cum sa promovezi un brand de imbracaminte pe social media

Cum sa promovezi un brand de imbracaminte pe social media

De la un an la altul, segmentul de e-commerce acorda o importanta tot mai mare promovarii pe social media. Hai sa vedem impreuna care sunt beneficiile pe care ti le aduce promovarea brandului tau de imbracaminte pe social media si cum poti sa faci concret asta, pentru a-ti creste brandul, a obtine mai multe vanzari in magazinul tau online si a-ti fideliza clientii.

Ramai la curent cu noile trenduri in materie de haine… si de promovare a lor

Din moment ce oamenii folosesc din ce in ce mai mult canalele de social media, este absolut logic ca, trebuie sa fii si tu prezent, cu brandul tau, pe retelele sociale.

Prin intermediul unor postari atragatoare, cum sunt acestea de la Atmosphere Fashion iti poti face cunoscute hainele pe care magazinul tau online le vinde, pe platforma Instagram.

promovarea brandului de imbracaminte pe instagram

Stii si tu. In moda, apar constant noi trenduri, asadar trebuie sa fii mereu „pe faza”.

Dar cum faci asta? Cum te asiguri ca ramai la curent cu ultimele noutati, pentru a-ti servi clientii cat mai bine cu putinta? Simplu. Urmarind ce fac liderii din industria e-commerce.

Fa-ti un obicei din a verifica, constant, ce fac bradurile mai mari de imbracaminte pe social media si citeste stiri din lumea modei pentru a identifica la timp noile trenduri in materie de vestimentatie si a profita de „val” inca de cand incepe sa se formeze.

Si pentru ca segmentul de e-commerce a inregistrat o crestere uimitoare, de la COVID-19 incoace, tot mai multe canale de social media (Ex: Facebook, TikTok) vin in intampinarea antreprenorilor din domeniul fashion, punandu-le la indemana posibilitatea crearii unui magazin online direct in platforma de socializare.

Astfel, avem o relatie win-win-win:

  • tu iti incarci produsele din magazinul tau, pe pagina de companie din platforma respectiva de social media
  • clientii cumpara produsele dorite fara a mai sari de pe contul de socializare pe site-ul tau
  • site-ul de socializare isi fidelizeaza utilizatorii pentru ca ei sa petreaca, cat mai mult timp aici.

Si lucrurile nu se opresc in acest punct. Fiecare platforma isi imbunatateste constant uneltele pe care ti le pune la dispozitie, pentru ca tu, ca proprietar de magazin, sa vinzi mai multe produse, mai usor si mai rapid, pe platforma respectiva.

Asadar, hai sa vedem concret…

Cum sa-ti promovezi brandul de imbracaminte pe social media in 2024

Defineste-ti obiectivele principale pe care magazinul tau le are

Iata care sunt cele 3 mari obiective pentru care, magazinele de fashion le au, atunci cand folosesc social media:

  • sa creasca numarul de vizualizari si engagement cu fanii… si implicit expunerea brandului lor de imbracaminte,
  • sa creasca traficul site-ului si
  • sa obtina mai multe vanzari de haine, incaltaminte si accesorii.

Si desi toate 3 sunt importante, este bine sa iti stabilesti clar, care dintre ele va reprezenta prioritatea ta numarul 1.

Spre exemplu, crearea de continut pe social media, care are rolul de a genera engagement, te va ajuta sa-ti faci brandul cunoscut mai multor persoane. Si desi acest lucru, nu se va traduce neaparat in vanzari imediate, impactul acestei tactici de marketing te va ajuta pe termen lung in atragerea si fidelizarea de noi clienti.

Stiind clar ce urmaresti sa obtii, vei putea apoi sa-ti creionezi o strategie de marketing eficienta, care pune accent pe masurarea indicatorilor de performanta (KPIs) potriviti.

