Email marketingul este un instrument foarte important pentru afacerea ta, fie ca ai o afacere care se desfasoara 100% pe internet sau doar iti promovezi afacerea cu ajutorul internetului.
Conform unui studiu facut de Capterra, in medie, 1 leu investit in email marketing aduce 40 lei.
Hmmm…
Parca se merita investitia, nu?
Dar mai intai… imagineaza-ti cum ar fi daca nu ai putea sa te folosesti de marketingul prin email:
- Ai fi sclavul reclamelor, si fiecare vizitator generat care a iesit de pe site e un posibil client pierdut
- Ai folosi platforme pe care tu nu vei detine niciodata controlul absolut (Facebook, Instagram, Youtube etc.)
- Ai incerca tot felul de strategii SEO, white hat, black hat, iar cand Google schimba conditiile de rankare…s-a dus si traficul tau.
Sper ca intelegi acum, de ce marketingul prin email este atat de important.
Trebuie sa iti creezi o comunitate a ta!
Iar daca esti blogger sau antreprenor online, sunt sigura ca acest articol pe care tocmai ai inceput sa-l citesti, nu doar ca o sa-ti placa, il vei gasi si super super util.
Ok. Acum ca am stabilit ca ai nevoie sa faci marketing prin email, vei vrea sa iti alegi si un serviciu pentru asa ceva.
Si da, pe piata exista o multitudine de servicii de acest tip. Cum sa il alegi pe cel potrivit pentru tine?
In acest articol iti voi spune cum te poate ajuta ConvertKit sa iti cresti afacerea online. Astfel, la finalul acestui articol vei putea face o decizie inteleapta in directia alegerii companiei de email marketing potrivita nevoilor tale.
Ce este ConvertKit?
ConvertKit este un serviciu pentru email marketing, aparut relativ recent, in 2013.
A fost creat de Nathen Barry, blogger la randul lui.
Cand el a creat acest software, a stiut deja ce si-ar dori bloggerii de la un serviciu de email marketing. Acesta este motivul pentru care, intr-un timp foarte scurt, ConvertKit a ajuns sa fie preferatul in randul multor bloggeri.
Un prim lucru care iti va sari in ochi atunci cand vei incepe sa folosesti acest serviciu de email marketing, va fi denumirea functiilor sale; denumire care este diferita de cea pe care celelalte servicii concurente o intrebuinteaza pentru functionalitatile pe care le ofera.
Spre exemplu ei folosesc „sequence” (adica secventa) in loc de autoresponder.
De asemenea, simplitatea vine si din putinele template-uri pe care le vei gasi, dar care pot spune ca arata acceptabil.
Principalele beneficii al ConvertKit sunt:
- Este usor de folosit datorita interfetei intuitive
- Are functii de automatizare puternice
- Segmentarea este foarte usoara
Desi pretul este un pic mai mare pentru ConvertKit in comparatie cu competitorii lui, diferenta de pret se compenseaza prin functionalitatile pe care le ofera si prin faptul ca iti economiseste timp datorita interfetei intuitive pe care o are.
Pretul acestuia incepe de la $29 pe luna pentru 1000 abonati.
Daca vrei sa il incerci si sa vezi cum e, da clic pe linkul acesta si vei vedea ca ai o perioada de trial de 14 zile, adica mai mult decat suficient pentru a-l testa si a te convinge daca este sau nu potrivit nevoilor tale.
Sa vedem mai in detaliu ce stie sa faca acest serviciu.
Cresterea listei de abonati
Primul lucru pe care il ai de facut atunci cand vrei sa incepi sa te folosesti de email marketing pentru a-ti creste afacerea, este sa iti creezi o lista de abonati interesati de ceea ce ai tu de oferit.
Fie ca ai o lista sau nu in acest moment, vei avea nevoie de formulare de abonare pe care sa le plasezi pe site-ul tau. Astfel, iti poti creste lista de abonati constant.
