- Tocmai ai inceput o afacere si vrei sa o faci cunoscuta unui numar cat mai mare de oameni?
- Iti doresti sa ai mai multe comenzi si oamenii sa apeleze cu incredere la produsele sau serviciile tale?
- Vrei sa iti cresti afacerea si sa o faci cat mai vizibila posibil, insa, nu stii cum si nici nu ai timpul necesar sa te ocupi si de asta?
O agentie social media marketing te poate ajuta sa iti faci afacerea cat mai vizibila in mediul online, sa sporesti numarul de vizite pe website, oamenii sa afle de afacerea ta si astfel, incetul cu incetul, sa iti cresti profitul.
Sari rapid la sectiunea care te intereseaza
De ce sa alegi o agentie social media?
Fiecare este stapan pe domeniul lui de activitate.
Asa cum tu iti cunosti domeniul de activitate, asa si o agentie social media stie totul despre social media, tot ce e nou, ce retele de socializare devin populare si care dintre ele sunt in declin, ce tehnici si ce ponturi sunt mai eficiente la momentul actual… pentru ca afacerea ta sa ajunga acolo unde iti doresti; si anume: in fruntea preferintelor clientilor.
Asa cum eu nu as putea niciodata sa fiu experta in domeniul imobiliar, asa cum sunt o parte dintre clientii mei actuali, nici ei nu stapanesc ”toate tainele” online-ului pe care eu le-am dobandit in mai bine de 10 ani de zile, lucrand practic in acest domeniu, experimentand si invatand constant noile tendinte si strategii de marketing online..
Nu le putem stii pe toate, corect?
Si pentru ca tot am adus vorba de clientii mei din domeniul imobiliar, ii voi lua drept exemplu in cele ce urmeaza.
Ca profesionisti, acestia pot face o evaluare a unui apartament cat ai bate din palme. Insa, si in domeniul lor, asa cum este in oricare altul, din pacate, apare concurenta!
Nu are rost sa spun ca in momentul de fata exista o sumedenie de site-uri de imobiliare, pentru ca stii deja.
Dar, ce faci atunci cand trebuie sa te distingi din aceasta multime?
Ce aduci inovator?
Cu ce te deosebesti de restul?
Cu renumele firmei tale in mediul online, desigur!
Nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca multi antreprenori nu pun asa mare accent pe vizibilitatea brandului lor, in mediul online.
Multurora chiar nu le pasa sa fie in mediul online. Ei isi spun ceva de genul: ”Afacerea merge, imi aduce profit, e tot ce conteaza!”
Insa ceea ce scapa din vedere atunci cand gandesc asa, este ca…
Mediul online este viitorul!
Lumea s-a schimbat.
Totul a evoluat.
Iar faptul ca afacerea ta iti aduce profit, nu este suficient!
In secolul vitezei, oamenii se informeaza in fuga spre job, pe orice retea de socializare pot. Cer pareri, adauga review-uri despre locuri unde au fost, lucruri sau servicii pe care le-au incercat.
Oamenii nu mai apeleaza la serviciile unei firme fara a citi mai intai feedback-ul celor care au trecut deja pe acolo (si fac asta pe Facebook, desigur).
Ce te faci in acest caz daca firma ta nu se afla in mediul online?
Pierzi din start potentiali clienti care ar putea veni la tine chiar de pe aceste retele de socializare.
Aici intervine rolul unei agentii social media. Ea se asigura ca esti ”vizibil” pe retelele de socializare pe care segmentul tau de piata il frecventeaza.
Cum te ajuta concret agentia de social media marketing sa-ti sporesti vizibilitatea afacerii
In primul rand, pe partea de branding, in mod clar afacerea ta isi va imbunatati vizibilitatea. Oferta ta va aparea iar si iar in fata publicului tinta, datorita postarilor publicate constant, pe mai multe retele de socializare.
Ce inseamna asta pentru tine? Pentru afacerea ta?
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca Facebook-ul si Instagramul sunt ”la putere”. Daca oamenii petrec timp pe aceste retele de socializare, aici este si locul afacerii tale!
De asemenea, de la an la an, oamenii petrec tot mai mult timp vizionand videoclipuri pe Youtube.
Nu intelegi legatura? Nimic mai simplu!
Intr-un articol pe care l-am citit recent in Forbes, am aflat cu stupoare ca romanii petrec in medie 5,5 ore pe zi pe Facebook!
Alarmant, stiu. Insa, tu poti folosi acest lucru in favoarea ta.
In acel timp pe care il petrec ei pe Facebook, pot afla mai multe despre afacerea ta.
Iar in functie de cum este prezentata afacerea ta acolo, poti converti acei oameni in potentiali clienti. Iar pe actualii clienti ii poti converti in fani pentru a-i face sa te recomande cunostintelor si prietenilor pe care-i au.
Concret, o agentie social media specializata…
- se va asigura ca afacerea ta apare pe toate site-urile de socializare importante
- va publica frecvent postari pentru a tine persoanele interesate de afacerea ta la curent cu noutatile,
- va educa publicul tau cu informatii noi si utile despre produsele/serviciile pe care tu le vinzi
- va tine aproape si totodata va converti noi prospecti in clienti la momentul potrivit.
