A crea un blog, poate da bataie de cap unora dintre noi, care nu se pricep chiar atat de bine la partea tehnica.
Insa aceasta mica problema, poate fi rezolvata rapid, de catre un prieten sau o cunostinta care se pricepe la asa ceva sau… chiar de catre tine, urmarind acest tutorial.
Adevarata provocare, atunci cand te gandesti sa detii un blog, nu este cum sa il creezi ci mai degraba, cum sa-l mentii mereu actualizat.
Cauza nr. 1 a esecului bloggerilor
A te aseza cu regularitate in fata calculatorului, cu intentia de a scrie un articol pe blog, necesita disciplina. Iar daca aceasta disciplina nu exista si nici nu vrei sa ti-o impui, blogul este sortit esecului.
Asa cu bine stii, un blog fara continut nou, va ramane rapid fara vizitatori si curand va fi un loc pustiu, asa cum sunt multe altele pe web.
Unde mai pui ca… in afara de timpul necesar pentru a scrie articolele si a le face un usor „lifting facial”, pentru ca ele sa arate ademenitor pentru cititori, mai trebuie sa vii constant si cu noi idei despre ce sa scrii pe blog.
Si cateodata poate deveni chiar frustrant sa te asezi in fata unui ecran alb si sa nu stii despre ce sa te apuci sa scrii.
O unealta utila, daca ramai in pana de idei
Totusi, chiar daca la partea cu timpul care trebuie sa-l dedici blogului tau, nu te pot ajuta, la capitolul „am ramas in pana de idei si nu mai stiu ce sa scriu pe blog” sunt convinsa ca iti pot da o mana de ajutor.
Iata ce iti propun: daca ai un blog pe WordPress, instaleaza-ti plugin-ul numit: Editorial Calendar.
Cu ce te ajuta acest plugin?
In momentul in care ai o idee de articol, pur si simplu intra in calendar si noteaza-o aici. Astfel, in momentul in care te asezi in fata calculatorului hotarat sa scrii un articol pe blogul tau, doar arunca o privire peste ideile de articole pe care ti le-ai notat in calendar si alege una dintre ele.
Poti face chiar mai bine de atat. Stai 30 de minute intr-o zi si fa un brainstorming referitor la ideile de articole pe care le poti scrie pe blog. Apoi noteaza-le in calendar. Le poti nota chiar in ordinea in care doresti sa le postezi si poti hotari si zilele in care urmeaza sa le publici.
Eu spre exemplu, la inceputul acestui an, mi-am facut o lista cu titluri pentru care urmeaza sa creez articole si in acest fel, am in fiecare saptamana idei noi, despre care pot scrie pe blog.
Desigur ca… pe parcurs, in functie de feedback-ul primit de la cititori pot aparea idei noi si le notez cu grija si pe acelea in Editorial Calendar, urmand ca apoi sa organizez aceste idei in ordinea in care eu doresc sa le public.
Sa vorbim de investitie…
Aaa, si inca nu ti-am zis partea cea mai buna… da, e GRATIS. Asa ca, daca te intrebai cat anume costa acest plugin, nu este cazul sa-ti mai faci griji in aceasta privinta.
Chiar daca este gratis, nu te gandi ca este un plugin nefolositor. Este extrem de util pentru a-ti organiza activitatea blogului tau. Exista deja bloguri mari, cu notorietate, care folosesc zilnic acest plugin si care sunt multumite de beneficiile pe care acesta le ofera.
Ce ai de facut in continuare?
Binenteles, daca vei alege sau nu sa il folosesti, alegerea iti apartine. Daca totusi il doresti, iti mai ofer o data link-ul aici.
Eu iti zic doar atat: poate ca, prietenii tai au un blog si lor le-ar fi util un astfel de plugin. Ma intreb cat de repede o sa dai clic pe butoanele de socializare pentru ca si ei sa afle de acest articol.