Asadar, daca nu-ti alegi un obiectiv anume:

  • nu vei stii cum sa masori eforturile de promovare pe social media
  • nu iti vei da seama daca, ceea ce faci functioneaza, si in ce masura are impact asupra segmentului de consumatori pe care-l tintesti.

Creeaza-ti o strategie de social media axata pe rezultate

Atunci cand iti creezi strategia de social media pentru magazinul tau online de haine trebuie sa iei in considerare 3 lucruri:

  • obiectivele tale
  • resursele de care dispui (timp, bani, angajati)
  • o lista cu platformele unde obisnuiesc sa isi petreaca timpul potentialii tai clienti (pentru segmentul de fashion recomandam: Facebook, Instagram, Pinterest si TikTok)

Ai in vedere ca, fiecare platforma are particularitatile sale: 60% din utilizatorii Pinterest sunt femei; 98% dintre utilizatorii Facebook folosesc aplicatia de mobil pentru a interactiona cu prietenii si brandurile preferate.

Creeaza de asemenea, un portret al clientului tau ideal: femeie/barbat, varsta, ocupatie, venit, hobby-uri, preocupari/ingrijorari ce au legatura cu partea de vestimentatie, stiluri preferate.

Acest portret te va ajuta ulterior, atunci cand treci la crearea propriu-zisa a continutului pentru social media (postari – text si poze, video).

Optimizeaza-ti profilele de social media si postarile pe care le publici

Fa in asa fel incat, potentialii clienti sa recunoasca, ca au ajuns pe pagina de socializare a brandului tau intr-o fractiune de secunda.

Logo-ul, folosirea culorilor din componenta siglei in poza de coperta si postarile puse pe pagina, descrierea magazinului si adresa web a shop-ului tau, hashtag-urile folosite… toate ar trebui sa faca parte „din aceeasi poveste”, sa-i transmita incredere si sa-l faca sa-si doreasca sa afle mai multe despre produsele tale.

Foloseste link-uri in postarile tale, care au legatura cu partea vizuala a postarii (video, poza) si nu uita sa adaugi un CTA (call to action), pentru ca oamenii sa stie clar cum pot sa comande produsele pe care si le doresc.

Exemplu: intra pe link pentru a cumpara rochia eleganta de seara Esthera cu 40% reducere!

Optimizeaza-ti imaginile si videoclipurile pe care le creezi pentru utilizatorii de telefoane mobile. Fa in asa fel incat fanii sa inteleaga si sa vada clar despre ce este vorba in imaginea/clipul respectiv, fara sa trebuiasca sa se chinuie sa descifreze mesajul pe care doresti sa il transmiti.

Ruleaza Campanii de reclame platite pe social media

Foloseste-te de puterea reclamelor platite pentru a face postarile pe care le-ai sa ajunga la cat mai multi oameni din segmentul pe care-l tintesti.

Pe fiecare platforma poti crea reclame pentru:

  • cresterea vizibilitatii brandului
  • cresterea engagementului (interactiunii cu fanii)
  • cresterea traficului pe site
  • cresterea conversiilor

De pilda, daca, ceea ce iti doresti este sa atragi cat mai multi clienti in magazinul tau de imbracaminte, pentru a-ti creste vanzarile, trebuie neaparat sa creezi o campanie axata pe conversii!

Iata cateva reclame pe care magazinul H&M le ruleaza acum pe Facebook pentru colectiile sale de haine. (PS: Observa ca, ei testeaza acelasi tip de reclama in format poza, dar si in format video!)

facebook ads pentru magazin de imbracaminte

Social e-commerce – un trend in plina dezvoltare de care trebuie sa profiti

Unul dintre primii pasi pe care tu, ca proprietar de magazin de haine, trebuie sa-l faci imediat ce ti-ai creat o Pagina de Facebook, un profil de companie pe Tiktok etc. este sa ii „atasezi” produsele pe care le vinzi.