Iar daca vrei ceva mai mult decat un simplu formular de abonare, te vei bucura sa afli ca, ConvertKit vine la pachet si cu o functie de creare de landing page-uri.
Astfel, poti crea landing page-uri profesionale si sa le folosesti pentru a capta usor si rapid datele de contact ale persoanelor interesate.
Daca ai deja o lista, poti s-o importi, folosind un fisier tip CSV.
Formulare de abonare
Niciun serviciu de email marketing nu ar fi complet fara formularele de abonare.
ConvertKit iti pune la dispozitie un instrument care te ajuta sa creezi cate formulare de abonare doresti tu, cu ce design doresti tu si sa le plasezi pe site in locurile unde consideri ca ar fi potrivite.
Formularele sunt mobile responsive, ceea ce inseamna ca se adapteaza la dimensiunea ecranului de pe care intra vizitatorii site-ului tau.
Ai la dispozitie si cateva template-uri create de ConvertKit pentru formularele de abonare, desi nu sunt decat 3.
Landing Page-uri
Landing page-urile sunt acele pagini special create pentru captarea de emailuri.
Avantajul acestora este ca au un design placut, aerisit, si nu distrag atentia vizitatorului prin prezenta altor elemente cum ar fi sidebar-ul pe un blog obisnuit sau meniul site-ului. Din aceasta cauza, adeseori, folosirea landing page-urilor pentru cresterea bazei de date cu abonati este o idee foarte buna.
ConvertKit ofera posibilitatea de a-ti crea Landing Page-uri.
Cu toate acestea, nu ai decat 4 template-uri unde poti pune imaginea si texul pe care le vrei tu.
Daca folosesti reclamele pentru a aduce trafic pe site sau pentru a promova un material gratuit in schimbul emailui, probabil o sa ai nevoie de landing pages mai personalizabile, asa ca pentru asta o sa ai nevoie de ceva mai bun cum e LeadPages sau Thrive Leads.
Crearea de emailuri
Crearea de emailuri cu ConvertKit este foarte simpla. Asta pentru ca nu prea ai asa multe template-uri.
Template-urile pe care le ofera ConvertKit sunt: Text Only, Classic si Modern.
Daca vrei totusi sa iti faci emailurile sa arate un pic mai diferit de atat, poti edita template-ul Text Only, insa pentru asta ar trebui sa stii un pic de programare HTML si CSS.
Personalizarea emailurilor
Poti sa iti personalizezi un email prin folosirea tagurilor. In felul acesta, nu trebuie sa creezi mai multe emailuri si sa targetezi abonati diferiti, ci poti crea un singur email si sa inserezi taguri, iar emailul respectiv va avea un continut personalizat pentru fiecare abonat in parte.
Spre exemplu, daca vrei sa faci un discount clientilor tai VIP la unul din produsele tale, acest lucru este posibil. Folosind tagurile, doar clientii VIP vor vedea discountul oferit, iar restul abonatilor vor vedea emailul normal fara aceasta oferta.
Asta da segmentare!
Pentru a face asta, insa, trebuie sa folosesti un pic de programare.
Trimiterea emailurilor
Broadcast
Desi e bine sa inscrii abonatii in serii automate de emailuri, pentru a-ti automatiza procesul de vanzare, vor fi si momente in care vei vrea sa trimiti un email la toti abonatii odata.
Aceste emailuri pot include un newsletter, oferte, lansari de produs etc.
Functia de broadcast de la ConvertKit iti permite sa trimiti aceste emailuri la mai multi abonati deodata.
Poti sa alegi ca doar anumite segmente de abonati sa iti primeasca emailul. Daca, spre exemplu, unii abonati au cumparat recent produsul pe care vrei sa il promovezi si nu doresti sa mai trimiti inca o data, acestora, emailul cu oferta, ii poti marca, ca segment separat, si ii poti exclude atunci cand trimiti noul newsletter.
