Diferenta dintre esec si succes
Ti-ai dorit atat de mult o afacere online si in cele din urma te-ai apucat si de treaba. Acum magazinul tau online sta frumusel postat pe internet, insa in ceea ce priveste numarul de oameni care „trec pragul” magazinului tau online… cam bate vantul.
Atunci cand ai un magazin online nou nout sau orice alt gen de afacere online, aflata la inceput, este important sa atragi trafic. Traficul este al doilea element in ordinea importantei, pe care trebuie sa il iei serios in considerare, in cazul in care iti doresti sa ai clienti.
Asta pentru ca, orice afacere, fara clienti, este sortita esecului.
Iar una din alternativele pe care le ai, pentru a aduce trafic pe site, este sa faci reclama platita.
Arunca globul de cristal pe care il folosesti sa Ghicesti
Oare cat ar trebui sa platesti pentru atragerea unui client nou in afacerea ta?
Majoritatea concurentilor tai, atunci cand este vorba de suma de bani necesara pentru atragerea unui client, se multumesc doar sa ghiceasca aceasta suma. Apoi actioneaza in consecinta.
Insa a te gandi sa platesti doar atat cat iti permiti pentru atragerea unui nou client nu este tocmai o tactica buna… sau cel putin, nu una care iti va aduce profitul mult dorit.
Stii cat valoreaza un client nou pentru tine?
Gandeste-te cat valoreaza un client pentru tine. Si cand spun „cat valoreaza” nu ma refer doar la profitul pe care tu il obtii de pe urma primei comenzi pe care el o face.
Aici ma refer la profitul pe care acest client ti-l aduce pe toata durata de timp in care el va plasa comenzi la tine. Aceasta este o relatie de durata si poate varia de la cateva luni la cativa ani buni.
Pentru a-ti calcula valoarea medie a unui client trebuie sa fii atent la 2 aspecte:
- valoarea totala a comenzilor pe care un client le plaseaza, pe toata durata colaborarii cu firma ta
- adaosul comercial pe care il practici ( sau altfel spus, profitul obtinut de pe urma fiecarei comenzi plasate)
Stabileste valoarea medie, a acestor factori. Pe baza ei, poti calcula valoarea unui client.
Sa luam un exemplu. In cazul magazinului meu virtual cu cosmetice:
- o clienta cumpara in medie de 3000 lei pe toata durata colaborarii noastre
- am un adaos comercial de 30% ( cu alte cuvinte, la o comanda de 90 lei, castig 30 lei)
Pentru usurinta calculelor, sa presupunem ca aceasta clienta, reprezinta media clientelor care cumpara din magazinul meu.
Valoarea medie a unui client este in acest caz de : 3000 lei x 30% = 900 lei
Deci, pentru achizitia unei cliente noi, pot cheltui pana la 900 lei. Pentru ca stiu faptul ca, chiar daca nu imi recuperez banii investiti in reclama inca de la prima comanda pe care clienta o plaseaza, pe termen lung mi-o voi recupera cu singuranta si voi scoate si un profit frumos.
Desigur ca, poti umbla la factorii de mai sus:
- facand diverse promotii, pentru a creste valoarea medie a cumparaturilor pe care un client le face,
- poti creste adaosul comercial
- si de asemenea poti, prin folosirea diverselor tactici de marketing sa cresti perioada de timp in care clientul va reveni sa cumpere de la tine.
Insa asta este alta discutie. Deocamdata ne oprim aici.
Pentru moment tema ta este urmatoarea: descopera cat valoreaza pentru tine fiecare client cu care colaborezi. Astfel vei stii cat poti investi pentru atragerea unor noi clienti.
Daca m-ai urmarit atent pana aici, iata ce ai de facut in continuare: Da LIKE articolului si apoi scrie-mi intr-un comentariu cat valoreaza un client nou pentru tine.