Pentru multi oameni care se gandesc cum ar putea sa faca banii pe net, blogging-ul reprezinta o solutie foarte la indemana. Tot mai des auzim despre persoane simple, care si-au creat un blog de succes si castiga bani online, pe seama lui. Si asta suna tare tentant…
Dar oare:
- Exista niste conditii de indeplinit pentru a fi un blogger de succes?
- Sunt anumiti factori pe care este bine sa-i iei in considerare inainte de a te apuca de treaba?
- Poti cumva sa verifici daca bloggingul este pentru tine?
La aceste intrebari vom incerca sa raspundem in continuare.
Iata care sunt…
Sfaturile si recomandarile mele referitoare la crearea unui blog de succes
A-ti crea o adevarata afacere online in jurul blogului tau presupune planificare, bugetare, timp, rabdare, efort, bani si multe, multe altele.
Blogul de succes presupune ca vei publica suficient de des materiale originale, de calitate si de interes pentru o nisa de oameni pe care o alegi constient.
In plus va trebui sa ai un marketing adecvat si de calitate pentru continutul pe care il publici.
Un blog care ajunge la performanta si iti va permite sa traiesti din castigurile generate va avea angajati, birouri si infrastructura. Asadar retine acest aspect:
Blogging-ul (de succes) este o afacere ca oricare alta. Chiar daca initial poti desfasura activitatea de acasa, pe termen lung vei avea nevoie de un business plan si resurse materiale, financiare, umane la fel ca in orice alta afacere.
Un blog este o forma personala de a aduce lumii informatie si resurse.
Capacitatea ta de a intelege lumea si de a scrie este cruciala pentru succesul blogului tau. Usurinta si placerea de a scrie materiale nu pot lipsi din arsenalul unui blogger.
Trebuie sa ai subiecte bine alese, care sa-i pasioneze pe oameni si sa le prezinti solutii care sa le aduca valoare cu adevarat si sa le schimbe viata in mod practic. Modul in care scrii trebuie sa fie usor de urmarit si atractiv.
Ai nevoie de pasiune si talent pentru scris daca vrei sa fii blogger.
Indiferent ca te gandesti sa incepi un blog de moda, dedicat exclusiv femeilor, un blog culinar, un blog financiar sau unul de lectura… pasiunea pentru acel subiect trebuie sa stea la baza cladirii lui.
Subiectele despre care vrei sa scrii trebuie sa fie de real interes pentru cat mai multi oameni dar totusi sa raspunda la intrebari concrete, nu pot fi teme generale care abordeaza tot si nu spun nimic. Este nevoie sa atingi probleme practice, specifice, despre care lumea cauta solutii in Google.
Iata o idee pentru crearea unui blog culinar de succes: in loc sa scrii despre retete de mancare in general, ar fi mult mai bine sa te concentrezi pe o nisa cum ar fi: retete vegane, retete din bucataria romaneasca, retete pentru diabetici etc.
In plus, pe nisa pe care alegi sa te focusezi trebuie sa fii foarte priceput, sa poti oferi informatii de calitate provenite chiar din viata ta.
Aceste informatii vor face diferenta si vor transmite acea atingere personala la cititor.
Tocmai de aceea nu poti oferi informatii generale, pentru ca nu poti fi expert in toate retetele. Specializarea si nisarea iti dau credibilitate si vei fi citit.
Trebuie sa ai o nisa despre care sa scrii si sa fii expert pe tema respectiva.
Continutul unui blog este indexat in timp de motoarele de cautare si dureaza mult pana cand cititorii vor ajunge in mod organic la tine pe site.
Pe de alta parte, poti promova contra cost blogul dar acest lucru s-ar putea sa nu-l poti suporta daca nu ajungi la un nivel minim de cititori. Adica banii platiti ca sa aduci cititori pe site sa nu poata fi recuperati din veniturile generate de acestia, fie ca sunt ele din publicitate, fie ca sunt din vanzarea unui produs pe blog.
Mai devreme sau mai tarziu vei concluziona oricum ca este nevoie de timp pentru a avea un blog de succes.
Rabdarea si disponibilitatea de a astepta sunt cruciale. Un blog nu ajunge peste noapte la mii de cititori.
Un blog trebuie sa aiba inca de la inceput o strategie clara pentru modul in care va face bani. Este nevoie sa stii de la bun inceput cum o sa-ti aduca bani blogul tau. Variantele cele mai intalnite sunt sa castigi din reclamele postate pe site, sa castigi din advertorialele scrise de tine sau sa castigi din vanzarea pe site a unor produse.
Este bine sa stii care va fi modul tau de a transforma in bani blogul chiar daca vei parcurge etape intermediare.
De exemplu, un blog care are ca obiectiv vanzarea unei carti se poate preocupa intr-o prima etapa doar de atragerea de fani si cititori si doar ulterior, dupa ce o comunitate de nisa a fost construita, sa se treaca la etapa in care se promoveaza catre aceasta comunitate cartea respectiva.
Defineste clar modul in care blogul tau iti va aduce bani si construieste-l ca atare de la bun inceput.
Cititorii se vor intoarce pe blogul tau daca simt ca pot gasi mereu ceva nou, daca stiu ca postezi regulat si pe subiecte de interes. Un articol pe luna nu va face din tine un blogger de succes care poate trai din banii generati de blog.
Blogurile mari, cu mii sau sute de mii de cititori lunar, posteaza de mai multe ori pe zi dar au desigur o o echipa de autori angajati sau colaboratori. Pentru un blog aflat la inceput este probabil nevoie de un minim de un articol la cateva zile si ar fi foarte bine daca s-ar posta un articol in fiecare zi.
Dar nu exista reguli stricte, frecventa depinde de multe aspecte si nu exista o frecventa de postare general valabila. Fiecare blogger o va descoperi pe a lui.
Posteaza regulat si suficient de des ca sa poti sa ramai in mintea cititorilor tai. Fii o constanta in viata lor.
In concluzie
Blogging-ul este o oportunitate frumoasa dar care trebuie abordata profesionist daca se doreste sa fie mai mult decat un hobby.
Ingredientele succesului general valabile le regasim si atunci cand dorim sa construim un blog care aduce bani:
- rabdare,
- pasiune,
- disciplina,
- expertiza si
- munca serioasa.
Cand toate aceste ingrediente sunt puse la lucru, bloggingul ia dimensiuni fantastice.
Sunt zeci de mii de bloggeri in intreaga lume care traiesc din aceasta activitate, au angajati si au inregistrat si construit companii in jurul propriului blog.
Si daca ei au reusit, si tu poti. Nu iti va fi usor si nu vei putea sa-ti cladesti rapid un blog mare, de succes, cu autoritate, insa pe termen lung te asigur ca va merita tot efortul.
Articol scris de Andrei Ene – Accountable, managing partner.
Accountable este o firma de contabilitate, administrare personal si salarizare care si-a facut un obiectiv din a ajuta start-up-urile oferind servicii de infiintare firma si consultanta pentru intreprinzatorii aflati la inceput de drum: www.accountable.ro