- Vrei sa iti deschizi o afacere noua in 2024 si iti doresti sa incepi cu dreptul, pentru ca site-ul tau sa atraga cat mai multi prospecti si clienti?
- Ai un site, un blog sau un magazin online care „plange” dupa un redesign?
Solutia e simpla: ai nevoie de un site web care sa arate cat mai profesional cu putinta.
Sunt sigura ca stii si tu ca, crearea unui site web profesional joaca un rol important in succesul al afacerii tale.
In anul 2024, in plin apogeu tehnologic, crearea unui site profesional sau a unui magazin virtual, nu mai reprezinta un moft, ci o necesitate. Indiferent ca incepi acum o afacere pe internet sau ai deja o afacere offline si vrei sa o aduci in „lumina reflectoarelor online”, realizarea unui site trebuie sa fie una dintre prioritatile tale.
Insa, cum stii ce sa ceri agentiei de web design cu care vei colabora, ca sa te asiguri ca iti creeaza un site „care vinde”?
Despre asta vom vorbi in continuare.
Sunt Cristina Stoica si detin agentia Cristinne. Din 2009 incoace am realizat sute de site-uri de prezentare si magazine online si am refacut designul altor cateva zeci de site-uri care „lasau de dorit”.
Acum ca stii ca esti pe maini bune… este timpul sa trecem la treaba!
Sari rapid la sectiunea care te intereseaza
12 Sfaturi importante pentru crearea unui site web profesional
1. Fa-ti o lista cu profesionistii de care afacerea ta are nevoie
Daca vrei ca rezultatul pe care il primesti sa fie un site profesional din toate punctele de vedere, primul pas pe care trebuie sa-l faci este sa-ti intocmesti o lista inainte care sa includa diferiti profesionisti din mai multe domenii: programatori, web designeri, copywriteri, consultanti de marketing online etc.
Astfel, te asiguri ca, site-ul creat nu doar ca „o sa dea bine”, o sa fie frumos, ci o sa si vanda si o sa-ti permita in timp sa transformi numele afacerii tale un adevarat brand.
Angajand profesionisti (si nu amatori) poti fi absolut sigur ca „produsul final” o sa fie unul de prima mana si nu trebuie sa-ti faci griji ca anumite aspecte importante ale afacerii tale sunt lasate deoparte.
2. Intereseaza-te de preturi
Nu ai vrea sa platesti mai mult decat trebuie, nu-i asa?
Asa ca intereseaza-te in toate partile ce preturi se practica pentru serviciile de web design si pentru alte tipuri de servicii de care ai nevoie, pentru a te mandri la final cu un website profesional.
Doar asa vei putea face cea mai buna alegere raportata la bugetul de care dispui si vei scapa si de presiunea financiara.
3. Fii atent la detalii
Daca vrei ca profesionistii sa isi faca treaba ca la carte, acestia au nevoie sa cunoasca toate detaliile afacerii tale.
Concentreaza-te pe intrebarile lor si incearca sa le furnizezi raspunsuri cat mai detaliate si utile.
De altfel, in cazul in care ai impresia ca nu te intreaba suficiente lucruri, atunci ar putea sa nu fie atat de profesionisti pe cat ai crede. 😉 Deci nu uita: atentia la detalii este esentiala pentru orice proiect pe care vrei sa-l realizezi... inca din faza de informare.
4. Arunca o privire la proiectele lor anterioare
O alta solutie excelenta pentru a-ti face o idee despre munca unor profesionisti este sa te uiti peste portofoliul lor si sa analizezi proiectele lor de web design anterioare.
Asa iti poti face o prima impresie clara in cateva secunde: este capabila agentia respectiva sa creeze site-uri web profesionale? Sau nu?
Desigur ca, aspectul site-ului reprezinta doar o parte din povestea crearii unui site web profesional. Aici trebuie adaugate si multe alte detalii: tehnice, de marketing, copywriting etc. pentru realizarea website-ului… pentru ca „povestea” finala sa vanda produsele/serviciile pe care afacerea ta le ofera.
Sfat: verifica intotdeauna ce recenzii au si ce spun clientii lor anteriori!
Pentru o informare demna de un adevarat ninja, poti contacta cativa dintre clientii lor anteriori si sa ii intrebi ce parere au si cat de bine a decurs colaborarea cu respectiva agentie de web design.
