REDUCERILE: Cine nu le iubeste?
Atunci cand un hipermarket se deschide, face reduceri considerabile la produse si oamenii dau buzna inca din prima zi in noul magazin.
Astfel, toata lumea are de castigat: noi ca si clienti luam la un pret mai mic produsele dorite iar magazinul abia deschis are clienteala asigurata.
Sau cel putin asa se presupune…
Insa, in calitate de detinator al unui magazin, daca nu tii aceste reduceri in frau, ele te pot duce grabnic la faliment.
Priveste reducerea preturilor doar ca pe o tactica menita sa atraga noi clienti si sa fidelizeze clientii existenti. Insa nu abuza de ea.
Avantajele reducerilor de pret
In America, Black Friday este o „sarbatoare” arhicunoscuta si asteptata atat de cumparatori cat si de administratorii magazinelor online.
In aceasta zi, oamenii au posibilitatea de a-si cumpara produse la un pret considerabil mai mic, iar administratorii acelor magazine online se folosesc de aceasta zi pentru a castiga popularitate in randul oamenilor si a atrage astfel noi clienti, dar si pentru a scapa de stocul la produsele pe care doresc sa le elimine din oferta lor.
Da, ai auzit bine. Tehnologia se schimba si noi lucruri mai performante apar in fiecare zi. Asa ca, ceea ce se considera a fi o fita azi, maine poate constitui un lucru bun de aruncat la gunoi. Asadar, inoirea gamei de produse este realmente necesara, pentru ca un magazin sa continue sa existe pe piata.
Si o buna strategie de a scapa de aceste stocuri, este tocmai oferirea acelor produse la o reducere considerabila, de Black Friday.
Asadar, daca esti client si nu iti pasa chiar atat de mult sa ai ultimul model din produsul X pregateste-te sa il gasesti la reducere in luna noiembrie, atunci cand are loc urmatorul Black Friday ( Vinerea Neagra) din Romania.
Iar daca esti detinatorul unui magazin online, profita de aceasta sarbatoare pentru a scapa de stocurile de produse care nu se mai cer si a aduce astfel marfa noua pe „rafturile” magazinului tau virtual.
Dezavantajele reducerilor de pret
Si da, a avea un volum mare de clienti si vanzari mari, in ziua cu pricina poate fi un lucru tentant.
Ce persoana care si-a deschis un magazin online nu-si doreste sa vanda cat mai mult?
Si astfel, cadem in capcana de a organiza mai des reduceri.
Astfel, incercam sa tentam clientii sa vina si sa cumpere multe produse de la noi nu doar de Black Day cat si in alte zile ale anului.
Si din cate am observat, aceasta tendinta incepe sa fie una generala.
Din ce in ce mai multe magazine online romanesti, incep si organizeaza perioade cu Super reduceri nu doar o data pe an ci de 3-4 ori pe an, iar alte magazine fac asta chiar lunar.
Vrei niste exemple de astfel de campanii?
Intra pe Emag sau pe Elefant. Exista o probabilitate destul de mare ca, chiar in acest moment sa gasesti o campanie de reduceri la ei pe site.
Ca o coincidenta, weekendul trecut am fost in Carrefour sa imi cumpar un cuptor electric ( cuptorul pe care il aveam s-a stricat fix cand aveam mai mare nevoie de el 🙁 asa ca am fost nevoita sa-i gasesc rapid inlocuitor) si la intrare in magazin SURPRIZA: un banner anunta ca fix in aceasta perioada hipermarketul face reduceri de pana la 50% la toate electronicele si electrocasnicele.
Asa ca da, am avut noroc. Mi-am cumparat cuptorul dorit la reducere (yupiii).
Dar revenind la oile noastre…
Organizarea mai multor perioade de reduceri in cursul unui an, ar trebui sa te bucure daca te afli in ipostaza de client.
Insa daca ai un magazin online ar trebui sa fii cu mare bagare de seama, deoarece reducerile reprezinta un cutit cu doua taisuri.
