Continuam seria de idei care te pot ajuta sa iti construiesti o reputatie solida pe net.
Daca ai ratat prima parte a articolului, o poti citi aici.
3. Nu fii usor de „prins”
Majoritatea clientilor se asteapta ca tu sa le zici doar lucruri care sunt pe placul lor. Orice, doar sa ii convingi sa cumpere. Si acesta este motivul pentru care majoritatea iti ignora sfaturile. Ei simt disperarea de a incheia vanzarea in glasul tau si atunci pleaca si te lasa cu ochii-n soare.
Acesta este unul dintre motivele pentru care nu iti sugerez sa arati ca esti flexibil, atunci cand negociezi cu cineva. Daca esti deschis negocierii, cealalta parte va simti ca esti dispus sa faci orice pentru bani, nu ai integritate, si atunci va juca si el dur. In mintea persoanei respective tu vei fi o persoana care poate fi cumparata… usor.
Persoanele integre, care stiu ca rezultatul muncii lor este de calitate, nu accepta compromisuri si nu se vand pe doi bani. Persoanele care stiu ca, produsul lor este de valoare si il apara cu fiecare ocazie, sunt cele care il final atrag mai multi cumparatori decat si-ar fi imaginat.
Le faci potentialilor tai clienti un mare serviciu, prin faptul ca iti mentii independenta si integritatea si iti aperi munca, nesfiindu-te sa le refuzi chiar si ofertele de cumparare, daca pretul nu este corect. Produsul tau va fi vandut doar celor care stiu sa il valoreze.
4. Evita sa-i influentezi pe toti
Mergand pe principiul de la punctul 3, stiai ca poti sa influentezi oamenii chiar si atunci cand nu vrei sa ii influentezi?
Nu intelegi la ce ma refer? Iata un exemplu: daca auzi de la un prieten ca produsul x este la oferta, esti mult mai tentat sa te duci sa il cumperi decat daca te-ar fi sunat o persoana de la magazinul unde se desfasoara promotia pentru a te informa de respectiva reducere.
Ofera continut de calitate pe site-ul tau, iar atunci cand va veni vremea sa aduci vorba despre un produs pe care il ai spre vanzare, cititorii tai vor primi informatia cu mai putina reticenta. O oferta de vanzare langa o gramada de informatii utile este un lucru de bun simt. Iar daca ti-ai facut bine treaba si cititorii tai stiu ca tu promovezi doar lucruri de calitate, care merita fiecare leu, vei avea fara indoiala si vanzari.
5. Fii increzator in fortele proprii
Cu cat ai mai multa incredere in ceea ce spui, cu atat vei influenta mai multe persoane din jurul tau. Spune-ti clar si tare opinia pentru toti cei care vor sa o auda si sustine-o cu argumente.
Oamenii urmeaza lideri, oameni care stiu ce vor, care sunt convingatori.
6. Treci la actiune
Munceste. Toata lumea face asta; si tu trebuie sa o faci, mai ales daca vrei sa capeti credibilitate si sa fii privit ca un expert in nisa ta.
Propune-ti sa scrii acea carte pe care ai tot amanat-o, apuca-te si creeaza acel software la care te tot gandesti de ceva timp. Daca nu iei atitudine, daca nu faci ceva, ceea ce spui este egal cu zero.
De regula, ii respectam pe acei oameni care se trezesc de dimineata si muncesc pana seara, care nu se plang si care ne ofera drept rezultat al muncii lor, produse pe care le iubim. Alege sa te numeri si tu printre acestia.
7. Aplica tarife premium
Cu totii stim vorba: „cat dai pe un lucru, atat te tine”. Si conform acestei zicale, probabil ti s-a intamplat si tie ca, in anumite situatii sa refuzi diverse produse, pe motiv ca erau prea ieftine. Batea la ochi, faptul ca aveau un pret mai mic decat produse similare ale concurentei; si doar nu vrei sa fii fraierit, ca doar fiecare tine la banii lui.
Asadar, atunci cand stabilesti pretul pentru produsele tale, ai grija sa nu fie unul prea mic. Altfel, risti sa pierzi clienti.
8. Principiul raritatii
Atunci cand un anumit lucru nu se gaseste din abundenta, starneste interes. Sau altfel spus, atunci cand mai ai doar cateva bucati dintr-un produs pe stoc, acestea se vor vinde mult mai repede decat s-ar fi vandut atunci cand ai refacut stocul.
Pe acelasi principiu se merge, spre exemplu, in Vinerea neagra („Black Friday”) – o singura zi pe an cand sunt reduceri mari, zi in care vanzarile cresc exponential.
Ce poti face tu:
- limiteaza numarul de produse pe care sa le oferi spre vanzare
- limiteaza perioada de timp in care persoanele interesate pot cumpara produsul tau