Astfel poti merge „la sigur” stiind ca, agentia aleasa este de incredere, serioasa, profesionsita si orientata catre nevoile si cerintele clientului.
PS: Iata, cu titlu de exemplu, cateva dintre site-urile create de web designerii de la Cristinne:
5. Stabileste-ti obiectivele
Inainte de a contracta serviciile unui freelancer sau ale unei agentii, trebuie sa ai o idee clara asupra propriilor obiective.
Dupa cum probabil stii, un site web poate lua multe forme. Eu iti voi enumera mai jos cele mai populare dintre acestea:
- magazin online – pentru a-ti vinde produsele in toata tara sau chiar in toata lumea.
- portofoliu – pentru a-ti prezenta lucrarile in fata audientei virtuale.
- pagina de vanzare (landing page) – ideala pentru promovarea unui anumit produs sau serviciu.
- blog – un sanctuar personal in care iti impartasesti gandurile si experientele cu cititorii.
- site de prezentare – pentru expunerea diferitelor tipuri de servicii pe care firma le presteaza.
Tine minte urmatorul aspect: indiferent de ce forma imbraca, site-ul tau trebuie sa aiba numai si numai un SCOP.
Acela de A VINDE.
Deci un website profesional este unul care genereaza noi clienti.
Si crede-ma, clientilor nu le plac site-urile complicate. 😉
Poate te intrebi: de ce? Ei bine, raspunsul este usor de inteles: clientii tai (dar si Google) vor sa inteleaga intr-o clipita despre ce este vorba pe site-ul tau.
Ultimul lucru pe care vrei sa il faci este sa le pui in brate un amalgan de informatii prin care sa sorteze pentru a depista informatia de care au nevoie impreuna cu popup-uri si bannere care le sar in ochi.
Tot ceea ce vei face astfel, este sa ii zapacesti si sa ii faci sa plece de pe site-ul tau mai repede decat au venit.
6. Alege un nume de domeniu potrivit
Aceasta este etapa in care alegi cum vrei sa se numeasca site-ul tau.
Ce reprezinta numele de domeniu?
Reprezinta adresa ta de pe internet. Este exact ceea ce vizitatorii tai vor vedea in bara de cautare, imediat dupa clasicul “www”. 🙂
Inregistrarea domeniului este o actiune vitala daca vrei sa ai un site profesional sau un magazin online care confera incredere vizitatorilor.
Site-urile care au propriul nume de domeniu ( deci atentie: nu un nume de domeniu gratuit – care intre noi fie vorba este de fapt un subdomeniu ) sunt percepute de internauti ca fiind mult mai de incredere!
Atunci cand este ales intelept, numele domeniului te ajuta pe partea optimizare SEO. Astfel motoarele de cautare inteleg care este subiectul principal al site-ului tau.
Si nu in ultimul rand: detinerea unui domeniu este primul pas catre obtinerea unei adrese de email personalizate.
Acum hai sa vedem cum poti sa alegi un nume de domeniu memorabil pentru afacerea ta. 🙂
Numele trebuie sa fie:
- scurt – cu cat este mai lung, cu atat sunt sansele mai mari ca vizitatorii tai sa-l greseasca.
- simplu – evita simbolurile, caracterele speciale sau chiar cifrele.
- transparent– numele domeniului tau trebuie sa-l incorporeze pe cel al brandului pentru a evita confuziile.
- evocator – din numele domeniului iti poti face o idee despre domeniul de activitate al afacerii.
7. Asigura-te ca site-ul tau este creat in limba vorbita de publicul tinta
Este afacerea ta prezenta in mai multe tari?
Ai clienti straini?
Esti un antreprenor indraznet, dornic sa cucereasca noi piete? 🙂
Daca raspunsurile pentru aceste intrebari au fost toate “da”, atunci ai nevoie de un site multilingv.
Daca le oferi vizitatorilor continut in limba lor nativa, ai mult mai multe sanse sa ii convertesti in clienti.
8. Site-ul tau web are un design responsive
Agentiile de web design de top nici macar nu te intreaba daca doresti aceasta functie.
Suntem in 2024. Se intelege de la sine ca stam mai toata ziua cu smartphone-urile in mana! 😀
Le spun mereu clientilor mei:
“Un ecran mai mic nu inseamna un impact mai mic.”
