Poti castiga bani cu el, daca iti doresti cu adevarat.
Exista o gramada de oameni care au reusit, care si-au construit o afacere online in jurul blogului lor, a caror munca a fost recunoscuta in ziare si la tv ( Exemple: Florin Rosoga, Andy Szekely, Zoso (Vali Petcu), Geanina Staicu-Avram (Jamila), Lorand Soares Szasz).
Iar daca ei au reusit, cu siguranta poti si tu. Important este sa dai dovada de suficienta perseverenta si sa fii dispus sa-ti dedici timpul necesar acestei activitati, pentru ca aceasta afacere sa devina profitabila pentru tine.
In concluzie, crearea unui blog este o idee de afacere profitabila, care poate fi inceputa de acasa, necesitand doar un calculator si o conexiune la net.
Acestea fiind spuse, in continuare iti voi arata…
Cum sa creezi un blog pas cu pas si sa castigi bani de pe urma lui
Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii faca fiecare nou blogger, de la stadiul de idee, pana la crearea unui blog personal si castigarea primilor bani:
PASUL 1: Alege nisa blogului
Atunci cand vrei sa incepi sa faci bani din blog, primul pas este sa decizi carei nise de piata i se va adresa blogul tau.
Ce este o nisa?
Nisa de piata o putem descrie ca fiind un anumit grup de oameni, care au un interes comun.
Atunci cand te decizi asupra nisei, ai grija ca aceasta sa fie profitabila, adica sa poti scoate bani din ea.
De asemenea, trebuie sa ai cunostinte despre subiectul respectiv, pentru a putea scrie articolele.
Este bine sa fii pasionat de acel subiect.
Imagineaza-ti sa fii nevoit sa scrii luni intregi despre un subiect care nu te intereseaza si nu iti face placere. Pe langa faptul ca va fi un adevarat chin si vei sfarsi cel mai probabil prin a renunta, faptul ca nu tratezi cu pasiune acel subiect se va vedea din articolele pe care le scrii.
Daca alegi sa scrii despre una dintre pasiunile tale, cu siguranta ca detii deja suficiente informatii despre acel subiect, care te vor ajuta sa iti castigi primii cititori fideli si in timp vor asigura succesul blogului tau.
Inainte de a incepe sa scrii pe blog, trebuie sa afli cat mai multe lucruri legate de nisa de piata pe care vrei sa intri. Vezi ce alte bloguri si site-uri de specialitate sunt pe internet, ce vechime au ele si dau au succes in ceea ce fac, pentru a-ti forma o impresie asupra numarului de site-uri cu care vei concura.
Acesta este primul pas, atunci cand te decizi sa incepi sa iti faci un blog si este unul foarte important, asa ca nu il trata cu superficialitate.
O nisa de piata aleasa corect, va face ca blogul tau sa devina cunoscut intr-un timp mai scurt te si te poate ajuta sa atingi mai rapid succesul.
Despre acest subiect am scris pe larg in articolul despre alegerea unei nise profitabile pentru blog. Dand clic pe acest link vei gasi si 3 exemple de nise care si-au dovedit profitabilitatea de-a lungul timpului si cu care poti merge „la sigur”.
PASUL 2: Alege numele blogului
Alegerea unui nume pentru blog este intotdeauna o decizie dificila.
Ce nume de blog sa alegi? Sa il inventezi? De unde te poti inspira? Care dintre variantele la care te-ai gandit e cea mai buna oare?
Cum spuneam… o decizie deloc usoara. Si lucrurile devin chiar mai dificile atunci cand realizezi ca orice ai face, peste aceasta etapa nu poti sari. Trebuie neaparat sa alegi un nume de blog pentru a putea sa-l creezi si sa incepi sa scrii articole pe el.
Si tocmai pentru ca este un subiect asa important, i-am dedicat un articol separat. Asa ca, te invit sa citesti si sa asculti informatiile de aici: cum alegi un nume de blog.
