Te-ai decis ca ai nevoie de un nou site pentru afacerea ta. Insa…
- Cum alegi cea mai buna firma pentru crearea unui site in 2024?
- Ce criterii trebuie sa indeplineasca o firma de web design pentru a fi sigur ca este cea mai buna alegere pentru cladirea personalitatii virtuale a afacerii tale?
In acest articol iti voi impartasi lucrurile la care sa fii atent atunci cand pornesti in cautarea de firme care creeaza site-uri, pentru a merge la sigur si a face cea mai buna alegere din multitudinea de oferte pe care le primesti.
Cuprinsul ghidului
Cum stiu ca am gasit cea mai buna firma pentru crearea site-ului meu?
De 15 ani de cand sunt web designer la Cristinne aceasta a fost intrebarea pe care am primit-o cel mai des. Si raspunsul meu a fost, de fiecare data, urmatorul:
„Totul depinde de ceea ce inseamna pentru tine ‘cea mai buna firma’.”
Sunt sigura ca nu au fost foarte incantati sa auda asta, asteptandu-se la un raspuns mai concret si mai util, insa acesta-i adevarul pe care ti-l impartasesc si tie.
In prezent, in domeniul web design-ului exista mai multe optiuni decat au existat vreodata.
Da, este un lucru bun, dar, in mod paradoxal, toate aceste optiuni fac ca alegerea unei firme pentru crearea site-ului tau, sa fie si mai dificila.
Probabil deja ai cautat pe Google “firma creare site” si ti-au aparut zeci sau chiar sute de optiuni care, la prima vedere, par toate la fel.
In mod logic, ai incercat sa restrangi cautarea si ai accesat primele 10-15 pagini web care apareau in varful ierarhiei Google.
Este un inceput bun, dar insa insuficient, pentru ca tot nu ai o imagine completa asupra situatiei.
Cu toate acestea, nu trebuie sa te alarmezi. Iti voi da un sfat foarte util acum:
“Atunci cand vrei sa angajezi o firma pentru crearea site-ului web mult dorit, secretul unei alegeri intelepte consta in intelegerea deplina a propriilor nevoi.”
La fel ca in cazul altor investitii importante… cum ar fi o casa, o masina, electrocasnice samd, renunta la ideea de “cea mai buna”.
In schimb, noteaza-ti undeva ce nevoi, cerinte si obiective concrete ai. Astfel, cea mai buna optiune se va alege singura. 😉
Cu alte cuvinte, alege un web designer printr-un proces de selectie bazat pe propriile tale obiective.
4 sfaturi pentru a alege cea mai buna firma de web design
1. Stabileste tipul de site de care ai nevoie
Cum iti doresti ca site-ul tau sa functioneze?
Urmaresti realizarea unui site de tip brosura – un site de prezentare care sa contina informatii de baza si date de contact?
Sau vrei mai degraba un magazin online, pentru ca cei interesati de produsele tale sa poata cumpara oricand 24 din 24, 7 zile pe saptamana?
Sau vrei sa optezi pentru construirea unui site care sa indeplineasca un anumite criterii de functionalitate, menite sa iti usureze munca de prospectare a pietei si tinerea legaturii cu clientii, cum ar fi: sa fie legat la o baza de date interna ( CRM ).
Sau… de ce nu… vrei un simplu blog, pe care sa-ti poti asterne gandurile, trairile si impresiile in legatura cu un anumit subiect?
Tine minte, acest pas este unul crucial!
De ce? Pentru ca doar astfel poti identifica ce fel de agentie web design ai nevoie sa angajezi.
Dupa cum ti-am spus mai sus, totul tine de ce functii iti doresti sa aiba noul tau site.
Aspecte de luat in considerare:
- Ce tip de site te-ar avantaja?
- Care e strategia ta de crestere a acestui site web?
- Vrei sa fii tu cel care sa editezi sau sa gestionezi continutul de pe site?
- Cat usor este pentru vizitatori sa navigheze pe site-ul tau? Cat de accesibil este continutul din structura lui?
Lucruri de evitat:
- Utilizarea de concepte si idei ambigue.
- Probleme ce tin de partea tehnica.
2. Ce preferinte de design ai?
Cum vrei sa arate site-ul tau web proaspat creeat?
Atunci cand trebuie sa proiectezi ceva pentru un client nu este atat de usor sa traduci o ideea vaga din creierul cuiva intr-o creatie concreta, cum ar fi un site web.
Crede-ma pe cuvant, m-am confruntat cu acest lucru de nenumarate ori in toti anii mei de experienta in web design.
Desigur, exista si multi web designeri nu tocmai “inspirati”. Pe multi ii cunosc, insa nu este frumos sa le dau numele. 😉
Ideea este urmatoarea: cu cat esti mai specific in ceea ce priveste nevoile tale de design, cu atat sansele sunt mai mari sa primesti un produs finit mai apropiat de asteptarile tale.