Astfel oferi instant o expunere mare articolelor tale vestimentare; utilizatorii acelei platforme de social media le vor putea accesa cu doar cateva clickuri, fara sa paraseasca aplicatia.

„Trecerea” produselor din magazinul online in magazinul de pe social media se poate face destul de usor, daca, platforma de ecommerce pe care o folosesti (exemplu: Woocommerce), permite importarea produselor pe canalul de social media respectiv, cu doar cateva click-uri.

Daca in schimb, esti printre cei care nu au aceasta varianta… inarmeaza-te cu rabdare, deleaga altcuiva aceasta sarcina… sau apeleaza la un programator (asa, chiar daca scoti niste bani din buzunar economisesti timp pretios, in mutarea magazinul tau pe social media).

Acest pas este un „must” pentru toate brandurile de imbracaminte care se gandesc serios sa-si creasca expunerea, folosind social media.

Fa alti influenceri, promotorii brandului tau

Prietenii si familia reprezinta de cand lumea si pamantul una dintre sursele principale catre care ne indreptam atunci cand avem nevoie de recomandari.

Conform ultimelor studii, 70% dintre mileniali sunt influentati de persoane din cercul lor atunci cand vine vorba de cumpararea de produse.

Ei bine, in online, sfera aceasta a persoanelor care ne influenteaza comportamentul de cumparare, creste exponential. Astfel, atunci cand vrem sa cumparam un anumit produs, ne indreptam catre bloguri de specialitate, influenceri sau celebritati.

Asa ca, a lucra cu unii dintre acesti influenceri, se dovedeste a fi o idee isteata, careia merita sa ii acorzi resursele si efortul necesar, pentru a o face sa mearga in folosul brandului tau.

Crearea de parteneriate cu influenceri, duce adesea la cresterea vanzarilor si fidelizarea clientilor. Unul dintre sondajele facute de Tomson.com arata ca, influencer marketing este cea mai eficienta strategie pentru cresterea numarului de clienti.

influencer marketing

Acest tip de colaborare reprezinta o metoda excelenta de promovare a magazinului tau online. O poti folosi pentru a-ti promova hainele din magazin oricat doresti, fara „a suna ca un vanzator disperat”, in campaniile tale de marketing. Asta pentru ca, influencerii vin cu propriul unghi de abordare atunci cand prezinta articolele tale vestimentare urmaritorilor lor.

Drept urmare, fanii capata incredere sa cumpere produsele vestimentare pe care tu le comercializezi.

Alege sa lucrezi cu influenceri care sunt dispusi sa depuna efortul necesar pentru a crea o poza/un clip de calitate, care sa iasa din tipare si sa atraga atentia fanilor.

Nu trebuie sa omiti nici includerea hashtag-urilor. Hashtag-ul brandului tau nu trebuie sub nicio forma sa lipseasca din postarile publicate de influenceri.

Creeaza videoclipuri pentru produsele tale

In fiecare zi, oamenii de pe intreg globul petrec 500 000 000 ore urmarind videoclipuri pe Youtube. Asta inseamna ca, in fiecare zi, 57 000 de ani sunt petrecuti urmarind videoclipuri.

Iar in cazul in care nu stiai inca… Youtube este al 2-lea cel mai mare motor de cautare dupa Google.

Asa ca, daca ti-ai optimizat SEO magazinul online de imbracaminte ca sa rankeze pe Google… acum va trebui sa te asiguri ca, produsele tale se afiseaza si pe Youtube. 🙂

Si inainte sa incepi sa te gandesti cat de costisitor va fi sa filmezi videoclipuri pentru produsele tale si sa incepi sa-ti faci „filme” motivandu-ti ca nu este o idee buna, sau ca nu este o prioritate inca pentru afacerea ta sa faci asta… afla ca in social media, oamenii nu vor sa urmareasca materiale video produse si montate precum vezi la TV.

Ai nevoie doar de un telefon mobil si o lumina cat mai buna, pentru a incepe sa faci asta.