PASUL 3: Alege platforma pe care sa iti faci blogul
In general, blogurile sunt facute pe platforma WordPress. Insa nu doar blogurile, ci si site-urile de prezentare.
In momentul de fata, 27% din site-urile existente pe internet sunt construite folosind WordPress. Blogul pe care esti acum a fost creat pe WordPress, la fel ca si celeltate site-uri pe care eu le detin.
Deci, daca te intrebi cum sa faci un blog usor si rapid, cu cunostinte minime de web design… iti recomand cu caldura si tie sa folosesti WordPress.
Folosind aceasta platforma iti poti crea un site exact asa cum iti doresti pentru ca exista o gramada de pluginuri si teme de WordPress pe piata (atat fara bani, cat si platite – premium) care te pot ajuta sa-ti creezi site-ul mult visat.
Ok. Vei folosi WordPress. Ce ai de facut mai departe?
PASUL 4: Alegerea gazduirii web (hostingul)
Site-ul (Blogul) tau poate fi creat folosind un nume de domeniu propriu (caz in care trebuie sa cumperi numele de domeniu si gazduirea web, lucru care presupune un mic cost anual) sau poate fi creat fara costuri suplimentare pe platforma WordPress.com (caz in care nu trebuie sa platesti nici numele de domeniu, nici gazduirea web).
Ce varianta iti recomand? Evident PRIMA varianta.
De ce? Pentru ca in felul acesta tu esti cel care detii intreg controlul asupra site-ului tau.
CONCLUZIE: Daca te gandesti serios sa faci bani din blogul pe care il vei crea, atunci priveste costul numelui de domeniu si a gazduirii web ca o investitie in afacerea ta online.
Cat te costa?
- un nume de domeniu pe .ro costa in jur de 50-60 lei/an
- gazduirea web la firma noastra costa 140 lei/an si primesti 5 GB de spatiu (adica mai mult decat suficient pentru a scrie oricate articole doresti pe blogul tau).
Daca vei cumpara de la noi numele de domeniu si gazduirea… noi, ITI INSTALAM WORDPRESS-UL PE SITE GRATIS. Vezi detalii la PASUL 6.
PASUL 5: Cumpararea numelui de domeniu
Presupunand ca ai mers pe varianta pe care eu o folosesc si o recomanda: cumpararea unui nume de domeniu propriu, in continuare iti voi arata cum poti verifica daca, numele de domeniu pe care te-ai gandit sa-l cumperi este DISPONIBIL.
Da, ai auzit bine. Exista o mare probabilitate ca, numele de domeniu pe care te-ai gandit sa-l achizitionezi sa-l fi luat deja altcineva.
Si aceasta probabilitate creste simtitor daca varianta de nume de site pe care ai ales-o contine cuvinte cheie. Daca ai ales un nume inventat sau numele tau ( BRAND ) probabilitatea ca altcineva sa fi ales deja acel nume de site este considerabil mai mica.
Asadar, gandeste-te la 2-3 nume de site, pentru a nu fi pus intr-o situatie dificila in cazul in care prima varianta la care te-ai gandit este deja luata.
Apoi, pentru a verifica disponibilitatea numelui blogului tau intra pe Flexihost.ro si scrie numele pe care doresti sa-l aiba blogul tau.
In cazul in care varianta .ro este disponibila, alege-o pe aceasta. Daca nu, mergi pe variantele: .com, .net sau .org deoarece acestea sunt cele mai folosite.
Acum ca ai identificat numele de domeniu disponibil stii ce ai de facut: cumpara-l si hai sa trecem la pasul urmator.
PASUL 6: Instalarea WordPress-ului pe site
Pentru ca numele de domeniu pe care l-ai cumparat sa apara online, trebuie sa cumperi servicii de gazduire web, asa cum ti-am spus deja la pasul 4.
Odata ce te-ai ocupat si de asta, mai ai un singur pas de facut inainte de a incepe sa scrii articole pe blogul tau: sa-ti instalezi WordPress-ul.
