In prima parte a articolului A venit vremea sa abandonam Facebook-ul am discutat despre primul factor pe care trebuie sa il iei in considerare atunci cand alegi sa-ti promovezi afacerea pe aceasta platforma de socializare, si anume: Facebook nu iti datoreaza nimic. Astazi vom vorbi despre ceilalti 2 factori.
2. Afla care este motivul pentru care oamenii folosesc acea platforma de socializare
Oamenilor le place sa puna pe Facebook poze cu ei, poze amuzante, sa dea like-uri la bancuri si sa interactioneze cu postari interesante ale prietenilor lor – dand like sau comentand.
Daca esti fotograf sau nutritionist, Facebook este locul perfect unde iti poti promova afacerea. Daca ai o organizatie non profit poti folosi social media pentru a recruta voluntari pentru a strange donatii pentru o cauza nobila.
Dar ai mare grija la 2 aspecte:
- Chiar in momentul in care ajungi sa depinzi de Facebook pentru a-ti promova afacerea, detinatorii acestui site de socializare pot schimba termenii si conditiile intr-o maniera care sa te dezavantajeze.
- Te poti pricepe de minune sa interactionezi pe Facebook cu fanii tai. Ei pot da like la postarile tale si pot lasa comentarii. Dar daca aceasta interactiune pe care o ai nu are drept rezultat clienti noi pentru afacerea ta, acesta nu este marketing… este doar un hobby enervant.
3. Facebook este doar o modalitate de promovare
Daca folosesti Facebook, nu ma intelege gresit. Este ok sa il utilizezi atata timp cat ti se pare o modalitate rentabila de a-ti investi timpul si banii facand publicitate afacerii tale. Dar ia in considerare ca Facebook poate schimba oricand Termenii si Conditiile, intr-un mod nefast pentru afacerea pe care o ai.
Iar daca te gandesti sa iti muti fanii pe alt site de socializare cum ar fi: Google + sau Pinterest. Mai gandeste-te o data. Acelasi pericol te paste si acolo.
Cea mai sigura metoda este aceea de a-ti aduce fanii pe site-ul tau. Ei trebuie sa stie ca aici, pe site, unde pot gasi toate informatiile de care au nevoie, iar prin instalarea anumitor programele pe site-ul tau poti face mai usoara comunicarea cu ei. Tine legatura cu ei punandu-i sa se aboneze la newsletter, pentru a fi primii care afla noutatile.