Nu-i asa ca are sens? 🙂
Viziteaza mai multe site-uri concurente. Noteaza ce aspecte iti plac de acolo. Noteaza, de asemenea, ceea ce nu iti place.
Atunci cand vei pune toate aceste detalii care par marunte (insa iti garantez ca nu sunt chiar marunte) cap la cap si vei adauga si ideile tale, vei intelege mult mai clar imaginea de ansamblu pe care vrei sa o aiba site-ul tau.
Iar apoi, te poti folosi de aceasta, ca sa alegi oferta de web design potrivita.
Aspecte de luat in considerare:
- Web designer-ul ideal va fi capabil sa iti spuna cat de realizabile sunt unele configurari sau preferinte de design pe care tu le ai.
- Gandeste-te la modul de lucru. Cat de mult vrei sa te implici? Cum vrei sa primesti si sa oferi feedback in legatura cu progresul care se face la designul site-ului? Care sunt cele mai importante parti ale design-ului pentru tine?
- Atunci cand vine vorba de buget: esti dispus sa platesti atat cat ti se cere pentru a avea un web design profesional sau in general faci alegerile ghidandu-te dupa „cel mai mic pret”?
Lucruri de evitat:
- Fereste-te de acele firme care simti ca iti ascund lucruri. Daca nu vor sa iti spuna clar un termen de realizare si modul cum veti colabora sau cum anume va fi realizat site-ul ( in cod, de la zero sau pe o platforma – care anume? ) spune-le „O zi buna!” si mergi mai departe.
- Nu iti irosi propriul timp si pe cel al agentiei de web design. Incearca sa fii cat mai precis si mai direct posibil.
3. Creioneaza-ti un plan de afacere pentru site-ul sau magazinul tau online
Stii care e primul lucru pe care-l intreb atunci cand un client sau un prospect imi zice ca vrea sa-si faca un site?
„Si cum vrei sa faci bani cu el?”
Pentru ca da, chiar daca unii dintre noi pretindem ca ne cream un site doar ca sa avem unde ne asterne niste ganduri, de regula, daca, din placerea de a scrie, mai vin si bani pe langa… nu cred ca strica nimanui, nu-i asa?
Tocmai de accea, indiferent ca pornesti cu ideea ca vrei sa faci bani din site-ul tau inca din prima luna sau este o chestiune care crezi ca se va intampla undeva departe in viitor, te provoc sa gandesti la potentialul pe care site-ul tau il va avea la un moment dat si cum anume il vei putea valorifica. 😉
Deci, revenind la subiect…
Ce rol joaca site-ul tau web sau magazinul online pe care-l detii in afacerea pe care o ai sau te gandesti sa o pornesti?
Mai mult, te sfatuiesc sa te gandesti nu doar la modul cum vei scoate bani cu site-ul/blogul/magazinul tau online, ci si la ce tehnici de marketing online ai putea folosi pentru a obtine rezultate maxime folosind resursele de care dispui.
Aspecte de luat in considerare:
- Gandeste-te la nevoile pe termen scurt si mediu ale afacerii tale
- Alege numele domeniului si modul in care vrei sa iti fie configurat site-ul pentru a putea face bani cu el
- Opteaza pentru un design de site minimalist, prietenos cu vizitatorii care poposesc pe el – un site web versatil si dinamic iti va fi de mai mare folos decat unul complicat si supraincarcat cu informatii fara folos
Lucruri de evitat:
- Nu te gandi la un site web in termeni de “cost”, ci in termeni de “investitie”. Este investitia de inceput in pornirea afacerii online pe care ti-o doresti
- Fugi de acei web designeri care nu sunt in stare sa-ti integreze functiile de care ai nevoie, in site-ul tau, pentru ca el sa poata functiona exact asa cum ti-ai propus
- Nu te baza pe un web designer care iti ofera solutii numai pe termen scurt sau pe cineva care stie doar „sa faca site-uri frumoase”. Cauta ca agentia care-ti ofera servicii de web design sa stie si marketing online, pentru ca site-ul creat nu doar sa arate bine, ci si sa produca bani!
- Evita carpelile rapide si ineficiente. Pe termen lung ele iti vor trage site-ul si imaginea online pe care te straduiesti sa ti-o creezi.
4. Cunoaste valoarea ideii tale si ce suma esti dispus sa scoti din buzunar pentru a o vedea transpusa online
Inainte de a sari cu capul in fata in piscina plina cu firme care fac site-uri, nu uita ca bugetul este printre factorii cheie care vor determina tipul de agentie pe care o vei angaja!
La fel ca tine, si eu vreau cele mai bune chestii la un pret cat mai mic. Insa, de cele mai multe ori, acest lucru nu este posibil.