Nu te pricepi la treburile tehnice?
Nu-ti face griji. Nu e cazul sa-ti prinzi acum urechile. Completeaza formularul de aici cu datele tale si la Mesaj scrie-mi ca vrei sa iti cumperi numele de domeniu si gazduirea web la noi (hostingul).
Te vom contacta imediat inapoi si iti vom instala bucurosi WordPress-ul pe site, absolut GRATUIT.
(Gazduirea costa 140 lei/an si primesti 5GB spatiu pentru blogul tau. Adica, mai mult decat suficient pentru a scrie cate articole doresti.)
Suna bine? Contacteaza-ma acum si iti vom pune pe picioare noul blog cat ai zice peste.
PASUL 7: Alegerea designului site-ului
Gata. In sfarsit. Te poti apuca sa scrii articole pe blogul tau. Yupiiii!
Si scrii un articol. Scrii 2 articole. Mai mesteresti ceva pe la setarile din interfata site-ului… insa parca lucrurile nu arata asa cum ti-ai dorit. Ai fi vrut sa arate cu totul altfel blogul tau.
Simti si tu asta?
Nu-ti face griji. Toata lumea trece prin aceasta etapa. Nu esti singur. 🙂
Asta se intampla pentru ca, site-ul tau are nevoie de un makeover dupa ce a fost creat.
Este absolut necesar? Nu.
Te va ajuta sa-ti diferentiezi site-ul de concurentii tai acest „makeover”?
Da. Cu siguranta.
Vezi tu… asa cum, ne alegem hainele in functie de moda, sau dupa anumite preferite atunci cand vrem sa iesim din casa, la fel se intampla si cu blogul nostru.
Da, este al nostru. Tinem la el desi este micut si subtirel (are doar cateva zile vechime si doar 2-3 articole scrise pe el). Insa… daca ar arata un pic mai bine, poate ca l-am iubi si mai mult si ne-ar face si mai mare placere sa scriem articole pe el.
Corect???
Iata de ce, desi nu este imperios necesar la inceput, iti recomand sa te gandesti si la modul cum vrei sa arate site-ul tau.
Si cand spun cum sa arate site-ul tau ma refer nu doar la crearea unui design profesional, la crearea unui logo, ci si la modul de redactare a articolelor tale.
In acest sens, am scris un articol plin de trucuri utile care cu siguranta te va ajuta. Il gasesti aici: cum sa faci ca blogul tau sa arate profesional.
Daca esti in pana de idei, nu te pricepi deloc la partea grafica si vrei sa lasi profesionistii sa-si faca treaba, contacteaza-ne aici. Echipa Cristinne iti va da bucuroasa o mana de ajutor cu crearea logului si chiar cu design-ul intregului tau site, pentru ca el sa arate profesional si totodata sa respecte principiile marketingului online, pentru a converti cat mai multi vizitatori in clienti. 🙂
PASUL 8: Scrie continut de calitate
Trebuie sa scrii continut de calitate, pe care vizitatorii blogului tau sa il considere folositor si sa il imparta cu placere cu prietenii lor, prin intermediul site-urilor de socializare.
Despre cateva tehnici care te ajuta sa scrii continut de calitate, poti citi aici:
In timp, vei scrie multe postari pe blogul tau. Unele din ele, cele mai de succes, vor ramane in continuare printre cele mai citite, pe cand altele, nu vor mai primi nici un fel de atentie din partea cititorilor tai. Daca informatia este de calitate, atunci poti transforma acest dezavantaj intr-un avantaj.
In primul rand, asigura-te ca, toate postarile tale sunt actualizate.
Spre exemplu, daca ai promovat un produs care nu mai este in acest moment disponibil, inlocuieste bannerul sau link-ul spre acel produs cu un altul asemanator, pentru a putea sa castigi in continuare bani.
Daca anumite informatii pe care le-ai mentionat, nu mai sunt de actualitate, le poti actualiza, pentru ca ele sa fie utile in continuare cititorului tau.
