Vrei sa-ti cresti traficul site-ului in 2024? Iti doresti mai multi clienti si vanzari mai mari?
O campanie de optimizare SEO facuta „ca la carte” iti scoate site-ul din anonimat si iti genereaza un flux constant de clienti si comenzi, fara sa fie nevoie sa scoti bani din buzunar luna de luna, pentru reclame platite.
Suna bine? In continuare iti voi arata ce beneficii iti aduce SEO si cum poti sa faci optimizare site-ului tau, pentru a te bucura de toate aceste avantaje.
Dar de ce sa ma asculti pe mine, in legatura cu promovarea SEO, si nu pe altii?
Sunt Cristina Stoica si fac marketing online si SEO pentru afacerile din Romania… de cand „lumea si pamantul”. Bine, de fapt… din 2009. Si in mai mult de un deceniu si jumatate de marketing in cadrul agentiei SEO Cristinne, am adunat ceva „unelte” in „arsenalul” meu.
Si aceste unelte, imi permit zi de zi, sa ajut la optimizarea SEO a magazinelor online si a site-urilor de prezentare pe care clientii mei le detin, in Romania si peste hotare.
Asa ca, daca vrei sa afli ce functioneaza in 2024 in materie de optimizare a site-urilor pentru a te pozitiona mai sus pe Google, esti pe maini bune. 🙂
Sari rapid la sectiunea care te intereseaza
Avantajele optimizarii SEO
Internetul s-a transformat dintr-un moft intr-o cerinta obligatorie. Si asta am putut-o vedea si simti pe pielea nostra, in pandemie, cand online-ul a crescut spectaculos.
In contextul actual, cand absolut toate nisele sunt suprasaturate, iar numarul afacerilor este din ce in ce mai mare, optimizarea SEO este avantajul si arma cea mai importanta care te poate propulsa deasupra competitorilor tai.
Promovarea site-ului afacerii tale este un proces continuu, care-ti va aduce rezultate pe termen lung. Asadar, nu poti neglija aceasta parte, nici atunci cand ajungi printre cei mai buni.
Hai sa descoperim care sunt cele mai importante avantaje pe care le ai atunci cand alegi sa pui la punct partea de optimizare SEO a site-ului tau.
1. Te ajuta sa ajungi la clienti atunci cand ei cauta activ o solutie
Stim cu totii cat de neplacute sunt reclamele care nu iti permit sa te uiti la un film pe internet, sau bannerele care nu te lasa sa accesezi continutul unei pagini.
O campanie de optimizare SEO nu va enerva potentialii tai clienti, ci le va afisa continutul potrivit, atunci cand ei cauta in mod activ o rezolvare la problema cu care se confrunta sau o solutie care sa-i ajute sa obtina mai rapid ceea ce si-au propus.
2. Ne permite alinierea la standardele de performanta Google
Asa cum campaniile de marketing, trebuie optimizate constant, pentru a functiona mai eficient, asa si Google isi perfectioneaza in mod constant algoritmii care filtreaza zilnic peste un miliard de website-uri, cu scopul de a aduce in fata ta cea mai buna solutie la cautarea pe care tu o faci.
A-ti optimiza corect site presupune ca tu (sau expertul in optimizare SEO pe mainile caruia ti-ai lasat site-ul) sa iti adaptezi in mod constant site-ul la cerintele de functionare din prezent. Doar asa, te asiguri ca el ramane relevant, atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatorii tai.
3. Creste brand awareness-ul
Imagineaza-ti ca doamna Popescu este in cautarea unei rochii pentru nunta fiicei ei, iar in cautarile ei pe pe Google, pe Youtube si pe alte site-uri, apare constant o anumita firma de rochii elegante de seara. Cu siguranta numele acelui magazin online ii va ramane intiparit in minte, iar sansele ca ea sa acceseze acel website cresc considerabil.
4. Are cel mai bun ROI (return on investment)
Clientii se simt mult mai confortabil pe un site, daca ajung la el in mod organic, fara ca acel site sa le apara peste tot pe internet in mod constant, agasandu-i, chiar si atunci cand nu au nevoie de serviciile sau produsele respective.
Iar daca tu te concentrezi prin continutul creat pe site-ul tau pe segmentul acela care este pregatit sa cumpere, cresterea de trafic va atrage cu sine si o crestere a volumului de vanzari pe care il inregistrezi.
Asta inseamna o campanie de optimizare SEO implementata cu succes!
