Daca iti axezi promovarea afacerii tale online pe site-ul de socializare Facebook, probabil ca stii deja ca postarile de pe Fanpage-ul tau ajung acum mai greu la oamenii care ti-au dat Like.
Facebook a schimbat algoritmul in favoarea sa si in defavoarea proprietarilor de afaceri online care isi promoveaza gratuit afacerea prin intermediul acestui site de socializare. Practic, acest nou algoritm incurajeaza promovarea platita pe Facebook.
Doar alegand sa platesti pentru anunturile pe care vrei sa le faci, mesajul tau va ajunge la toti oamenii care ti-au dat like pe pagina ta. Iar daca produsele tale se adreseaza unui segment mare de piata, promovarea platita pe Facebook poate ajunge sa te coste mai mult decat ti-ai putea permite.
Colac peste pupaza, aceasta schimbare nu este deloc noua. De fapt, Facebook nu ti-a permis niciodata ca prin pagina ta de promovare ( fanpage), mesajul tau sa ajunga la lumea care ti-a dat like, in proportie de 100%.
Dar din pacate, algoritmul recent, despre care am vorbit mai sus, a inrautatit mai mult lucrurile, facand ca postarile tale sa ajunga la un numar mult mai mic de fani. Este aiurea ceea ce se intampla? Binenteles ca da! Ar fi trebuit sa iti dai seama ca acest lucru se va intampla la un moment dat? Desigur, ar fi trebuit sa te gandesti la asta.
Daca ai citit articolul Atentie, eforturile tale de marketing online sunt in pericol atunci ar trebui sa stii ca „a construi o afacere pe terenul altuia” nu este o alegere tocmai buna. Nu este bine sa depinzi de altii. Cu cat depinzi in mai mica masura de alte site-uri (daca ne referim la afacerile online) cu atat, in cazul in care unul dintre aceste site-uri are de suferit, tu vei fi afectat mai putin.
Daca vrei sa folosesti in continuare Facebook sau alte site-uri de socializare, atunci ar fi bine sa iei in calcul urmatoarele:
1. Facebook nu iti este dator cu nimic
Ma poti contrazice, zicand ca si tu ai un merit pentru faptul ca lor le merge bine. Tu prin simplul fapt ca ti-ai facut un cont pe Facebook si ti-ai invitat prietenii ai ajutat aceasta platforma de socializare sa creasca.
Apoi, prin crearea paginii afacerii tale unde ai intrat in legatura cu fanii tai, ai mentinut interesul persoanelor care te urmaresc nu doar in ceea ce priveste afacerea ta ci si in ceea ce priveste platforma de socializare in sine.
Iar acum Facebook, pe langa faptul ca iti restrictioneaza accesul la majoritatea fanilor tai, le arata acestora reclame platite de pe urma caruia castiga bani frumosi.
Incearca sa folosesti Facebook pentru a conversa cu persoanele interesate de ceea ce ai de oferit, cu potentialii tai clienti. Daca faci asta, fara a deveni dependent de Facebook din punct de vedere al publicitatii, este ok. Sau daca alegi sa renunti la a te mai promova pe Facebook, si aceasta decizie este ok.
Contrar opiniei multora, nu toate afacerile trebuie sa aiba o pagina pe Facebook. Priveste Facebook doar ca pe o unealta de marketing – nimic mai mult, nimic mai putin. Pune in balanta avantajele si dezavantajele pe care Facebook le are in ceea ce priveste afacerea ta online si ia o decizie in cunostinta de cauza.