O alta varianta, care consta in a oferi persoanei care intra pe blog si articole mai vechi spre lectura, poate fi pusa in practica folosind un plugin care arata la finalul articolului o lista cu titlurile articolelor asemanatoare cu cel pe care vizitatorul site-ului tau tocmai l-a citit.
Astfel, cititorul va iesi in castig, deoarece va afla informatii suplimentare despre subiectul care-l intereseaza, iar tie iti va creste timpul mediu pe care oamenii si-l petrect pe site-ul tau. (In acest sens iti recomand sa folosesti pluginul gratuit de aici.)
„Nu ma intereseaza cat sta un om la mine pe site”, ai putea spune.
Da, pe tine posibil sa nu te intereseze, dar pe motoarele de cautare, le intereseaza cu siguranta.
Timpul mediu petrecut de oameni pe un site, le arata motoarelor de cautare daca un site are continut de calitate si merita sa fie in primele pagini de rezultate sau nu.
Timpul petrecut de oameni pe site este unul din criteriile dupa care Google, Yahoo, Bing si alte motoare de cautare fac clasamentul site-urilor, atunci cand cautam o informatie cu ajutorul lor.
Si un al doilea motiv pentru care, timpul petrecut de oameni pe site-ul tau este important, este urmatorul: in functie de durata vizitei unei persoane pe site-ul tau, iti poti da seama daca acea persoana apreciaza informatia existenta la tine pe site si ii este de ajutor.
Spre exemplu, daca observi ca timpul petrecut pe site-ul tau este foarte mic, sa zicem 30 secunde, atunci ar fi bine sa iti dai seama ce anume l-a deranjat pe cititorul tau si l-a determinat sa paraseasca site-ul, inainte de a-ti continua munca de creare de continut si promovare online.
PASUL 9: Obtine backlinkuri
Iti recomand cu caldura sa citesti articolul pe care l-am scris despre cum sa-ti construiesti backlinkuri pentru a ajunge pe prima pagina in Google.
Da, ai citit bine. In el vei afla atat strategii prin care sa-ti construiesti backlinkuri catre site-ul tau cat si modul cum sa le construiesti, pentru a fi pe placul lui Google.
Si totusi de ce sa faci asta? Nu mai bine scrii doar articole si atat?
Sunt absolut de acord ca, pe termen lung, actualizarea blogului prin scrierea de articole noi, reprezinta cea mai buna strategie.
Insa, n-ai vrea ca mai multi oameni sa afle mai rapid de existenta blogului tau?
Te invit sa gandesti tot acest aspect al obtinerii de backlinkuri ca o promovare a ta, a ceea ce faci tu, a site-ului tau.
Imagineaza-ti urmatoarele 2 scenarii:
- Iesi pe strada si incepi sa vorbesti cat poti tu de tare despre cine esti tu, ce faci si de ce faci asta.
- Te duci la diverse prezentari si conferinte unde se aduna specialisti din nisa ta, din nisa careia i se adreseaza blogul tau.
Hai sa vedem ce se intampla in fiecare dintre aceste scenarii:
Scenariul 1: Unii se opresc sa te asculte, altii se grabesc sa treaca pe langa tine gandindu-se ca probabil ai ceva probleme cu capul, iar altii pur si simplu te ignora pentru simplu fapt ca… ce au ei de facut este mai important decat trancaneala ta.
Scenariul 2: Legi conversatii cu oamenii care se afla acolo pentru acelasi motiv pentru care ai venit tu: pasiunea pentru acel subiect si dorinta de a afla mai multe. Fiind si interlocutorii tai interesati de acel lucru iti este usor sa incepi o conversatie, iar conversatiile incepute se transforma in relatii de amicitie.