Nota: Este importanta folosirea unui serviciu de email marketing pentru trimiterea unor astfel de emailuri pentru a creste rata de livrarea a acestora. Cu un serviciu de email cum este Google sau Yahoo, emailurile tale, intr-o masura destul de mare, vor ajunge si in folderul de spam al destinatarilor. Iar acest lucru nu iti este de ajutor, daca vrei ca persoanele carora le trimiti emailul sa il si citeasca, pentru ca foarte putini se vor uita in folderul spam.
Truc ConvertKit: S-ar putea ca nu toti abonatii tai sa deschida emailul tau de broadcast, iar pentru aceasta, ConvertKit iti permite sa mai trimiti o data emailul la cei care nu l-au deschis. Cum faci asta? Da clic pe emailul tau de broadcast si apasa „Resend to Unopens„.
Tot broadcast se numeste si atunci cand abonatii tai primesc RSS email. Atunci cand publici articole noi pe site, poti seta ConvertKit sa trimit automat abonatilor tai un email cu o previzualizare a celor mai recente articole de pe site-ul tau.
Cat de des se trimit aceste emailuri cu actualizari ale articolelor publicate? Atat de des pe cat doresti tu. Poti seta sa trimiti abonatilor o data pe saptamana sau o data pe luna articolele noi de pe blog, sau poti seta ca, de fiecare data cand publici un articol nou pe blog, abonatii tai sa fie instiintati.
Aceasta functie este importanta, deoarece te ajuta sa ramai in fata abonatilor tai si sa-ti cresti numarul de cititori pe blog pe pilot automat, in loc sa stai si sa speri ca abonatii tai isi vor aminiti sa verifice periodic blogul tau.
Din interfata ConvertKit, poti sa urmaresti statistici ale emailurile trimise, cum ar fi: rata de deschidere a emailurilor, rata de clicuri pe linkurile din email si rata de dezabonare pentru emailurile de broadcast care le trimiti.
Poti sa faci si testari A/B pentru titlurile emailurilor, iar aceasta iti va fi de folos pentru a vedea care titlu este mai atragator pentru abonatii tai. Astfel, iti vei creste rata de deschidere a emailurilor.
Din pacate, aceasta este singura optiune de testare de la ConvertKit si este disponibila doar pentru broadcasting.
In ceea ce priveste rata de livrare a emailurilor, in urma unui test cu GlockApps realizat de authorithyhacker.com, ConvertKit a avut o rata de livrare de doar 87%, insa si cea mai mare rata de deschidere a emailurilor (39%) comparativ cu AWeber, GetResponse sau ActiveCampaign.
Este important sa ai o rata de livrare e emailurilor tale direct in inboxul abonatilor cat mai mare. Aceasta va creste sansa ca emailurile tale sa fie citite.
„Courses” sau „Sequences” – functia de autoresponder
Functia de autoresponder in ConvertKit este foarte usoara si intuitiv de folosit. Campaniile create cu ajutorul autoresponderului se gasesc sub denumirea de „Courses” sau „Sequences”.
Crearea secventelor se face cu ajutorul interfetei drag and drop a autoresponderului. ConvertKit ofera formatare totala a emailului, insa aceasta doar cu ajutorul programarii HTML si CSS. De asemenea, ai posibilitatea de a incorpora imagini si video.
Ceva ce ai sa observi la ConvertKit, si poate in alta parte nu prea gasesti, sunt template-urile pentru campaniile de email create cu ajutorul autoresponderului.
Ai la dispozitie o serie de emailuri preconcepute pentru a fi trimise noilor tai abonati, dupa care te poti ghida, daca esti la inceput.
Automatizarea emailurilor si taguirea
Automatizarea emailurilor este un pic mai avansata in comparatie cu un autoresponder, pentru ca, in acest fel, poti crea o calatorie personalizata pentru abonatii tai, in functie de activitatea si interesele acestora. Aceasta mai este denumita si autoresponder 2.0 de catre unii experti in marketingul online.
