Mariei ii place de cand se stie sa croiasca tot felul de obiecte de vestimentatie. Si nu doar ii place, ci se si pricepe. Ce mai, o frumusete de rochii ies din mana ei.
Dupa ce a lucrat aproape 9 ani la o firma de croitorie s-a decis sa isi inceapa propria afacere. Prietenii carora le-a mai croit, cu diverse ocazii diverse obiecte de vestimentatie au fost primii ei clienti.
La inceput le-a facut gratis, mai mult de placere, bucuroasa ca isi poate ajuta prietenii. Apoi prietenii ei au spus si altora si asa vestea s-a raspandit si la usa Mariei au inceput sa bata tot mai multi clienti.
Lucra cu pasiune si era atenta la detalii, intocmai ca lucrurile sa iasa pe placul fiecarui client.
Si cine nu-si doreste mai multi clienti? Numarul lor crestea de la luna la luna. Dar Maria, cu toata bucuria pentru succesul pe care-l avea incepuse sa fie mai palida, mai obosita si mai irascibila. Si-a dat seama in cele din urma ca nu mai face fata si si-a angajat cateva persoane care sa se ocupe de croirea hainelor iar ea a inceput sa tina fraiele cifrelor – sa se ocupe de partea financiara. Vremea a trecut.
Ultima oara cand m-am intalnit cu ea se plangea ca afacerea nu ii merge deloc bine. M-am oferit bucuroasa sa o ajut, in incercarea de a descifra misterul vanzarilor in scadere.
Sa fie oare criza de vina? Putin probabil. Maria isi incepuse afacerea in plina criza.
Sa fi fost preturile hainelor prea mari? Nu cred. Preturile hainelelor pe care ea le creea nu se modificasera cu foarte mult fata de perioada cand a pus bazele afacerii.
Sa fie lipsa grijii pentru detalii sau devotamentul si dragostea cu care lucra hainele? Din pacate acesta este raspunsul corect la esecul pe care il inregistra Maria in afacerea sa.
Angajatele sale nu acordau atentia dorita vestimentatiei create. Clientilor le lipsea pasiunea cu care Maria vorbea despre creatiile sale, atentia cu care trata fiecare persoana care ii trecea pragul casei sale.
Asa ca, unul cate unul clientii actuali au inceput sa se duca la o croitorie pe care o aveau aproape de casa lor, de vreme ce primeau acelasi gen de servicii si acolo.
Inteleseseara ca Maria este acum mai interesata de cifre, de marimea profitului pe care il obtine de pe urma fiecaruia dintre ei mai degraba decat de nevoia lor si dorinta lor de atentie.
Dar Maria se pare ca era singura care nu intelegea aceasta. Uitase de unde a plecat. Uitase motivul pentru care a inceput acea afacere: acel motiv simplu numit dragoste si pasiune.