Utilizatorii de telefoane mobile si tablete domina internetul si vor sa aiba parte de o experienta la fel de rapida si placuta precum au pe desktop-uri.
In concluzie: ai grija ca, in procesul de realizare a website-ului tau, agentia de web design sau freelancer-ul cu care ai semnat contractul de colaborare sa iti creeze si o versiune pentru mobil a site-ului.
9. Site-ul tau trebuie sa fie interactiv
A apus vremea acelor site-uri statice, oribile, de la inceputul anilor 2000.
In prezent, vizitatorii tai se asteapta sa interactioneze cu tine prin intermediul site-ului.
Daca site-ul dispune de instrumente de promovare istete, ii poti converti pe vizitatori in clienti, iar pe clientii existenti in clienti fideli.
Pentru un design web cu rata de conversie mare, asigura-te ca web designer-ul la care apelezi integreaza in site-ul tau macar o parte dintre urmatoarele functii:
- Chat online in timp real – pentru a le oferi asistenta rapida clientilor tai sau sa ii ghidezi pe cumparatorii nedecisi spre “checkout”. Este o punte importanta intre tine si clientii tai.
- Social media – este absolut necesar ca site-ul tau sa fie conectat la canalele de social media principale. Mai mult. Asigura-te ca pe fiecare cont de social media, in sectiunea de prezentare, exista un link catre website-ul afacerii tale.
- Newsletter – considerat odata “regele marketingului online”, emailul a ramas o sursa importanta de trafic si nu trebuie sa-l trecem cu vederea. Il poti folosi sa iti promovezi ultimele oferte sau articole postate in sectiunea blog a site-ului tau.
- Formulare de feedback – hai sa fim sinceri acum: cui nu ii place sa-si dea cu parerea? 😀 O modalitate solida de a cladi o relatie durabila cu clientii tai este sa le ceri “feedback”. Tot ce trebuie sa faci este sa atasezi un simplu formular la site-ul tau!
10. Un site web profesional are toate paginile necesare
Fiecare site de prezentare este unic, asa cum fiecare afacere, chiar daca vorbim de acelasi domeniu de activitate, are particularitatile sale.
Cu toate acestea, exista unele informatii pe care fiecare vizitator se asteapta sa le vada atunci cand acceseaza un site.
Mai jos iti voi prezenta acele pagini care nu lipsesc niciodata din cuprinsul site-urilor web profesionale, indiferent de natura acestora:
Acasa – Cu riscul de a ma repeta, sunt nevoita sa iti reamintesc: ai doar o singura sansa sa creezi o impresie buna. Iar aceasta este pagina de acasa (homepage).
De ce? Pentru ca, pagina acasa, se regaseste de cele mai multe ori in „Top 10 cele mai vizitate pagini ale unui site”.
Asadar, asigura-te ca aceasta pagina are un aspect placut, cu informatii clar structurate.
Nu exagera! Pastreaza pe aceasta pagina doar informatiile esentiale.
Pagina cu produse sau servicii – Cum imi place mie sa spun, aici are loc „magia”. In cadrul acestei pagini vizitatorii descopera oferta ta.
Daca reusesti sa ii convingi, isi vor cauta cardul si vor cumpara ceva. 😀
Ce sfaturi de baza iti pot da pentru aceasta categorie?
Hmmm…stai sa ma gandesc o secunda.
Ah, da. Imaginile care prezinta produsele trebuie sa fie clare si sa aiba un aspect profesional.
De asemenea, ai nevoie de descrieri succinte/la obiect ale produselor (pentru ca nu va sta nimeni sa citeasca romane despre fiecare produs din magazinul tau online), dar suficient de cuprinzatoare si convingatoare incat cititorul sa ia o decizie pozitiva in ceea ce priveste achizitia. 🙂
Iar daca vinzi servicii, nu uita sa incluzi si ce anume diferentiaza serviciul pe care il vinzi tu de cel oferit de concurenta. De ce sa te aleaga pe tine?
Pagina “Despre” – Aici este simplu: spune-ti povestea, impartaseste-ti valorile, metodele utilizate sau orice alta informatie pentru a-ti caracteriza brandul.
Abordeaza un ton personal, intim, si nu uita ca un strop de umor este binevenit oricand! 😀
Mai mult, marile branduri online au intotdeauna poze cu echipa sau persoana care sta in spatele brandului deoarece clientii iubesc la nebunie sa vada fata care se ascunde in spatele acelei afaceri de succes.
