Daca ar fi sa mergi la doctor si ai de ales intre 2 persoane pe care le cunosti:
- Un doctor renumit, cu o reputatie solida datorita experientei pe care o are, dar care se comporta deplorabil cu pacientii sai.
- Un doctor incepator dar amabil si dispus sa stea de vorba cu tine si sa iti explice ce anume ai si care sunt optiunile pe care le ai.
Tu intre care dintre acestia 2 ai alege: pe cel care se comporta urat cu pacientii sai pentru ca stie ca oricand va fi coada la el la usa pentru ca este cunoscut, sau pe cel fara experienta dar amabil si dornic sa te ajute?
De cele mai multe ori, oamenii aleg prima varianta. Pentru ca atunci cand este vorba de sanatatea noastra, cel mai mult ne pasa sa ni se puna un diagnostic corect si sa urmam un tratament adecvat.
Dar, stai! Nu doar pentru doctori este importanta formarea unei reputatii solide. Daca vrei sa reusesti online, ar trebui sa te gandesti si tu, de la bun inceput, ce strategie sa pui in aplicare, pentru a deveni o autoritate, pe nisa ta.
Atunci cand nu ai autoritate, chiar daca ai ceva important de spus, oamenii nu te vor asculta. Iar daca prin absurd reusesti sa vorbesti unei multimi de oameni, exista marea probabilitate ca ei sa nu te ia in serios, pentru ca nu te cunosc, nu stiu cine esti si drept urmare nu prezinti credibilitate pentru ei.
Cum sa-ti construiesti o reputatie solida pe net
1. Actioneaza impotriva interesului tau personal
Daca un potential client vine si vrea sa cumpere un anumit produs, iar tu stii ca acesta nu i se potriveste, nu i-l vinde. Spune-i de ce nu este pentru el si ce anume s-ar preta mai bine nevoilor sale.
Fii cinstit cu clientul tau si nu urmari doar castigul pe termen scurt. Astfel clientul te va privi cu alti ochi si daca va fi multumit de produsul pe care i l-ai recomandat cu siguranta te va recomanda si altor persoane.
2. Foloseste „Principiul transformarii”
Pentru a intelege care este esenta acestui principiu, sa luam urmatorul exemplu.
Intri pe 2 site-uri, cautand sa cumperi un produs de slabit si dai peste povestile celor doua persoane care detin site-urile.
- Prima persoana care vinde produsele de slabit are un metabolism bun de cand se stie, nu a avut niciodata probleme cu greutatea, a facut sport de mica si iti povesteste cat este de minunat sa te simti bine in propria piele.
- Cea de-a doua persoana, in schimb, a dus o lupta continua cu kilogramele toata viata sa. Ea a crescut intr-o familie unde mancarea fast-food era nelipsita din casa. In cele din urma, dupa mult sport, dieta si folosirea produsului „minune” a reusit sa slabeasca si te invita sa urmezi si tu acelasi program de slabit pentru a avea rezultate garantate.
Ambele persoane vand acelasi produs. Dar tu pe cine vei crede mai degraba? De la cine ai fi mai tentat sa cumperi: de la persoana care nu a avut niciodata probleme cu greutatea si nu stie ce inseamna sa nu te poti apleca sa te inchei la sireturi sau sa gafai in continuu dupa ce ai alergat doar 50 de metri, sau de la persoana care a trecut prin aceasta experienta si iti poate spune pas cu pas, ce etape a parcurs ea?
Persoanele care trec printr-un proces de transformare, care parcurg un drum de la A la Z, au mai multa credibilitate in fata altor oameni care vor si ei sa reuseasca acelasi lucru.
Atunci cand dam peste persoane care au intampinat aceleasi dificultati ca si noi, ne identificam cu ele si faptul ca ele au reusit, ne intareste speranta ca vom putea face si noi acea transformare.
Asadar, daca vrei sa devi o autoritate pe nisa ta de piata, incepe prin a impartasi din experienta ta cu cititorii. Spune-le prin ce ai trecut si cum ai reusit sa faci fata. Acest lucru te face sa pari mai uman ( ca doar nimeni nu se naste invatat) si totodata iti ofera titlul de expert in ochii celorlalti.