Stim amandoi ca orice lucru are pretul lui.
Pentru a depasi acest obstacol, te sfatuiesc, asa cum ii sfatuiesc si pe clientii mei, sa cunosti foarte bine preturile serviciilor oferite de agentiile de webdesign.
Atunci cand vine vorba de webdesign, ca majoritatea lucrurilor in viata, primesti exact ceea ce platesti.
Si da, in aceasta „stare de zgarcenie”, in care suntem tentati sa votam cu buzunarul mai mai mult, si cu creierul mai putin, facem alegeri care ne aduc beneficii pe termen scurt insa „ne ard” pe termen lung.
Totodata, nu lasa pretul unor servicii sa te descurajeze. De regula, pentru un pret mai ridicat, primesti si o serie de beneficii excelente.
Aici vorbim de importanta raportului calitate-pret. Asa ca, in loc sa te apuce transpiratiile cand vezi o suma mai mare… 😀
Pune mana pe telefon sau ia tastatura calculatorului in primire si intereseaza-te concret ce tipuri de servicii sunt incluse in pretul respectiv.
Asa, este posibil ca la final, sa ajungi la urmatoarea concluzie:
“Poate dau mai mult, insa merita”
( Desigur, si vice-versa e valabila. Nu se stie niciodata de cine dai. De aceea, a te interesa in amanunt inainte de a semna un contract de web design cu cineva anume, este cel mai bun lucru pe care il poti face. )
Aspecte de luat in considerare:
- Tine cont de bugetul pe care il ai la dispozitie
- Subliniaza preferintele de design si functionalitate pe care le vrei neaparat incluse in designul site-ului tau
- Gandeste-te in cat timp iti vei amortiza investitia
Lucruri de evitat:
- Indeparteaza-ti din minte gandul ca poti avea totul. De regula raportul: timp/nervi si bani este unul direct. Exista o probabilitate mare ca, niste servicii de web design ceva mai piperate sa te scuteasca de batai de cap si timp pierdut fara rost, timp pe care il poti folosi pentru a face ceea ce stii tu mai bine pentru a-ti dezvolta afacerea. Asadar, nu te duce dupa firma care creeaza site-uri la cel mai mic pret!
- Pastreaza-ti intotdeauna optiunile deschise
- Nu te rezuma la a vorbi cu o singura firma care creeaza site-uri si a solicita o singura oferta de pret.
Sa spunem ca ai tinut de recomandarile pe care ti le-am oferit mai sus si ai contactat o agentie web design.
Ati stabilit deja o intalnire si reprezentatii agentiei ti-au oferit mai toate detaliile necesare.
Esti foarte aproape sa semnezi contractul si deja te gandesti la noul tau site si la modul cum afacerea ta va atinge culmile succesului.
Este un gand frumos, insa trebuie sa te aduc cu picioarele pe pamant acum.
Nu te grabi sa inchei o intelegere, cel putin nu inainte sa le adresezi niste intrebari si sa treci prin filtrul gandirii tale, atent, raspunsurile pe care le vei primi.
Esti curios care sunt aceste intrebari?
Iti voi sari, ca de fiecare data, in ajutor.
Tu trebuie doar sa continui sa citesti articolul si vei afla tot ce trebuie sa stii in doar cateva minute! 😉
6 Intrebari pe care sa le pui inainte de a semna un contract cu o agentie de web design:
1. Care este costul total al proiectului?
In domeniul in care ma invart, si anume cel al marketingului online si al web design-ului, exista, de regula, doua tipuri de contracte:
- unul pe proiect
- celalalt pe numarul de ore alocate
Si in cazul in care esti proprietarul unei mici afaceri…
Iti dau un sfat prietenesc: din moment ce nu ai un buget extrem de ridicat care poate absorbi costuri suplimentare, este de preferat sa alegi o firma care iti face o oferta pe intregul proiect.
Aceasta este cea mai sigura solutie ca tu sa nu ai de-a face cu costuri neprevazute pentru crearea website-ului tau online.
2. Care este termenul de realizare?
Din propria mea experienta, iti spun ca pot exista unele obstacole in finalizarea unui proiect.
Eu sunt intotdeauna le spun adevarul clientilor mei, pentru ca ei sa inteleaga exact cum sta treaba si sa poata alege cea mai buna varianta pentru ei.
Insa asta nu inseamna ca toata lumea e la fel. Exista multe firme care promit marea cu sarea si, la final, se regasesc in postura in care sunt nevoiti sa ii spuna clientului ca nu pot respecta termenul sau pretul stabilit initial.
Crede-ma, nu iti zic asta doar ca sa ma aflu in treaba.
Din pacate, eu insami am colaborat, pentru a le da o mana de ajutor, cu cateva firme de acest gen in anii care au trecut.
