Pentru inceput, haide sa clarificam un lucru: MLM-ul este o oportunitate cu potential urias, si va ramane astfel indiferent ca esti de acord sau nu cu acest tip de afacere.
Exista mii de companii MLM pe piata. O parte dintre aceste companii au traditie, se afla de zeci de ani pe piata si si-au dovedit in timp profitabilitatea. Insa exista si companii de tip multilevel marketing care nu au aceste avantaje competitive.
De asemenea, exista multe persoane care s-au imbogatit axand-se pe promovarea afacerilor de tip MLM, dar si mai multe persoane nu au ajuns nici pe aproape sa atinga acelasi nivel de performanta in activitatea lor.
Inainte sa te aventurezi in desfasurarea unei afaceri MLM, haide sa analizam impreuna de ce multi oameni esueaza in tipul acesta de promovare:
- Noul membru MLM nu reuseste sa recruteze alti membrii
- Nu este suficient de perseverent, abandoneaza repede: de obicei imediat dupa ce se loveste de cateva refuzuri sau nu este consecvent in actiunile sale.
- Compania MLM are probleme serioase in promovarea planului sau de marketing si motivarea membrilor sai, probleme de organizare, gestionare a stocului de produse etc.
In acest articol iti voi oferi raspunsul la prima cauza care determina esecul noilor veniti in afacerile multilevel marketing:
Noul membru MLM nu reuseste sa recruteze alti membrii
In general, in momentul prezentarii unei afaceri MLM, compania pune accentul in primul rand pe calitatea si beneficiile produselor sale, iar planul de marketing care reprezinta de fapt adevarata afacere este redat doar ca un beneficiu suplimentar, care vine “la pachet” cu produsele companiei.
Practic, compania insista pe promovarea produselor sale in primul rand, si nu pe avantajele oferite de planul de afacere.
De ce se intampla acest lucru? De ce se pune compania mai mult accent pe produse, decat pe afacere?
Raspunsul este simplu: produsele reprezinta elementul cheie in reusita unei companii pe piata indiferent ca vorbim de o afacere MLM sau o afacere clasica. Daca produsele sunt de buna calitate iar beneficiile pe care ti le ofera, comparativ cu pretul au un raport foarte bun, produsul va continua sa se vanda iar si iar.
Si ce faci in momentul in care folosesti un produs de care esti foarte multumit? Simplu, il recomanzi si altora. Ei bine, aici intra in joc planul de marketing – tu nu doar ca ii faci un bine prietenului tau, recomandandu-i un produs bun, ci castigi si niste bani din aceasta activitate.
Iata de ce, rar suntem invatati cum sa mergem si sa incepem sa recurtam agresiv membrii noi! In schimb, suntem invatati sa ne ducem si sa promovam produsele si apoi, dupa explicarea beneficiilor lor sa aducem in discutie si ideea de afacere pe care acea Companie MLM o ofera.
Toate companiile care au o istorie in spate in domeniul MLM urmeaza acest tip de strategie. Tu esti de acord cu ea? Lasa-mi un comentariu in care sa imi spui parerea ta.