Stiu deja ca timpul este o problema atunci cand esti antreprenor. E imposibil sa te poti ocupa cu succes de toate.
Majoritatea gandesc asa: „Ei bine, cat timp poate lua sa scrii o postare pe Facebook? Pot face asta si singur!”.
Daca si tu ai aceeasi opinie, imi pare rau ca te dezamagesc, insa, sa scrii o postare o data la 3 luni, cu 2-3 cuvinte si o imagine, nu este suficient!
O astfel de agentie de marketing se asigura ca pagina ta de Facebook sa fie actualizata cu toate informatiile importante despre firma ta.
Un exemplu de ASA NU: Am vazut firme mari (nu dau nume, pentru ca nu a strica imaginea unor firme existente online este scopul acestui articol), care nu tin cont de anumite aspecte, zic eu, vitale atunci cand vorbim de cartea de vizita online. Ma refer la faptul ca le lipsea adresa site-ului de pe pagina de Facebook, sau o adresa de email de contact.
Complet INACCEPTABIL!
In schimb, agentia social media pe care o vei contracta, cel mai probabil, a mai facut 1000 de postari inainte (daca nu si mai mult) si stie bine ce face.
Astfel, ea nu doar ca se va asigura ca pagina ta de Facebook este actualizata constant, ci se va ocupa si de crearea de noi postari si interactiunea cu fanii.
Si aici nu vorbim de postari de 2-3 cuvinte, la cine stie cat timp. Nicidecum!
Vorbim despre postari frecvente, punctuale, cu trimiteri directe catre serviciile si produsele tale, de pe site-ul tau.
Astfel, numarul vizitelor pe site va creste considerabil si vei reusi, in timp, sa convertesti multi dintre acesti simpli vizitatori curiosi, in clienti fideli.
Exemple de postari realizate de Agentia de social media marketing Cristinne
Foloseste reclamele platite pe: Facebook Ads, Instagram Ads, Tiktok Ads pentru a creste rapid brandul si vanzarile
Un alt instrument pe care eu il folosesc cu succes pentru promovarea afacerilor clientilor mei, este reclama pe Facebook sau Facebook Ads. Daca esti cat de cat familiarizat cu ceea ce inseamna promovare online, cu siguranta ai auzit si tu de aceasta tactica de marketing online.
Poate chiar ai si folosit Facebook Ads pentru promovarea afacerii tale.
Si daca te-ai documentat doar pe ”Sfantul Google” cautand „agentie social media ads”, „publicitate platita pe Facebook”, „cat costa promovarea pe Facebook”, „costuri promovare Facebook”, dand clic si citind cateva articole, cel mai probabil ai observat ca planurile nu ti-au iesit asa bine cum sperai.
De ce oare? Unde ai gresit?
O firma specializata in promovarea pe social media, inainte sa se apuce sa ”arunce” cu banii pe reclama, va face un audit al conturilor tale de socializare.
Mai apoi va studia segmentul de piata caruia te adresezi. Astfel ca, va targheta doar acel segment de piata caruia afacerea ta se adreseaza si astfel vor creste sansele ca, reclama facuta sa fie incununata de succes.
Cristinne exact asta face: studiaza situatia afacerii tale si iti propune cele mai bune strategii de marketing online pentru ca promovarea afacerii tale sa fie un real succes!
Reclama pe Facebook si Google AdWords, email marketing, administrare social media, optimizare SEO… toate acestea nu ne sunt deloc straine. Astfel, indiferent de cat de ocupat esti tu ca antreprenor, promovarea online a afacerii tale nu va avea de suferit.
Ceea ce ai tu de facut, este sa stabilesti impreuna cu agentia de social media marketing strategia generala de actiune. In baza acesteia, agentia va actualiza constant conturile de socializare ale firmei tale.
Iar tu… iti vei putea conduce afacerea linistit, in timp ce imaginea ta in online va fi in continua dezvoltare.
Insa, in sumedenia de agentii de marketing care exista in momentul actual pe piata, cum stii ca ai facut cea mai buna alegere?
Cum Alegi O Agentie De Social Media Profesionista?
Cel mai important aspect atunci cand te hotarasti sa apelezi la ajutorul unei agentii social media profesioniste, este sa iti cunosti obiectivele… sau, cel putin, sa fii deschis spre a afla lucruri noi si sa lasi agentia de social media sa iti explice strategia la care s-a gandit pentru promovarea afacerii tale.
Iar daca intalnesti un specialist in marketing care este dispus sa iti creeze o strategie de marketing si care sa iti explice detaliat in ce consta aceasta, fara sa iti zica mai indirect ”Sa iti vezi de treaba, ca stie el ce face!”, esti cu adevarat norocos.
Cauta pe Google si identifica cateva firme cu care vrei sa colaborezi.
Apoi este momentul sa afli preturile pentru social media marketing. Pentru asta pur si simplu trebuie sa trimiti niste cereri de oferta pentru social media si sa astepti raspunsurile.