Inainte de a cadea si tu in capcana organizarii frecvente de reduceri, raspunde-ti la urmatoarea intrebare:
Ce conteaza mai mult pentru afacerea mea: Profitul obtinut sau Volumul vanzarilor?
Pentru a intelege, lasa-ma sa-ti dau un exemplu.
Sa spunem ca vinzi o pereche de blugi. Costul de achizitie al perechii de blugi este de 50 lei.
Pretul standard este de 150 lei si vinzi in medie 5 perechi pe zi. Valoarea vanzarilor = 150 x 5 = 750 lei
La reducere, pretul este de 75 lei si vinzi 15 de perechi pe zi. Valoarea vanzarilor = 75 x 15 = 1125 lei
Normal ca suna mult mai bine sa ai in contul bancar 1125 lei, in loc de 750 lei. Si daca esti de aceeasi parere eu spun ca GRESESTI!
Si pentru a-ti demonstra asta, haide sa luam in calcul, varianta profitului obtinut.
La pretul standard, profitul tau este de 100 lei. Profit total: 100 x 5 = 500 lei
La pretul redus, profitul tau este de 25 lei. Profit total: 25 x 15 = 375 lei
Acum intelegi ca, cantitatea vanduta nu reprezinta totul intr-o afacere?
Si chiar daca, cifra de afaceri te poate pacali, nu trebuie niciodata sa pierzi din vizor PROFITUL OBTINUT, pentru ca de el depinde bunul mers al magazinului tau online.
Si la toate acestea mai adauga un aspect. Aspect care din punctul meu de vedere iti poate provoca o rana nevindecabila, care va duce incet dar sigur, afacerea ta pe patul de moarte.
Iti spun pentru ca am testat si am simtit asta pe pielea mea, deci nu sunt vorbe in vant, ma bazez pe fapte.
In momentul in care obisnuiesti oamenii cu reduceri, ei vor stii care sunt perioadele in care tu oferi produsele tale la reducere si vor tinde sa vina sa cumpere produse, doar in perioada reducerilor.
Drept urmare, iti obisnuiesti clientii sa nu mai calce pragul magazinului virtual pe care il detii decat in perioada promotiilor. Odata ce ei s-au obisnuit asa, a retrage perioadele de reduceri, este sinonim cu pierderea majoritatii clientilor tai.
Si asta nu se opreste aici. Atunci cand cumparam, vrand-nevrand, ne-am obisnuit sa asociem produselor care au un pret mai mare, o valoare mai mare, o calitate mai inalta, iar produselor care au un pret mic, o calitate mai scazuta sau „dubioasa”.
Asta se va intampla si in cazul produselor tale.
De vreme ce oamenii vor putea cumpara cu 75 lei acelasi produs pe care il cumparau ieri cu 150 lei, acest lucru va face ca, produsul respectiv sa scada in ochii lor, din punct de vedere calitativ.
Drept urmare, ei nu vor mai fi dispusi sa cheltuiasca din nou 150 lei pe respectivul produs.
Sa tragem concluzii…
Concluzia este urmatoarea: reducerile sunt bune si pot da un impuls dezvoltarii afacerii tale online atata timp cat sunt folosite CU CAP.
Ai mare grija la ce produse faci reducere, in ce perioada a anului si in nici un caz nu aplica aceste reduceri in mod frecvent.
Opteaza mai degraba, in loc de reducere, sa oferi inca un produs CADOU clientilor care cumpara anumite articole din magazinul tau. Spre exemplu, clientilor care au cumparat respectiva pereche de blugi ofera-le cadou o curea.
Bunul mers al afacerii tale depinde de tine si de nimeni altcineva. Si in functie de deciziile pe care le iei, suporti consecintele. Asa ca, oricat de tentante ar fi vanzarile mari, intr-o perioada scurta, nu pierde niciodata din vedere profitul – el este cel care conteaza.
Acum este randul tau
Da LIKE acestui articol. Este modul tau de a-mi spune multumesc pentru sfaturile oferite. Dand Like impartasesti acest articol si prietenilor tai, iar ei vor afla de ce trebuie „sa se pazeasca” de capcana reducerilor daca detin un magazin online.