4 Factori care influenteaza rankingul unui site pe Google
1. User Intent
Pentru ca o campanie SEO sa se bucure de succes, trebuie sa ne concentram atentia spre cuvintele si expresiile cautate de publicul nostru tinta. Este foarte important sa intelegem cat mai bine comportamentul si preferintele clientilor, pentru a putea „creiona” un site care sa ii ajute sa gaseasca rapid informatiile, produsele sau serviciile de care ei au nevoie.
2. E-A-T
Internetul mereu a fost un loc oportun pentru dezinformare si stiri false, insa in ultimii ani a luat o amploare fara precedent.
Vestea buna este ca motoarele de cautare au dezvoltat solutii prin care rankeaza mai sus continutul real si penalizeaza continutul inselator, care vine din surse necredibile sau este scris de catre oameni care nu au experienta in domeniul respectiv.
In momentul in care a intrat in vigoare, E-A-T a avut cel mai mare impact la nivelul site-urilor din domeniul medical.
Practic site-urile care contineau articole scrise de catre persoane care nu aveau nicio legatura cu medicina, au inceput sa fie afisate mai jos. La polul opus, articolele scrise de catre doctori au inceput sa fie afisate in pozitii fruntase pe Google.
3. Link Building
Reprezinta pe scurt, strategia de linkuri interne si externe ale site-ului tau.
Gradul de incredere pe care motoarele de cautare il confera site-ului tau depinde foarte mult de modul cum sunt pozitionate linkurile in interiorul site-ului, dar si de linkurile pe care alte site-uri le pun catre site-ul tau, in continutul web pe care ele il creeaza.
4. Core Web Vitals
Orientat spre experienta utilizatorului, acesta este un indicator care trebuie mentinut la pragul de minim 75% pentru a optimza experienta vizitatorului pe website-ul tau.
Tine cont de toti acet 4 factori pentru a face optimizare SEO in mod corect si eficient site-ului sau magazinului online pe care il detii.
Ce impact are optimizarea SEO asupra afacerii tale?
Un studiu realizat, arata ca 86% dintre utilizatori ignora reclamele platite pe Google, preferand sa acceseze doar rezultatele organice.
Concluzia logica ar fi ca: prin simpla optimizare a site-ului tau, iti cresti cu 86% sansele ca noi potentiali clienti sa descopere produsele sau serviciile pe care afacerea ta le ofera.
Cele mai importante obiective SEO sunt:
- imbunatatirea traficului
- cresterea interactiunii utilizatorilor cu site-ul si al timpului pe care acestia il petrec consumand informatiile de care au nevoie
- atragerea unui numar mai mare de clienti si cresterea vanzarilor.
Obiectivul principal al unei optimizari SEO este acela de a genera vanzari sau clienti noi.
Totusi, procesul de optimizare SEO este diferit pentru fiecare afacere, in functie de nevoi, de buget si de oportunitatile existente la un moment dat.
White Hat SEO vs. Black Hat SEO
Care este scopul tau principal in acest moment?
- Iti doresti sa cresti rapid?
- Sau mai lent dar avand siguranta ca site-ul tau va obtine performante din ce in ce mai bune, pe masura ce trece timpul?
De ce te intreb asta? Pentru ca, in functie de alegerea ta, va trebui sa folosesti cu precadere una dintre cele 2 variante de optimizare SEO: White Hat SEO si Black Hat SEO.
Ce este Black Hat SEO?
Continutul duplicat, rescrierea aceluiasi articol prin alterarea usoara a cuvintelor sau a frazelor, software-uri care iti „construiesc” backlink-uri automat si nu numai… toate acestea fac parte dintr-o tehnica de optimizare SEO des intalnita in grupul celor care se considera „mai smecheri” si vor rezultate peste noapte. Este ceea ce numim Black Hat SEO.
Aceasta practica, care incearca sa pacaleasca motoarele de cautare, nu numai ca este „pedepsita”, dar va scadea considerabil si increderea utilizatorilor in afacerea ta.
Asadar dubla penalizare. Oare merita???
Ce este White Hat SEO?
Daca iti doresti sa „joci” cinstit si sa te bucuri de rezultate pe termen lung, atunci tehnicile White Hat SEO sunt perfecte pentru tine. Hai sa analizam cateva dintre ele.
Observarea comportamentului potentialilor clienti
Pentru a crea articole, landing page-uri si reclame care se adreseaza publicului tau, este foarte important sa stii cum cauta ei pe internet, ce site-uri viziteaza frecvent, subiectele de care sunt interesati si ce cuvinte folosesc. Astfel, vei putea sa creezi articole optimizate SEO, care se adreseaza nevoilor si dorintelor pe care ei le au.
