Cu totii vrem trafic pe blog. Vrem oameni care sa citeasca si sa aprecieze informatiile pe care le oferim in articolele pe care le scriem.
Si nu este de mirare ca, atunci cand ne uitam peste blogul nostru, cate-odata oftam si ne punem intrebarea: „Oare ce imbunatatiri si-ar dori cei care ma urmaresc sa gaseasca pe blogul meu?”
Asupra acestei intrebari ne vom opri atentia in articolul de astazi.
Un blog fara trafic este un blog MORT. Nu poate fi monetizat si munca ta de a scrie articolele este inutila, daca nimeni nu citeste ceea ce scrii. Stii foarte bine asta.
Dar nu vom vorbi despre metodele clasice de a aduce trafic pe blog. Nu, nici vorba. In continuare, asa cum ai putut sesiza si in titlul acestui articol, iti voi prezenta cateva pagini cu informatii pe care iti recomand cu caldura sa le creezi pentru blogul tau.
Cele mai importante 15 pagini de pe blogul tau
Si prima si cea mai importanta pagina este…
1. Pagina Contact
Unele din persoanele care poposesc la tine pe blog vor vrea sa te contacteze, fie pentru a le lamuri cu privire la un anumit lucru pe care l-ai scris intr-un articol, fie pentru a-ti propune o colaborare… fie pentru alt motiv.
Cert este ca, fara o sectiune de contact, oamenii interesati sa ia legatura cu tine nu o pot face. Si cu cat neglijezi mai mult sa pui pagina de contact la tine pe blog, cu atat ratezi mai multe oportunitati de a-ti monetiza blogul.
Pe pagina de contact poti pune un simplu formular pe care persoanele interesate sa il completeze, sau poti mentiona emailul si telefonul tau mobil. Tu decizi forma prin care cititorii sa poata lua legatura cu tine.
2. Pagina despre tine
In ordinea importantei, aceasta este cea de-a doua pagina care trebuie sa existe pe blogul tau.
Despre pagina pe care o scrii despre tine am scris in cateva randuri aici pe blog, asa ca iti voi indica de aceasta data doar articolele unde poti gasi informatii detaliate despre acest subiect:
3. Pagina de abonare
„Squeeze page”-ul, asa cum il numesc americanii, nu trebuie nici el trecut cu vederea. Pe aceasta pagina, oamenii interesati sa urmareasca blogul tau, se pot abona. Astfel, vor ramane la curent cu articolele noi pe care tu le scrii.
Abonatii tai nu vor primi doar articole noi de la tine ci si diverse alte informatii pe care tu consideri important ca ei sa le cunoasca. Astfel, nu vei avea doar trafic pe blog ci vei putea sa il si monetizezi.
Pentru captarea datelor, noilor abonati eu folosesc Aweber. Iata un exemplu de squeeze page de pe blogul Cristinne.ro.
4. Pagina de multumire
Aceasta pagina este utila pentru cei care se aboneaza. Practic, dupa ce ei isi introduc emailul si apasa pe butonul de abonare, le va aparea aceasta pagina.
Personalizeaza-o asa cum crezi tu mai bine de cuviinta pentru a te ajuta in atingerea obiectivelor pe care ti le-ai propus.
Iata pagina de multumire pe care eu am creat-o pentru blogul Cristinne:
5. Pagina de confirmare
In momentul in care o persoana doreste sa se aboneze la blogul tau, va completa emailul si eventual prenumele sau ( + alte date pe care tu le consideri importante). Insa nu doar atat. In momentul in care apasa pe butonul de abonare, i se va trimite automat un email.
In cadrul acestui email exista un link pe care trebuie sa dea clic pentru a confirma ca doreste sa se aboneze. In momentul in care da clic pe acest link ii va aparea pagina de confirmare.
Ce informatii crezi ca ar fi bine ca o persoana sa afle, imediat ce devine abonat al blogului tau?
6. Pagina pentru cei deja abonati
Exista posibilitatea ca, o parte dintre persoanele care s-au abonat, sa uite ca au facut deja acest lucru si, dupa o perioada de timp, sa incerce sa se aboneze din nou.
In momentul in care completeaza iar formularul de abonare, le va aparea pagina pe care ai creat-o special pentru abonatii existenti.
Acestea sunt cele 4 pagini pe care este bine sa le creezi atunci cand incepi sa-ti construiesti o baza de date cu abonati.
Acum, nu stiu daca toate serviciile de email marketing iti ofera posibilitatea sa creezi aceste pagini, insa Aweber – compania la care eu apelez si pe care ti-o recomand cu draga inima, iti permite sa iti creezi toate aceste tipuri de pagini. Daca vei profita sau nu de acest avantaj este decizia ta.