Crearea de secvente si de reguli de automatizare este simpla. Regulile au o logica de genul „daca se intampla x atunci fa y actiune„, iar o actiune duce la o alta actiune.
Automatizarea devine foarte folositoare pentru marketingul prin email, pentru ca, folosind-o, poti sa-ti segmentezi automat lista pe care o ai in abonati cu interese comune.
Odata ce un abonat face o actiune, cum ar fi sa dea clic pe un anumit link de pe site-ul tau, poti seta ConvertKit sa adauge acel abonat intr-o secventa noua, sa il elimine dintr-o secventa in care se afla in acel moment sau sa il taguiasca ca parte a unei anumite audiente.
Partea buna este ca, de curand, ConvertKit a introdus o interfata vizuala pentru automatizare, facand totul mult mai usor si intuitiv.
ConvertKit ofera 8 mecanisme de declansare a automatizarii si 7 actiuni diferite pe care le poate face abonatul.
Cand se intampla un eveniment , cum ar fi:
- abonatul se inscrie intr-o secventa de emailuri
- abonatul se inscrie intr-o noua lista
- abonatul ajunge la finalul unei secvente de emailuri
- abonatul da clic pe un link dintr-un email
- apare o postare noua in RSS
- un abonat este taguit
- unui abonat ii este sters un tag
- abonatul a cumparat ceva de pe site
…poti sa:
- il inscrii intr-o secventa noua
- il elimini dintr-o secventa
- il inscrii intr-o lista
- il elimini dintr-o lista
- creezi o ciorna pentru email broadcast
- il taguiesti
- ii stergi un tag
Odata ce adaugi reguli de automatizare, ConvertKit incepe sa fie mai mult decat o solutie de marketing traditionala si devine un agent de vanzari pe pilot automat, care trimite emailuri targetate abonatilor tai, pe baza interactiunii lor cu site-ul tau si a reactiilor la emailurile trimise (email deschis, clic pe un link din email).
Spre exemplu, sa spunem ca vrei sa lansezi un curs si prima oara trimiti un email de instiintare la toti abonatii tai.
Apoi, poti sa trimiti emailuri de follow-up doar la cei care au deschis primul tau email si sa ii bagi in conducta ta de vanzari.
In acest fel, abonatii care nu sunt interesati nu se vor simti presati, iar cei care vor sa afle mai multe detalii, vor primi noutati de la tine si pot intra pe site pentru a afla detaliile. Apoi poti trimite un email doar pentru cei care au vizitat pagina de vanzare de pe site a produsului.
Nota: Urmarirea abonatilor pe site este acum posibila cu ajutorul pluginului ConvertKit pentru WordPress. Pentru alte platforme de site-uri insa, aceasta urmarire este imposibila.
Daca ar fi sa comparam cu automatizarea de la ActiveCampaign insa, nu totul este asa de avansat. ConvertKit a fost mai mult gandit pentru bloggeri si pentru antreprenorii care au o mica afacere, decat pentru specialistii in marketing.
Ce este de admirat la acesta insa, este simplitatea cu care poate fi folosit, care iti poate economisi timp si nu te mai face sa fii atat de stresat ca nu pricepi cum sa faci ceea ce-ti doresti.
Instrumente pentru rapoarte
Daca in general ConvertKit este usor de folosit…ei bine acelasi lucru ramane valabil si atunci cand vine vorba de rapoarte. Instrumentele de raportare sunt usor de inteles, pentru ca nu ofera prea multe. Ai la dispozitie doar cele mai comune statistici.
Aceasta este una dintre ariile unde ar mai fi loc de imbunatatiri.
In panoul de rapoarte o sa observi, la o prima vedere, cresterea bazei tale de abonati in ultimele 30 de zile. Ai insa la dispozitie si posibilitatea de a schimba perioada de raportare, pentru a afla numarul de abonati pe care i-ai strans pe o anumita perioada de timp.
Ce e fain la ei, e ca iti spune si cat succes au avut formularele de abonare – poti vedea cati vizitatori le-au vazut si cati s-au abonat si rata de conversie.
