In procesul de stabilire a preturilor, un rol foarte important il joaca modul cum percepem noi, in calitate de potentiali clienti respectivul produs. Tine de psihologie.
Daca iti vinzi produsele mult prea ieftin, risti ca oamenii sa creada ca produsul este de calitate joasa. Daca in schimb, este prea mare, ei vor crede ca vrei sa-i jecmanesti.
Sa presupunem ca, produsul pe care tu vrei sa-l vinzi merita sa aiba un pret mai mare, datorita calitatii sale. Cum vei face sa maresti pretul si oamenii sa-l cumpere bucurosi in continuare?
Puterea perceptiei
Gandeste-te la zilele insorite de vara, la vacanta. Te afli la mare, cu un grup de prieteni, intr-o zi torida. Si in ora care tocmai a trecut te-ai tot gandit ca daca ai avea cu tine si o sticla de bere rece produsa de firma ta favorita, ziua aceasta ar fi perfecta. Si totusi, la terasele din apropiere aceasta bere nu se vinde.
Deodata, unul din prietenii tai se ridica de pe sezlong si iti spune ca da o fuga pana la un supermarket din apropiere sa-si cumpere ceva. Cati bani i-ai da prietenului tau ca sa iti aduca sticla de bere pe care atat de mult ti-o doresti?
Tine minte aceasta suma si haide sa trecem la urmatorul scenariu.
Gandeste-te ca, in loc sa se duca la un supermarket, prietenul tau se va duce la restaurantul unui hotel de 4 stele. In acest caz, cati bani i-ai da prietenului tau sa iti aduca de acolo berea promisa? Ii vei da mai multi bani decat atunci cand s-ar fi dus la supermarket?
Majoritatea oamenilor dau din cap afirmativ, la aceasta intrebare. Vrei sa stii si cu cat sunt dispusi sa dea mai mult?
Economistul Richard Thaler a facut un studiu in urma caruia, a reiesit ca, atunci cand te gandesti ca vei primi produsul de la un restaurant de lux esti dispus sa dai cu 71% mai mult decat atunci cand ai fi luat acel produs de la un supermarket.
Interesant, nu-i asa? Perceptia diferita pe care o ai asupra a doua locuri de unde cumperi acelasi produs, te face sa vrei sa platesti doua sume extrem de diferite.
Cuvintele = cheia succesului
Asadar, atunci cand vrei sa iti maresti preturile produselor din magazinul tau virtual, alege cu grija descrierea lor. Comunica potentialului client perceptia potrivita, pentru ca ea trebuie sa fie in concordanta cu pretul produsului.
Vrei sa vinzi o carte virtuala? Daca ii vei spune astfel, nu vei reusi sa urci cu prea mult pretul ei. Alege in schimb sa ii spui Material, Kit de training, Curs practic 1 la 1 si vei schimba total perceptia asupra produsului tau informational.
Oferi consultanta? Acest termen este mult prea generic si nu zugraveste concret imaginea pe care vrei sa o oferi potentialului client. Consultantii de top aleg sa foloseasca alti termeni pentru a-si vinde serviciile, cum ar fi: strategie, executie etc.
Si sa nu uitam de un alt mod de a schimba perceptia asupra produselor tale, pe cat de puternic pe atat de eficient: spunerea povestilor. Asadar, daca nu ti-ai construit inca o poveste in jurul afacerii sau produsului pe care il vinzi, acum este momentul perfect sa o faci. Detalii aici: Invata sa spui povesti – e pentru binele afacerii tale.
Inchei acest articol cu urmatoarea rugaminte: inainte de a naviga de pe aceasta pagina, multumeste-mi pentru informatiile oferite dand un mic Like pe butoanele de socializare de mai jos.