Iti propun sa facem un exercitiu de imaginatie. Gandeste-te ca ai in fata ta o lista de cumparaturi.
10 alimente de pe lista sunt scrise cu albastru iar 2 sunt scrise cu rosu.
Ce trebuie sa faci? Treci repede cu privirea peste lista de cumparaturi incercand sa retii cat mai multe alimente.
Acum arunca hartia si spune alimentele pe care ti le amintesti.
Efectul Von Restorff
Statisticile spun ca, exista o probabilitate destul de mare sa retii cel putin unul daca nu chiar ambele alimente scrise cu rosu. Si asta tocmai din cauza culorii diferite cu care au fost scrise ( rosu). Ele iti sar efectiv in ochi si astfel este mai usor sa ti le aduci aminte.
Efectul Von Restorff, asa cum este ele numit in psihologie, cu toate ca a fost descoperit acum 77 de ani, are un impact la fel de puternic asupra noastra si in ziua de astazi.
Trucul nr. 2
Vrei sa-ti mai spun un pont?
S-a demonstrat stiintific ca, atunci cand oamenii intra pe site, se uita mai intai in partea stanga sus a paginii web.
Asadar, incluzand reclama sau anuntul tau in coltul din stanga sus a site-ului, te asiguri ca majoritatea oamenilor il vor vedea.
Spre exemplu, daca obiectivul tau este sa iti maresti baza de date cu abonati la newsletterul tau, o idee foarte buna este sa incluzi formularul de abonare in partea de sus a paginii si sa il scoti in evidenta folosind o culoare diferita fata de culoarea generala a site-ului.
Daca esti implicat intr-o afacere MLM, aplica sfatul de mai sus asupra formularului de inscriere pe care il ai postat pe site-ul tau si echipa ta de reprezentanti se va mari mai repede.
Ce ai de facut in continuare?
Aplica acest sfaturi pe site-ul tau si urmareste cum statisticile tale se modifica in bine 🙂 Si nu uita, daca ti-a fost de folos informatia, nu o tine doar pentru tine. Da LIKE si impartaseste-o prietenilor tai. Poate le va fi utila si lor.