Sectiunea de contact – Nu introduce prea multe date de contact. Nu vrei sa zapacesti prospectii.
Rezuma-te doar la ceea ce este important, si anume numarul de telefon, adresa, emailul si conturile de social media (LinkedIn, Instagram, Facebook).
Testimoniale – Un studiu de piata derulat relativ recent a scos in evidenta faptul ca 69% dintre clienti ar recomanda o companie daca sunt multumiti de serviciile sau produsele oferite de aceasta.
Asa ca fructifica la maximum de aceasta tactica de marketing si lasa-i pe clientii tai sa iti vanda produsele/serviciile. 😉
11. Securitatea este mai mult decat necesara in cazul unui site web
Garantarea sigurantei utilizatorilor site-ului este obligatorie, pentru orice site care se respecta.
Cum poti garanta securitatea site-ului tau si siguranta datelor clientilor tai? In primul si in primul rand: printr-un certificat SSL.
Atunci cand clientii stiu ca pot naviga in siguranta pe site-ul tau, ca site-ul tau nu are virusi si ca datele lor sunt in siguranta, reticenta in a-ti furniza date cu caracter personal scade si sunt mai deschisi sa cumpere sau sa te contacteze pentru a-ti solicita serviciile.
Acest lucru este din ce in ce mai important, mai ales ca in ziua de astazi fraudele electronice sunt din ce in ce mai frecvente.
Bineinteles, instalarea unui certificat SSL as putea spune ca este un prim pas obligatoriu, pentru orice site care se respecta. Insa in afara de certificatul SSL mai exista si alte metode prin care iti poti securiza site-ul pentru ca el sa nu devina tinta hackerilor.
De regula, firma la care apelezi, cel putin teoretic, ar trebui sa aiba habar despre cum iti poate securiza site-ul, in functie de functionalitatile pe care tu le doresti instalate pe el si sa te informeze asupra optiunilor pe care le ai.
In cazul in care nu aduce acest subiect in discutie, fa-o tu. E pentru binele site-ului tau. ( Imi poti multumi mai tarziu 🙂 )
12. Alege cel mai bun serviciu de gazduire
Nu te zgarci atunci cand vine vorba de alegerea unui serviciu de gazduire bun pentru site-ul tau.
Stii cum este vorba aia: “Dai un ban, dar stai in fata.”
Lucru valabil si pentru gazduire, din moment ce vrei ca site-ul tau sa fie in permanenta functional. Ei bine, pentru asta trebuie sa fii dispus sa platesti o suma de cativa zeci de lei lunar.
In cazul in care nu ai un hosting bun, site-ul tau poate fi afectat in numeroase privinte.
Este frustrant sa accesezi o pagina web lenta sau, mai rau, una care nu se incarca deloc.
Aceste lucruri ii pot lasa pe clientii tai cu un gust amar dupa ce ti-au pasit pragul virtual.
In loc de concluzie
Noteaza aceste sfaturi si straduieste-te sa tii cont de cat mai multe din ele.
Indiferent ca vrei sa iti creezi singur site-ul sau sa apelezi la o firma care ofera servicii de creare site-uri web profesionale, toate acele elemente pe care ti le-am enumerat mai sus nu trebuie sa lipseasca de pe site-ul tau.
Aminteste-ti mereu: asa cum in casa ta, periodic faci anumite schimbari si in website-ul afacerii tale va trebui sa faci periodic schimbari – nu va fi „gata” sau „perfect” niciodata.
Aici intervine importanta existentei unui panou de administrare user friendly. Astfel poti adauga sau elimina anumite elemente din structura site-ului pe masura ce afacerea ta creste sau cunoaste anumite schimbari.
Adapteaza-te la noutatile de pe piata si, cel mai important lucru, nu uita de preferintele si dorintele clientilor tai.
Totodata mentine-te la curent cu cele mai noi tactici de marketing online care apar (mai ales daca nu vrei sa colaborezi cu o agentie de web design si marketing online care are mereu grija sa fie pusa la punct cu tot ce e nou), pentru a fi mereu cu un pas inaintea concurentei tale.
Vrei sa incerci serviciile noastre de creare site-uri web? Contacteaza-ne pentru o oferta azi!! 🙂