Varianta 2 se intampla si in mediul online. Si de cele mai multe ori, aceasta relatie de amicitie vine si cu backlinkuri la pachet. 🙂
Priveste crearea de backlinkuri in acest mod si ideea de a ajunge in prima pagina din Google folosindu-te de aceasta strategie va deveni mai usoara si mai distractiva. 😉
Sfaturi si trucuri utile pentru crearea unui blog de succes
Ti-au fost de folos toate informatiile pe care le-ai aflat pana acum?
Ele reprezinta fundatia a ceea ce va deveni, peste ani, un blog solid, cu renume, in nisa pe care ti-ai ales-o.
Insa daca vrei sa afli si mai multe sfaturi in materie de blogging, ti-am pregatit un articol plin cu sfaturi si trucuri utile oricarui blogger. Te invit sa le citesti si sa-ti iei notite pentru a face totul „ca la carte”, de la bun inceput. 🙂
Si cum pe toti ne intereseaza sa facem si bani cu blogul nostru (cei mai multi oameni isi creeaza un blog pentru ca isi doresc sa castige bani lucrand de acasa), nu puteam sa inchei acest curs de blogging inainte de a vorbi si de monetizarea blogului.
Asa ca, iata…
Cea mai simpla si rapida metoda de a face bani cu un blog: Google Adsense
Pe langa faptul ca este cea mai simpla metoda care iti baga bani in buzunar, este si cea mai populara.
In continuare iti voi explica pe scurt despre ce este vorba si la final iti voi da cateva sfaturi, pe care, daca le iei in considerare, nu vei avea conflicte cu cei de la Google si iti vei primi tot timpul banutii castigati.
Sa incepem.
Cum functioneaza Google Adsense?
Prin intermediul Google Adsense, firmele interesate sa isi faca publicitate, platesc o anumita suma de bani, pentru fiecare clic pe care oamenii il dau pe anuntul lor.
Aceste anunturi platite apar pe Google, atunci cand cautam ceva anume. Rezultatele platite apar tot timpul in topul rezultatelor cautarii.
Google Adsense ofera oportunitatea tuturor celor care au un site sa posteze reclame pe site-ul lor.
Astfel, daca o firma face reclama prin Google, iar tu ai ales sa publici reclamele platite de la Google pe site-ul tau, atunci cand o persoana ajunge pe site-ul tau si da clic pe reclama, tu vei primi o particica din suma pe care firma care vrea reclama o plateste la Google.
Altfel spus, tu vei fi afiliat si vei primi un anumit procent din suma pe care Google o incaseaza de la firma care isi face publicitate.
Suma pe care o primesti pentru un clic este cel mai probabil de cativa bani, dar poate creste, in functie de mai multe criterii.
Reclamele de la Google pot fi atat sub forma de text cat si sub forma de bannere grafice sau videoclipuri.
Tu poti alege locul de pe blogul tau unde doresti sa se afiseze reclamele de la Google.
Cati bani pot castiga?
In cazul acestei metode de a castiga bani, principiul este simplu: cu cat ai mai multi vizitatori pe site, cu atat vor exista mai multe persoane care dau clic pe reclamele afisate pe blogul tau si drept urmare tu o sa castigi mai multi bani.
Atentie. Nu trisa!
Un lucru bine de stiut este acela ca, tu nu trebuie sa dai clic pe reclamele tale, in ideea de a-i pacali pe cei de la Google sa iti dea mai multi bani. Smecheria ta va fi depistata in timp scurt si iti vor fi anulate toate castigurile. Asadar, alege sa joci cinstit.
Vrei mai mult?
Cum faci bani din blog [ 40 METODE ]
Si cu asta am ajuns la finalul ghidului.
Acum stii cum se face un blog personal, pas cu pas.
In incheiere, iti urez multa bafta in demersul de a scoate bani din blogul sau site-ul pe care il detii, iar daca ai nevoie de ajutor cu cumpararea numelui blogului tau, gazduirea web sau web designul blogului tau… sau consultanta pentru a te asigura ca incepi cu dreptul… te invit sa imi scrii folosind formularul de contact de aici.