Continut relevant si util
Cu siguranta nimeni nu si-ar dori sa piarda cateva minute bune, citind un articol irelevant pentru cautarile sale. De aceea, atunci cand creezi continut pentru pagina ta, asigura-te nu doar ca introduci „artificial” cuvinte cheie, ci ca vii si raspunzi prin textul creat intrebarii/problemei/nevoii pe care utilizatorul o are.
Mai mult, scrierea de continut util va face ca backlink-urile catre website-ul tau sa creasca in mod considerabil.
Structura site-ului
Un website prietenos si intuitiv va face ca utilizatorul sa se intoarca constant pe el si sa comande produsele/serviciile tale ori de cate ori doreste, cu doar cateva clickuri.
La polul opus, un meniu ascuns sau greu de gasit, alaturi de niste pagini care duc catre alte pagini din site fara nicio legatura intre ele, va duce la:
- un timp mai scurt petrecut de catre utilizatori pe site si
- scaderea pozitiei site-ului in motoarele de cautare.
Acum ca ai o idee mai clara despre notiunea de optimizare SEO, hai sa vedem cum iti poti creste website-ul in mod organic, pentru a atrage noi clienti.
Ghid de optimizare SEO practic
Elementele care stau la baza unei optimizari SEO profesionale
Chiar daca la prima vedere, optimizarea SEO pare ca se adreseaza motoarelor de cautare, un specialist SEO bun, te va contrazice. Nu trebuie sa il multumesti pe Google, ci mai degraba pe clienti si pe utilizatori.
De ce?
Pentru ca, degeaba „il pacalesti” pe om sa iti acceseze site-ul. Daca el nu va gasi aici ceea ce cauta, nu va cumpara ceea ce vinde afacerea ta.
Este ca si cum, de dragul unui trafic mai mare pe site-ul tau, ti-ai sabota viitorul business-ului tau.
In concluzie, o strategie de marketing si o optimizare SEO „ca la carte” implica:
- crearea unui website prietenos pentru utilizator, cu navigare usoara si intuitiva;
- continut unic si atractiv pentru utilizatori;
- elemente de marketing care cresc increderea oamenilor in afacerea ta
- includerea de elemente de optimizare SEO pentru robotii care-ti indexeaza site-ul, cu scopul de a-l propulsa in rezultatele cautarilor.
Ceea ce trebuie sa intelegi este ca optimizarea SEO nu inseamna numai cifre, ci si foarte multa creativitate si empatie pentru intelegerea publicului tinta si modul in care acesta percepe afacerea pe care o ai prin intermediul site-ului tau.
Ce elemente cheie trebuie sa bifezi atunci cand faci optimizare SEO site-ului tau
- Meta titluri relevante si atragatoare, care sa contina cuvantul cheie principal
- Meta descrieri orientate catre consumator, care sa contina call to action
- Incarcare rapida a site-ului; nimanui nu ii place sa astepte
- Siguranta navigarii prin implementarea certificatului SSL
- Continutul relevant creat pe baza unei scheme SEO clare, care sa te ajute sa rankezi mai sus, paginile principale ale site-ului
- O structura de backlinkuri interne si externe bine pusa la punct
- Lipsa paginilor cu erori sau a linkurilor stricate (broken links)
- Design atragator al site-ului, pentru a lasa o prima impresie buna vizitatorilor
- Un website responsive pentru telefoane mobile si tablete pentru a le oferi utilizatorilor o experienta placuta indiferent de dispozitivul folosit pentru accesarea site-ului
- Meniu intuitiv
Este important ca atunci cand apelezi la o agentie de marketing, sa iti fie puse la dispozitie o gama cat mai larga de servicii, personalizate pe nevoile tale.
Spre exemplu, in urma unui audit SEO poate ca vei constata ca ai nevoie doar de optimizare SEO onpage, sau poate ca te intereseaza doar sa-ti cresti numarul de backlinkuri pentru ca stai prost la partea aceasta… sau poate vrei o oferta SEO completa.
Oricare ar fi situatia, vrei sa stii ca, echipa pe care o ai in fata, te poate ajuta cu nevoile tale specifice pe partea de optimizare SEO pentru motoarele de cautare.
Haide sa trecem rapid in revista…
Tipurile de optimizare SEO pe care le poti face site-ului tau
Optimizare on page
Optimizarea SEO on-page presupune un research de cuvinte cheie si o planificare foarte bine puse la punct de catre un expert SEO.
De asemenea, se ia in calcul tot continutul existent pe website-ul tau, acesta urmand a fi optimizat pentru motoarele de cautare, pentru a include expresii cheie relevante.
In cadrul acestui proces, specialistul SEO desemnat, determina rolul si scopul fiecarei pagini din cadrul website-ului tau, si in fuctie de continutul existent pe ea, ii atribuie cuvinte cheie care au legatura cu subiectul paginii.