In principiu te poti astepta la niste preturi cuprinse intre cateva zeci de euro si cateva sute de euro lunar.
Totul depinde de, ce servicii stabilesti exact, sa iti presteze, agentia de publicitate online pe care ai contactat-o.
Ca sa ne intelegem: daca vorbim de social media management, una este sa vrei ca specialistul SMM sa se ocupe de actualizarea paginii tale de Facebook, publicand postari de 2-3 ori pe saptamana si alta e sa aiba grija si de contul tau de Instagram, sa ruleze si campanii de Facebook platite si eventual sa ia si legatura cu diversi bloggeri pentru a incheia colaborari cu ei in numele firmei tale.
Si asa cum te poti astepta, atunci cand firma ta este prezenta in mai multe locuri, impactul este cu totul altul versus atunci cand iti faci promovare doar pe o platforma de socializare si atat.
Tocmai de aceea, noi recomandam clientilor nostri pachetul Fii Pretutindeni ( poti vedea ce cuprinde, detaliat, aici ), pentru o strategie de promovare online optima.
De asemenea, un alt aspect pe care este bine sa il ai in vedere este ca nu exista un buget stabilit de la bun inceput. Astfel ca, daca apelezi la o agentie de marketing si ceri sa iti spuna un pret fix pe un numar de luni si esti refuzat, nu o lua personal. Oamenii chiar nu au nimic cu tine, insa, bugetul poate varia atunci cand vorbim de publicitatea in online.
O agentie social media profesionista stie ca fiecare afacere, fiecare firma are particularitatile ei si drept urmare, efectele reclamei facute vor fi diferite si te va instiinta de acest aspect inca de la bun inceput, pentru ca tu sa nu ai mai apoi ”surprize”.
Spre exemplu, noi, la Cristinne, inca de cand am pus bazele acestei agentii de digital marketing, mergem pe Strategia Pas cu Pas. Conform ei, incepem cu un buget mic si pe masura ce optimizam campaniile de publicitate, investim un buget mai mare in reclama.
Astfel, nu consumam din start bugetul de marketing si adaptam strategia stabilita initial in functie de modul cum potentialii clienti raspund la reclamele create.
Nu merge pe mitul conform caruia trebuie sa te vezi cu persoana cu care vei colabora pentru a fii sigur ca iti inspira incredere ca sa iti poti lasa afacerea pe mana ei.
„Poti sta langa un om o viata intreaga si nu il cunosti cu adevarat”. Stii vorba aceasta, nu-i asa?
Asa ca refuz sa cred ca o intalnire cu un om, de 15 minute, iti va da impresia ca il cunosti si poti avea incredere totala in el.
Tehnologia a evoluat, astfel ca astazi poti lucra cu o astfel de agentie de marketing din orice parte a Romaniei, indiferent ca ai sediul afacerii in Bucuresti, Timisoara sau oriunde altundeva.
Din experienta mea iti spun ca, cu multi dintre clientii mei nu am avut intalniri fata-n fata. Dar asta nu inseamna ca le-am inspirat mai putina incredere, sau nu am tratat toate aspectele afacerii lor cu maxima importanta.
Acum iata ce ai de facut: intra pe site-ul agentiei si cere o oferta de servicii.
Daca totul este ”la vedere” nu ai de ce sa iti faci griji! Este clar ca este o agentie serioasa.
Parerea clientilor actuali este si ea importanta. Iar o agentie de promovare online care nu are nimic de ascuns, va expune parerea clientilor pe Facebook sau chiar pe site.
De exemplu, la Cristinne, vei gasi atat gama de servicii explicata pe indelete, cat si parerile fostilor dar si actualilor clienti, pentru ca nu avem nimic de ascuns. Daca vrei sa iti cresti afacerea online, nu ezita sa ne contactezi. Poti fii sigur ca vom da 200%!
Intrebari si raspunsuri frecvente
Ce face o agentie de social media marketing?
O agentie de social media marketing se ocupa promovarea unui brand pe retelele sociale. Aici includem: crearea de campanii publicitare, elaborarea de continut, monitorizarea si analiza performantei, precum si interacțiunea cu audienta (cu fanii acelei pagini de socializare).
Cat o sa ma coste colaborarea cu o agentie de social media marketing?
Costurile variaza in functie de serviciile solicitate, dimensiunea campaniilor si platformele vizate. Cu toate acestea, investind in marketingul social media poti vedea un ROI semnificativ pe termen lung.
Pe ce platforme ar trebui sa ma concentrez in strategia de social media marketing?
Depinde de publicul tau tinta. O agentie social media marketing cu experienta va analiza unde se afla audienta ta si va recomanda platformele cele mai adecvate, fie ca e vorba de Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok.
Cum se masoara succesul in campaniile de social media marketing?
Poti masura succesul prin diverse metrici, cum ar fi cresterea numarului de urmaritori, rata de interactiune, traficul generat pe site si conversiile. Agentia ar trebui sa iti furnizeze rapoarte periodice cu aceste date.