Filmarea produselor tale si publicarea lor pe Youtube, pe Facebook, Instagram sau TikTok iti va permite sa interactionezi cu fanii tai intr-un nou mod, iti „umanizeaza” brandul si ii confera o „voce” care sa-i permita sa se distinga mai usor din multimea de magazine online care vand haine pentru femei, barbati, sau copii.

Pe langa prezentarea produselor, in videoclipuri poti sa prezinti review-uri primite, poze sau filmulete cu clientii tai purtand hainele cumparate, sa arati cum clientii pot crea diverse outfit-uri, in functie de ocazii, folosind obiectele vestimentare pe care brandul tau le comercializeaza, etc.

Inca nu te-am convins? Iata o stastica pe care am descoperit-o in timp ce ma documentam pentru a scrie acest articol: clientii sunt de 4 ori mai tentati sa urmareasca un video despre un produs decat sa citeasca descrierea lui.

statistica videoclipuri e-commerce

Include UGC in postarile tale ca sa cresti engagementul si vanzarile

UGC sau User Generated Content, inseamna continut creat de catre clientii tai actuali.

Ai magazinul de ceva timp? Clientii tai sunt incantati de obiectele vestimentare pe care le cumpara din magazinul tau? Atunci nu rata ocazia de a le cere pe langa un review pe Google My Business si o poza sau un filmulet cu ei, purtand hainele pe care tocmai le-au achizitionat de la tine.

Astfel, cu minim de efort poti arata persoanelor care inca stau pe ganduri:

  • ca ai o afacere reala si nu esti vreun magazin fantoma de pe net care doar incearca sa le ia banii
  • ca ai deja clienti care iti cumpara produsele
  • ca persoanele care-si cumpara haine, de la tine sunt multumite de calitatea acestora

Asta le da curaj sa scoata cardul si sa comande si ele! 🙂

Conform celor de la Mavrck.co continutul creat de utilizatori, creste engagementul postarilor de 7 ori!

ugc creare brand fashion

Deci daca inca mai aveai dubii, daca sa faci o poza frumoasa, cu design in culorile brandului in Canva sau sa pui o poza facuta de un client de-al tau purtand hainele cumparate (chiar daca nu e facuta in cea mai clara lumina sau intr-un cadru tocmai potrivit)… acum stii raspunsul!

Mai mult! Gandeste-te ca, postand continut UGC:

  • economisesti timp pretios, pentru ca primesti poza de la client… poate chiar si textul (testimonialul)
  • utilizatorii interactioneaza de 7 ori mai mult cu postarile brandului tau de imbracaminte pe retelele sociale
  • asta inseamna ca, postarile tale ajung la mai multi oameni gratuit (pentru ca, platformele vor prioritiza intotdeauna postarile cu care oamenii interactioneaza – lasa like-uri, comenteaza, distribuie)
  • ceea ce are ca efect mai multe comenzi si vanzari mai mari in magazinul tau de haine!

Participa la conversatii

Conform Coschedule.com clientii petrec cheltuiesc cu 20-40% mai multi bani cumparand produsele si serviciile companiilor care interactioneaza cu ei pe social media!

statistica engagement companii social media

Deci… cum ti-ar suna daca ti-as spune ca, cu minimum de efort, raspunzand la comentariile pe care le primesti pe pagina afacerii tale iti poti creste vanzarile cu 30%???

Interactiunea cu fanii tai nu doar ca iti va genera mai mult engagement si vanzari mai mari, ci iti va si fideliza clientii si te va ajuta sa creezi, in timp, un brand puternic.

Si ca sa arati ca, cu adevarat iti pasa… (mai mult decat de buzunarul tau!), atunci cand postezi, adreseaza in textul postarilor intrebari, cere feedback si incurajeaza-i sa ia legatura cu tine pentru orice fel de intrebari sau dificultati intampina in achizitia produselor.

