Vrei mai multi clienti? Iti voi oferi 4 strategii puternice prin care poti sa faci „rost” de clienti noi, pentru a-ti creste cifra de afaceri. Rolul tau este sa le pui in aplicare si sa fidelizezi noii clienti. Sa trecem la treaba.
1. Recomandari
Aceasta este de departe cea mai buna varianta de a obtine clienti noi. Iar pentru a-i determina pe clientii actuali sa te recomande si altora asigura-te ca ei inteleg corect valoarea produsului pe care tu il oferi si apreciaza beneficiul de care ei vor avea parte odata cu achizitionarea acelui produs.
2. Plateste pretul corect pentru noii clienti
Daca clientii tai se intorc frecvent sa cumpere produsele pe care tu le oferi, atunci fi foarte atent la aceasta strategie. Daca vinzi produse consumabile, nu te teme sa faci o oferta noilor clienti pentru care ai putea iesi in pierdere. Esential este sa convingi acele persoane sa incerce produsele tale.
Daca sunt multumite, ele vor veni sa cumpere iar si iar si tu, chiar daca la prima achizitie a lor ai iesit in pierdere ( datorita ofertei pe care le-ai facut-o), la urmatoarele achizitii vei reusi sa iti recuperezi pierderea si vei scoate si un profit frumos.
Asadar, fa o oferta tentanta si apoi pune la punct un sistem care sa permita noilor clienti sa intre in posesia ofertei cat mai rapid. Odata ce au cumparat de la tine, asigura-te ca tii legatura cu ei, pentru a-i fideliza.
Important: Pentru a pune in aplicare strategia descrisa mai sus, este necesar sa stii cat profit scoti in medie, de pe urma fiecarui client de-al tau. Astfel vei sti cat iti permiti sa cheltuiesti pentru „achizitia” unor noi clienti.
3. Eliminarea riscului
Atunci cand 2 persoane fac afaceri impreuna, una din ele isi va asuma tot timpul un risc mai mare decat cealalta.
Iar daca tu le spui potentialilor tai clienti, sa isi asume ei, riscul cel mai mare, sa nu te miri ca doar o mica parte dintre ei, va accepta acest lucru. Si chiar si aceia care vor accepta sa isi asume riscul, vor cumpara de o valoare mai mica decat cea pe care si-o propusesera sa o cheltuiasca.
Daca intelegi acest aspect, este ca si cum ai descoperit o mina de aur. Redu riscul pe care noii clienti trebuie sa si-l asume, sau chiar elimina-l oferind banii inapoi daca omul nu este multumit de produsul achizitionat.
In felul acesta vei avea mai multi clienti noi si chiar mai mult de atat: clientii tai vor cumpara mai mult si mai des de la tine.
Truc: Garantand banii inapoi, in caz de nemultumire, tu, de fapt, demonstrezi potentialului client ca vinzi un produs de calitate in care ai incredere ca este solutia potrivita pentru nevoile lor.
4. Creeaza relatii de parteneriat
Toate companiile mari fac asta. Google tocmai a facut un parteneriat cu Facebook, chiar daca sunt firme concurente. Gandeste-te: Care sunt firmele care deja vand potentialilor tai clienti?
Si cand spun asta, vreau sa te gandesti la firmele care vand produse ce pot fi folosite in combinatie cu produsele tale, sau pot fi folosite inainte sau dupa, folosirea produselor tale.
Exemple: firma care vinde cosmetice pentru ingrijirea fetei cu firma care vinde produse de machiaj, firma care vinde haine cu firma care vinde accesorii etc.