Mai sunt si cateva statistici pentru campaniile create in autoresponder, insa nu foarte multe: rata de deschidere a emailui, rata de clicuri pe linkurile din email si cam atat.
Suport
Calitatea suportului de la ConvertKit pare destul de ok.
Ai posibilitatea de a-i contacta prin email, la care raspund de obicei in cateva ore, ceea ce e foarte bine comparativ cu alte companii.
De curand au lansat si live chat in timpul orelor de lucru (ei au sediul in Colorado, US, deci tine cont de diferentele de fus orar).
Un lucru care imi place la ei este ca imediat ce te-ai inscris vei primi un video de bun venit personalizat. Chiar daca nu este ceva ce tine direct de suport, aceasta zice mult despre nivelul lor de implicare.
De asemenea, ai la acces la workshopuri, la articolele lor de pe blog si la ghiduri.
Pe langa toate astea, ai acces si la comunitatea lor pe Facebook si Slack.
Daca vrei sa te muti cu lista de abonati la ConvertKit, unul din angajatii lor se poate ocupa de migrarea formularelor, autoresponderului si automatizarilor pe care le aveai inainte.
Daca ai peste 10,000 de abonati este gratuit, iar daca ai o lista de abonati mai mica, poti cere acest serviciu contra cost.
Acest serviciu este foarte folositor pentru ca scapi de tot stresul la care esti supus atunci cand te muti de la un alt serviciu de email marketing la ConvertKit.
Costuri
A venit si timpul sa discutam despre costurile ConvertKit acum.
Daca esti in cautare de o solutie de email marketing si ai un buget restrans, ConvertKit nu este pentru tine.
Desi este un pic mai scump decat GetResponse sau AWeber, de exemplu, functia de automatizare avansata si interfata usoara de folosit fac toti banii.
ConvertKit are preturile dupa cum urmeaza:
- 1,000 abonati – $29
- 3,000 abonati – $49
- 5,000 abonati – $79
- 10,000 abonati – $119
- 25,000 abonati – $199
- 50,000 abonati – $379
Toate planurile includ trimiterea de emailuri si crearea de formulare, automatizari si landing page-uri nelimitate ca numar. Ceea ce, daca stam sa ne gandim, iti economiseste alti bani pe care i-ai da pe software-uri care-ti creeaza landing page-uri.
Ce este bine la ConvertKit este ca, daca un abonat s-a inscris in mai multe liste, o sa platesti o singura data pentru el si nu de mai multe ori, cum este in cazul AWeber.
Asadar, chiar daca pare asa scump, in final s-ar putea sa fie mai ieftin decat alte solutii de email marketing.
Daca vrei sa il testezi gratuit 14 zile, poti sa o faci pe linkul acesta.
Alternative ConvertKit
ConvertKit vs ActiveCampaign
ActiveCampaign este un serviciu de email marketing foarte avansat. Automatizarea de la acestia este chiar mai avansata decat cea de la ConvertKit, cu mai multe optiuni.
La ConvertKit insa, interfata de folosire este mai usor de folosit. Ai optiunile de automatizare principale, care sunt foarte avansate, iar daca nu esti un expert in materie de marketing o sa te descurci foarte bine si cu ConvertKit.
Un alt avantaj la ConvertKit este si pretul un pic mai mic decat la ActiveCampaign.
ConvertKit vs AWeber
AWeber este unul dintre cele mai vechi si recomandate solutii pentru email marketing de catre specialistii in acest domeniu.
Principalele avantaje ale AWeber este usurinta de a fi folosit, chiar mai usor de folosit decat ConvertKit, pentru ca nu ai nevoie sa stii programare si toate interfetele sunt drag and drop. Alte avantaje ar fi multitudinea de template-uri pe care le poti folosi pentru crearea de formulare si emailuri si rata de livrare mare a emailurilor.