Multumeste celor care comenteaza pentru ca, si-au rupt din timpul lor, pentru a-ti lasa un mesaj. Astfel, creezi relatii puternice si-ti transformi clientii ocazionali in clienti loiali!

cum sa promovezi un brand de imbracaminte pe tiktok

Promoveaza-ti brandul de imbracaminte pe TikTok

Te intrebi cum sa promovezi un brand de imbracaminte pe Tiktok? Iata cum:

  • Creeaza continut autentic si creativ: Arata povestea din spatele brandului tau, modul de creare a produselor tale sau un „look behind the scenes” pentru a capta atentia publicului.
  • Colaboreaza cu influenceri: Alege influenceri relevanti pentru nisa ta de moda care pot crea continut original purtand hainele tale, crescand astfel expunerea brandului.
  • Foloseste hashtaguri populare: Utilizeaza hashtaguri virale si specifice modei (#fashion, #outfitoftheday) pentru a ajunge la un public mai larg si a intra in comunitati relevante.
  • Lanseaza provocari (challenges): Creeaza provocari de moda (ex: #outfitchallenge) care sa incurajeze utilizatorii sa posteze continut purtand articole din colectia ta.
  • Ruleaza reclame platite pe TikTok: Promoveaza produse direct prin campanii de reclame, cum ar fi „In-Feed Ads” sau „Top View Ads”, pentru a atinge noi potentiali clienti.
  • Foloseste muzica populara: Integreaza melodii in tendinte in continutul tau pentru a face videoclipurile mai atragatoare si a creste probabilitatea ca ele sa devina virale.
  • Arata recenzii de la clienti: Posteaza feedback video de la clienti care poarta produsele tale, creand astfel incredere si incurajand alti utilizatori sa incerce brandul tau.
  • Posteaza continut regulat: Fii consecvent cu postarile pentru a mentine interactiunea cu urmaritorii tai si pentru a-ti creste sansele de a ajunge pe pagina „For You”.
  • Optimizeaza-ti profilul: Asigura-te ca profilul brandului tau contine un link catre magazinul online si o descriere clara si captivanta care atrage atentia.
testimonial magazin online timeless fashion

Concluzie

S-au dus vremurile cand, atunci cand trebuia sa te imbraci te duceai la targ sau intr-un magazin in care vanzatoarea incerca sa iti bage bluza sau perechea de pantaloni asupra careia iti oprisei privirea pret de cateva secunde, pe gat, spunandu-ti cat de bine iti vine si lingusindu-te cu complimente „rasuflate”.

Clientii din ziua de azi stiu ce vor, se informeaza pe cont propriu si aleg ei momentul potrivit sa cumpere produsele pe care si le doresc. Asa ca, in loc sa fii „pushy” si sa incerci cu orice pret sa-ti vinzi produsele, foloseste-te de puterea social media pentru a-ti creste brandul de imbracaminte!

Asa poti crea relatii cu potentialii clienti axate pe incredere, poti crea valoare prin continutul text si vizual pe care-l creezi si te poti transforma in ghidul lor secret, care-i ajuta sa iasa din impas si sa arate impecabil, indiferent de ocazie.

Tot folosind social media, poti lua legatura cu influenceri si bloggeri, care sa te ajute sa ajungi cu produsele tale la noi potentiali clienti cu care ei au deja formata o relatie de incredere.

Si nu in ultimul rand, foloseste continut UGC – pentru ca oamenii sa vada cum arata hainele tale pe persoane reale, care nu au neaparat 90-60-90 si cu care se pot identifica mai usor!

PS: Ai deja un brand de imbracaminte care genereaza peste 1 000 000 lei anual si vrei sa-l cresti si mai mult? Contacteaza-ne si bucurosi te vom ajuta nu doar cu realizarea unei strategii de social media eficiente pentru magazinul tau, ci cu creionarea intregului proces de marketing si vanzari online, pentru ca magazinul tau sa vanda mai mult… si mai eficient!

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica