Este inceput de an, si asa cum iti spuneam si cu 3 zile inainte de finalul lui 2013, este timpul sa ne stabilim obiectivele personale si profesionale pentru 2014 – an ce tocmai a inceput.
Insa pentru a stabili un obiectiv realist, trebuie sa ne uitam pe statisticile din cursul anului precedent.
Astazi iti propun sa ne uitam peste cateva statistici pe care Google Analytics ni le ofera, pentru blogul Cristinne.ro.
Vom vedea evolutia blogului Cristinne.ro pe parcursul lui 2013 si apoi vom finaliza tragand cateva concluzii dupa fiecare statistica.
Acelasi lucru il vei face apoi tu, pentru blogul tau. Vei analiza si vei trage concluzii, pentru a vedea ce ai de facut in continuare.
1. De pe 24 iulie, am inceput sa actualizez constant blogul. Drept urmare, am reusit sa cresc numarul de vizite de pe site de la 10 pe zi la peste 100 pe zi ( cel mai mare numar de vizite pe site l-am avut in Decembrie – 250).
Chiar daca graficul prezinta anumite fluctuatii, trendul general este unul crescator.
Numarul mediu de vizite pe zi a fost de:
- 12 in iulie
- 15 in august
- 37 in septembrie
- 51 in octombrie
- 91 in noiembrie
- 107 in decembrie
Si da, daca vrei sa iti dezvolti blogul si sa il faci cunoscut cat mai multor oameni, acest trend trebuie sa fie mereu in crestere.
2. Fiecare vizitator a citit in medie 4,4 articole.
Doar 3 dintr-o mie de vizitatori (0,25%) au iesit de pe blogul meu dupa ce au citit o singura pagina.
De aici pot trage concluzia ca, articolele pe care le-am scris sunt apreciate si persoanele care poposesc pe blogul meu citesc cu placere multe din materialele pe care le gasesc aici. Drept urmare voi continua sa ofer si anul acesta materiale la fel de bune calitativ.
3. 30% din persoanele care au intrat pe blog, revin sa citeasca articolele nou aparute. Altfel spus, 1 din 3 oameni se intoarce pe blog, pentru a ramane la curent cu ce apare nou aici. Aceasta statistica mie una, mi se pare super ok.
Gandeste-te pe cate site-uri poposim in fiecare zi, navingand pe internet. Din multimea de site-uri pe care „aterizam” zilnic, alegem doar cateva pe care sa le verificam cu regularitate.
Asadar, a avea vizitatori care se intorc pe site-ul tau, este un lucru foarte important, si acest aspect nu trebuie sa lipseasca din strategia de dezvoltare a blogului tau.
Iata cateva din lucrurile pe care le-am facut pentru acest blog anul trecut si care m-au condus la aceste rezultate:
- nu m-am axat deloc pe crearea de articole in care sa introduc cuvinte cheie necesare (asa cum orice specialist SEO recomanda). Tot ceea ce m-a interesat a fost sa imi spun punctul de vedere si sa ofer cat mai multe idei utile si practice, cititorilor mei.
- am actualizat frecvent blogul, publicand cel putin 1 articol la 2-3 zile.
- am promovat articolele publicate, pe site-urile de socializare.
- in fiecare marti si joi am trimis e-mailuri membrilor comunitatii Cristinne, ceea ce s-a concretizat intr-un trafic mai mare in aceste zile.
Aceste lucruri m-au condus in 5 luni, de la doar 10 vizite pe zi in luna iulie la 107 vizite pe zi, in medie, in luna decembrie.
4. In ceea ce priveste timpul petrecut de vizitatori pe site, acesta este in jur de 3 minute ( 2 min. 48 sec.). Cred ca este ok, insa voi incerca, anul acesta sa cresc timpul petrecut pe site, oferind mai multe materiale utile.
Timpul este o resursa limitata si atunci cand oamenii iti ofera din timpul lor pretios, oprindu-se si citind randurile pe care tu le scrii cu pasiune si dedicare, ar trebui sa te opresti si sa le spui Multumesc.
Tu le oferi, prin cuvintele pe care le scrii, din experienta ta de viata care nu poate fi capatata decat prin incercari repetate, urmate de esecuri si succese, iar ei, cititorii tai, iti ofera in schimb atentia si timpul lor ( resursa cea mai importanta a unui om) citindu-ti blogul.