Scopul acestui proces este ca paginile tale web sa apara mai sus pe Google, atunci cand oamenii cauta cuvintele cheie pe care tu le-ai mentionat in cuprinsul lor.
Dupa cum ti-ai dat seama, optimizarea SEO on page se axeaza foarte mult pe utilizarea cuvintelor cheie si pe un content de calitate scris pe site-ul afacerii tale, pentru ca el sa fie relevant atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatorii tai.
O impresie falsa asupra optimizarii SEO este faptul ca de multe ori, continutul nu este citit si observat de catre utilizatori. Strategiile SEO mai vechi, printre altele, constau si in inserarea de cuvinte cheie in diferite zone ale site-ului, cum ar fi in footer (subsol), fara nicio logica.
In strategiile SEO actuale, importanta utilizatorului este superioara importantei acordate motoarelor de cautare. Drept urmare, un utilizator care paraseste pagina ta in cateva secunde, va afecta in sens negativ autoritatea website-ului tau.
Hai sa iti dam un EXEMPLU.
Daca un utilizator intreaba „ce este optimizarea SEO?”, pagina ta optimizata pentru acest termen, va trebui sa il conduca spre un articol in care sa i se raspunda la aceasta intrebare prin definitia SEO. In plus, i se pot da si alte detalii despre SEO, pentru a putea raspunde si la alte intrebari pe care persoana in cauza le-ar putea avea in legatura cu acest subiect.
Daca, in schimb, cautarea il duce catre o pagina in care apar numai tarifele tale, aceasta nu ii va fi de folos.
De aceea, pentru ca utilizatorii tai sa capete incredere in afacerea ta, includerea SEO in strategia ta de marketing este un aspect pe care cu siguranta nu ar trebui sa il scapi din vedere.
La capitolul continut, specialistii SEO cunosc foarte bine ce isi doreste Google sa „vada” pe un site pentru a-l ranka mai sus in cautari:
- continut detaliat, prietenos pentru utilizator, unic,
- cu exemple concrete care sa confere incredere vizitatorului ca acel continut a fost scris de un specialist, si nu in ultimul rand,
- „aliniat” foarte bine cu intentiile pe care le are utilizatorul in timpul realizarii cautarii: informare sau cumparare.
Vrei un exemplu concret? Iata cum s-au modificat pozitiile dupa care rankeaza pe Google un client de-al nostru care vinde suplimente nutritive, dupa ce i-am facut optimizare SEO magazinului sau online:
SEO tehnic
Aici includem linkurile interne. O structura logica de linkuri la nivelul intregului tau site, poate ajuta cititorul sa navigheze cu usurinta pe site si sa acceseze rapid sectiunea care-l intereseaza.
Tot la aceasta sectiune intra si: optimizarea pozelor, viteza de incarcare a site-ului, etc. Si desi aceasta optimizare nu este vizibila, ea aduce imbunatatiri semnificative site-ului.
Iata un exemplu de site caruia specialistii SEO de la Cristinne i-au imbunatatit viteza de incarcare. Ai poze BEFORE si AFTER.
(Am reusit sa crestem viteza de incarcare a site-ului Coolvet.ro de la 22 la 96!)
Optimizare SEO off page
Reprezinta link-urile din surse exterioare. Practic aici vorbim de alte site-uri care adauga linkuri in continutul lor catre site-ul tau.
Te intrebi probabil, cum functioneaza aceste link-uri si care este mai exact rolul lor?
Ei bine, ele poarta denumirea de backlink-uri.
Fiecare backlink obtinut este considerat de catre Google ca fiind un „vot de incredere” acordat website-ului tau. Cu cat ai mai multe backlink-uri, cu atat Google va considera ca site-ul tau are o autoritate mai mare, si drept urmare, il va pozitiona mai sus in cautari.
Pentru moment, pare usor. Obtinem cat mai multe backlink-uri catre site si ne atingem scopul. Insa aceasta strategie, este cat se poate de gresita. Backlink-urile, atrase dupa orice site, la nimereala, si intr-o maniera nenaturala, duc mai degraba catre penalizare.
Mai mult, trebuie sa tinem cont si de „calitate, nu cantitate”.
Chiar daca uneori algoritmul poate fi pacalit cu o cantitate exagerata de link-uri, in primele 5 locuri din rezultatele Google, pe termen lung, se vor clasa tot website-urile care se concentreaza pe calitate si pe oferirea unei experiente cat mai placute utilizatorului.