ConvertKit compenseaza pe de alta parte – autoresponderul si automatizarea de emailuri sunt mult mai avansate. Chiar daca nu are asa multe interfete drag and drop, poti sa dai doar copy-paste la niste coduri de programare, mai inlocuiesti ceva si te descurci.
ConvertKit nu ofera asa multe template-uri, dar ofera template-uri pentru secvente, ceea ce alte companii eu nu stiu sa aiba.
In plus, are si creare de landing page-uri si astfel nu trebuie sa mai platesti un software suplimentar pentru a crea landing page-uri pe site-ul tau.
ConvertKit vs GetResponse
GetResponse este o alta solutie de email marketing foarte cunoscuta.
Ofera multe functionalitati pe langa cele comune altor companii. Printre ele se numara si: crearea de landing page-uri, CRM si gazduire de webinarii.
Acesta este un avantaj al lor, faptul ca aduc tot ce ai nevoie pentru email marketing si pentru a-ti construi lista de abonati intr-un singur loc. Cu toate acestea, crearea de landing pages este destul de limitata daca nu ai un plan Pro.
Un alt avantaj al acestuia este pretul foarte mic, incepand de la $12/ luna pentru 1000 abonati. Pentru tot ce ofera, este un pret foarte bun.
ConvertKit ofera si ei creare de landing page-uri, insa nu are asa de multe template-uri. De asemenea, functiile de automatizare sunt un pic mai avansate decat cele ale GetResponse, de unde si pretul mai mare pe care il solicita pentru serviciile lor.
Un avantaj pe care nu o sa-l gasesti la GetResponse este simplitatea. ConvertKit nu are atat de multe optiuni si template-uri, iar folosirea lui este foarte simpla. Are cam ce este esential si exceleaza la acele functii de care ai nevoie.
Concluzii
ConvertKit este o unealta foarte puternica, desi nu asa puternica precum ActiveCampaign, dar depaseste cu mult alte solutii de email marketing.
Interfata curata si simplitatea acesteia o fac sa fie foarte potrivita pentru bloggerii profesionisti si antreprenorii care detin o afacere de marime mica sau mijlocie.
Comparativ cu alte sisteme mai avansate, este mai ieftin, si reuseste sa faca cam 80% din ce ar face ele.
Avantaje ConvertKit
- Este inuitiv, cu o interfata simpla si curata
- Segmentarea este foarte usoara datorita automatizarii
- Poti sa iti grupezi abonatii in liste diferite, dandu-ti o flexibilitate mare
- Esti taxat o singura data pentru abonatii inscrisi in mai multe liste
- Functiile de automatizare sunt destul de bune
Dezavantaje ConvertKit
- Pretul este un pic mai mare decat at competitorilor
- Testari A/B limitate
- Personalizarea designului formularelor, landing page-urilor si a emailurilor este limitata de codarea lor in HTML si CSS
- Unele functii de automatizare lipsesc
In concluzie, ConvertKit nu este o solutie de ignorat, mai ales pentru bloggeri si antreprenorii care detin o mica afacere si vor sa o creasca folosindu-se de puterea internetului.
Daca mai stii si un pic de HTML si CSS o sa te descurci foarte bine cu acesta si o sa poti sa iti si personalizezi formularele si emailurile tale conform propriilor dorinte.
Are functii de automatizare destul de avansate, chiar daca nu asa de multe, dar asta e ceea ce il face simplu si usor de folosit.
Un dezavantaj al lui ar fi faptul ca nu ai A/B testing decat la titlul de emailuri broadcast iar instrumentele de raportare sunt foarte slabe. Aici ar trebui sa mai aduca imbunatatiri.
Insa per total, daca nu esti un specialist in marketing sau nu esti proprietarul unei companii mari, ConvertKit s-ar putea sa fie solutia potrivita pentru tine.
Daca vrei sa te convingi ca, ConvertKit este solutia potrivita pentru tine, poti sa iti faci un cont aici si sa il testezi gratuit in primele 14 zile.