Asa cum sugereaza si titlul, astazi iti voi oferi cateva idei utile daca vrei sa incepi o afacere pe cont propriu, part-time, cu bani putini.
Articolul este inspirat din e-mailul pe care l-am primit de la Iuliana, o cititoare fidela si membra a comunitatii Cristinne.
Ea a facut cursuri de masaj si acum incearca sa isi transforme acest activitate de care este pasionata, intr-o afacere profitabila.
Iata ce spune Iuliana: „Sunt la inceput si nu aloc tot timpul meu acestei afaceri, fiind mai mult un hobby. Adica in momentul de fata nu scot bani din asta, doar am investit timp, cursuri, bani pentru ca ma pasioneaza.
Fac totul de una singura in timpul liber si e destul de provocator pentru ca trebuie sa ai o anumita stare de spirit atunci cand tratezi un om, trebuie sa fii acolo cu tot ce ai mai bun.
Am gasit sfaturile tale foarte utile si tot ce scrii.
Mi-as dori sa ma ajuti, spunandu-mi ce imbunatatiri as putea aduce la ceea ce fac acum pentru a-mi dezvolta afacerea.
Te rog sa imi dai o idee cum as putea sa imi fac si publicitate offline …nu cu extraordinar de mare investitie…pentru ca nu toata lumea care ar putea avea nevoie de serviciile mele acceseaza facebook sau site-urile de socializare.”
Si acum, urmeaza sfaturile:
1. Daca de-abia ai inceput afacerea, cel mai bine este sa mergi in paralel cu job-ul pe care il ai. Astfel, nu iti vei face probleme ca nu iti ajung banii de la o luna la alta. Ca intreprinzator, castigi doar in functie de realizarile tale. Si pentru a putea merge non-stop pe profit, afacerea ta trebuie sa aiba un anumit nivel de dezvoltare. Stiu ca este greu, si eu am avut o anumita perioada in care munceam la afacerea mea dupa servici si cand veneam seara obosita pur si simplu nu mai aveam chef sa mai fac si altceva. Dar, arta cere sacrificii… daca nu faci ceva acum, la anul vei fi exact in aceeasi situatie in care esti acum.
2. Ai ales foarte bine, atunci cand te-ai gandit sa faci bani din ceea ce te pasioneaza. Faptul ca esti pasionata de masaj, te ajuta si iti ofera motivatia sa continui chiar si in momentele grele cand simti ca nu mai poti face fata.
3. Mediul online este perfect pentru micile afaceri si iti propun sa il exploatezi la maxim. Pe internet, prin site-ul pe care il avem si relatiile pe care le legam pe site-urile de socializare cu alte persoane, reusim sa iesim din multime si sa demonstram de ce suntem capabili.
Chiar daca in mediul offline, unele firme platesc bani grei pentru a-si consolida imaginea lor in mintea consumatorilor, in mediul online poti reusi acelasi lucru dar cu bani mult mai putini.
Asadar, intai de toate, asigura-te ca ai un site foarte bine conceput, in care vizitatorul gaseste usor informatiile de care are nevoie. De asemenea, include cateva cuvinte despre tine, pentru ca oamenii sa te poata cunoaste si sa poata apela cu incredere la serviciile tale.
Articolele de pe blog trebuie scrise constant. Ele te ajuta sa iti creezi credibilitatea si sa fii perceputa ca o persoana care isi cunoaste meseria, pentru ca nu-i asa… fiecaruia dintre noi ii place sa se puna in mainile specialistilor.
Alte detalii referitoare la modul cum sa iti construiesti un site profesionist gasesti in tutorialul numit: Cum sa creezi un blog si sa faci bani cu el.
Referitor la social media, cel mai bine este sa te axezi pe Facebook, pentru ca acolo se afla audienta ta. In articolele urmatoare voi scrie cateva strategii prin care iti poti face publicitate pe Facebook prin intermediul paginii pe care ti-ai creat-o acolo.
4. Cat priveste publicitatea clasica, iti poti crea cateva pliante care sa contina: o lista cu serviciile pe care le oferi, poze, tarife si desigur, datele tale de contact. Imparte aceste pliante in zona in care locuiesti sau, daca ai inchiriat un anumit spatiu, imparte-le in acea zona. Astfel, persoanele care locuiesc in apropiere iti vor deveni clienti.
Pentru a-ti castiga primii clienti, incearca sa oferi o sedinta de masaj gratuita. Astfel, noii clienti nu vor avea nimic de pierdut si vor face o incercare. Aici intra in joc priceperea ta. Daca persoanele care beneficiaza de masaj sunt incantate, exista o probabilitate mare sa revina sau… chiar daca nu vor face asta, poate vor spune la altii despre tine.
Cere recomandari. Spune-le prietenilor si cunostintelor despre noua ta afacere. Atunci cand le faci masaj gratuit, fie ca este vorba de persoane apropiate sau necunoscuti, la sfarsitul sedintei, cere-le sa iti recomande alte 3 persoane care ar putea beneficia de serviciile tale.
Ofera carti de vizita. Nu sunt deloc costisitoare si le ofera clientilor tai, un mod elegant de a pastra datele tale de contact.
In sutele de ore petrecute citind si ascultand informatii de marketing, am ajuns la concluzia ca, toti expertii in marketing iti recomanda pentru a avea succes, in afacerea ta, un singur lucru: creaza relatii. Asadar, trateaza-ti fiecare client in mod special, arata ca iti pasa de el si el la randul ta te va recomanda si astfel vei ajunge sa ai o intreaga coada de clienti la usa ta, zi de zi.
Fa promotii clientilor fideli: ofera cateva tipuri de abonament si aplica o reducere la acele tarife.
Ideile sunt multe. Pune-ti creativitatea la incercare si vezi ce merge pentru tine si ce nu.
Esential este sa pui aceste sfaturi in aplicare si sa nu le lasi doar sa iti imbunatateasca cunostintele generale. Eu mi-am facut treaba si ti le-am oferit, acum este randul tau sa le pui sa lucreze in avantajul tau.
Si pentru a ma numara printre primele persoane care pun o caramida la cladirea afacerii Iulianei, ofer aici datele ei de contact:
Site: http://www.masajiasi.ro
Pagina Facebook: https://www.facebook.com/iasimasaj
Sper ca aceste informatii sa o ajute pe Iuliana, cat si pe tine, cel care citesti acum aceste randuri. Tehnicile de marketing pe care le-am expus pot fi puse in aplicare in majoritatea domeniilor de activitate.