Si tine minte: 100 de linkuri de pe un website proaspat creat, pot valora mai putin decat un singur link de pe un website cu autoritate in domeniu.
Tipuri de backlinkuri
- Backlinkuri naturale – sunt acele linkuri care nu au fost solicitate de catre website-ul tau. Te intrebi cum apar? Ei bine, daca oamenii gasesc informatii super utile, valoroase pentru ei, la randul lor, ei distribuie acel link pe social media sau pun linkul la indemana, pe site-ul lor, pentru ca si alti oameni sa afle de site-ul tau. Practic aceste backlinkuri sunt dovada vie ca: ceea ce faci, faci bine. 🙂
- Backlinkuri manuale – ele apar de cele mai multe ori in urma colaborarilor cu diferite website-uri, influenceri sau clienti. In urma unei astfel de colaborari, aceste persoane iti pot distribui link-ul pe social media sau il pot mentiona undeva pe site-ul lor. Astfel, site-ul tau este vazut de catre audienta colaboratorilor tai.
- Backlinkuri create automat – aici includem backlinkuri pe care le creezi automat. Ele pot consta in: comentarii pe bloguri, linkuri pe retele de socializare, listari in directoare si nu numai. Aceasta practica insa, pusa in „mana” persoanelor care nu au suficienta experienta in SEO iti poate aduce penalizari in locul unui ranking mai bun.
In concluzie: orice strategie de backlinkuri trebuie gandita atent si executata cu grija, pentru ca acea campanie de linkbuilding sa-si atinga scopul propus.
Si acum inainte de final…
Trucul specialistului SEO
Acum ca ai aflat aproape totul despre SEO si cum se integreaza el in marketingul general al afacerii tale, nu putem sa inchei acest articol inainte de a trece rapid in revista, una dintre cele mai bune unelte SEO, pe care multi antreprenori din Romania, din ignoranta, o trec cu vederea: Google Search Console.
Pus la dispozitie chiar de catre Google, acest instrument ne ajuta sa aflam informatii privind traficul organic (neplatit) al unui website. Insa nu doar atat. Crearea unui cont pe Search Console pentru site-ul tau iti va permite sa afli:
- Daca website-ul tau functioneaza bine sau exista erori care trebuie remediate
- Performanta inregistrata de fiecare pagina
- Informatii legate de indexare – daca site-ul tau a putut fi accesat de catre roboti si indexat corect
- Traficul organic al fiecarei pagini
- Statistici si rapoarte utile pentru cresterea performantelor campaniilor tale SEO
Ce presupune o strategie SEO de succes?
Crearea unei strategii SEO bine pusa la punct, nu inseamna doar realizare de continut de calitate sau analiza tehnica a structurii site-ului.
Palierele pe care se face SEO nu trebuie luate in „ordine alfabetica” ci prioritizate, in functie de impactul pe care aceste modificari le vor avea asupra site-ului.
EXEMPLU: cheltuirea unui sume mari de bani pentru optimizare SEO off-page, nu iti va aduce rezultate extraordinare daca paginile site-ului tau se incarca foarte lent.
Se pot pune bazele unei strategii SEO de calitate, in urma unui curs SEO gratuit?
Ai citit acest articol. Si poate alte cateva… si simti ca ai inteles ideea generala? Chiar si asa, iti va fi dificil sa concepi si sa executi intocmai strategia creata.
De ce? Pentru ca majoritatea cursurilor gratuite din domeniu, te vor ajuta doar sa acumulezi niste informatii de baza legate de SEO. Este foarte putin probabil ca, notiuni precum ce este un sitemap, domain authority, importanta rezolvarii erorilor de tip 404 sa fie aduse in discutie.
Ceea ce poti face tu, ca antreprenor, este sa te informezi si apoi sa colaborezi indeaproape cu un specialist sau cu o agentie SEO, pentru ca ei vin la pachet cu partea practica. 😉
Astfel vei vedea ce actiuni SEO se realizeaza la nivelul site-ului tau si iti poti da seama daca, ai alaturi de tine oameni profesionisti, care stiu ce fac, sau niste persoane care vor doar „sa faca niste bani in plus” dandu-se experti SEO.
Daca ai ajuns pana aici, ce mai astepti? Impreuna putem transforma afacerea ta, intr-una de succes prin puterea incredibila a internetului.
Fie ca iti doresti trafic mai mare, mai multe comenzi, vrei sa-ti faci site-ul „sa zboare” atunci cand oamenii il acceseaza… sau o simpla sedinta de consultanta SEO, noi te putem ajuta sa iti indeplinesti obiectivele cu brio. 😉
Contacteaza-ne chiar astazi si hai sa vedem cum iti putem fi de folos!