De ce am renuntat la colaborare?
Simplu. Pentru ca, principiile dupa care eu inteleg sa dezvolt, sa cresc un business (stabilirea unei relatii sincere si stabile pe termen lung cu clientul) erau mult prea diferite de ceea ce considerau ei a conduce o afacere profitabila (un ban castigat usor, acum, de la cat mai multi clienti, dupa care nu mai conteaza).
Asadar mare atentie la acest aspect. Ma repet nu pentru ca nu mai am ce scrie in articol ci pentru ca, este un lucru pe care nu vreau sa-l treci cu vederea.
Asa ca alege o agentie care nu se bate cu pumnii in piept ca poate termina un proiect foarte repede sau foarte ieftin.
De multe ori, sunt doar vorbe in vant menite sa te faca sa iti lasi semnatura cat mai repede pe contract.
3. Ce alte servicii complementare mai oferiti?
Multe agentii de web design nu iti ofera alte servicii de care ai nevoie pentru a-ti dezvolta in continuare site-ul ( cum ar fi servicii SEO sau servicii PPC).
Astfel, vei fi nevoit sa angajezi alte agentii pentru serviciile acestea.
Cristinne este o agentie digitala care ofera servicii complete. Din acest motiv, echipa noastra se va ocupa:
- de gazduirea website-ului tau
- de design-ul sau
- de optimizarea acestuia prin servicii SEO
- de crearea si administrarea de reclame pe Google Adwords sau Facebook ads
- precum si alte tactici de marketing online menite sa iti aduca rezultate acum dar totodata sa iti si creasca brandul online pe termen lung.
In felul acesta tu nu vei mai fi nevoit sa pierzi timp si sa te stresezi cautand o alta companie care sa se ocupe de serviciile de marketing online pentru noul tau site.
4. Ati mai creat site-uri web pentru alte firme din domeniul meu?
Este indicat sa lucrezi cu o firma de webdesign care a mai colaborat cu firme din acelasi domeniu cu a ta.
Modul in care au realizat site-urile altor magazine online din aceeasi nisa cu a ta iti poate oferi o idee la ce sa te astepti pentru propriul tau proiect.
Exista totusi si situatii in care nu este o idee rea sa alegi o companie care nu are experienta pe domeniul tau deoarece poate veni cu idei proaspete si neutilizate anterior.
Asta poate avea ca rezultat: un site unic, care nu se aseamana nici pe departe cu cele ale concurentei tale.
5. Care sunt oamenii care vor lucra la site-ul meu?
Nu exagerez atunci cand spun ca este important sa stii cine va lucra la site-ul tau si care este rolul acestora in intregul proces.
Atunci cand platesti prea putin pentru un proiect, cel mai probabil vei primi un site de tip “copy-paste” de care s-au ocupat persoane fara prea multa experienta…sau interes. 🙂
Tuturor prospectilor mei le repet un singur lucru:
“Dragilor, site-ul reprezinta fata virtuala a afacerii voastre. Iar un vizitator are nevoie doar de o secunda pentru a-l judeca. Asa ca asigurati-va ca nu apelati la o firma de web design care nu cunoaste importanta acestui lucru.”
6. Va avea site-ul meu un design mobile responsive?
Ce inseamna o pagina web mobile responsive? Este simplu: reprezinta o pagina virtuala care poate fi accesata cu usurinta si de pe dispozitivele mobile.
Si iti mai spun ceva: Google rankeaza mai sus site-urile „prietenoase” cu telefoanele mobile.
Asa ca vei avea de castigat pe mai multe planuri deoarece clientii din ziua de astazi obisnuiesc sa navigheze foarte mult pe internet de pe telefoanele mobile.
Iar in momentul in care te gasesc, este bine ca tu sa le faci usor ca o briza modul de vizualizare si plasare a unei comenzi de produse sau vizualizarea serviciilor si contactarea firmei tale pentru detalii.
Aici se incheie sfaturile pe care am vrut sa ti le ofer in acest articol.
In concluzie
Nu-i asa ca acum te simti mult mai pregatit sa alegi agentia de webdesign cea mai potrivita afacerii tale? 😀
Iata si o mica recomandare: atunci cand pornesti la „vanatoare” de firme care creeaza site-uri, in vederea identificarii partenerului perfect, ia in calcul si oferta noastra.
Cristinne este o firma cu 15 ani experienta in crearea de site-uri web si magazine online. Noi iti oferim exact ceea ce cauti: un web design de site unic…care vinde. Si o platforma pe care afacerea ta sa infloreasca.
Daca vrei sa colaboram si esti interesat de mai multe detalii, suna-ne sau completeaza formularul de contact.
Te vom contacta in cel mai scurt timp cu o oferta. 🙂