Detii o pagina de Facebook? Daca urmaresti cu atentie statisticile probabil ai observat o usoara scadere a numarului de oameni la care ajung postarile tale.
Eu am observat aceasta „neregula” saptamana trecuta, pe una din paginile mele de Facebook, asa ca m-am pus pe investigat, pentru ca voiam sa aflu ce anume nu fac bine.
Facebook schimba iar regulile jocului
In cele din urma am aflat ca, cei de la Facebook au facut o noua modificare la site-ul lor de socializare.
Mai mult de atat, un purtator de cuvant al retelei de socializare a recunoscut ca, postarile de pe paginile de Facebook vor ajunge la un numar din ce in ce mai mic de fani, in mod organic si doar prin promovare platita vei reusi sa transmiti postarea ta, tuturor fanilor.
Cei de la Facebook urmaresc cu aceasta tactica, ca, din ce in ce mai multi oameni sa faca promovare platita la postarile de pe paginile lor.
Pana la un punct, aceasta practica mi se pare ok. Este platforma lor de socializare si este dreptul lor sa faca toate modificarile pe care le considera necesare atingerii scopului cu care a fost infiintat site-ul.
Exista multe firme care nu fac altceva decat sa isi faca publicitate pe pagina lor de Facebook. Si fac asta in mod gratuit. Asa ca instalarea unei forme de publicitate platita la produsele pe care firmele si le promoveaza pe Facebook nu este de blamat.
Dar atunci cand, detinatorul unei pagini de Facebook, vrea doar sa ofere informatii de calitate fanilor sai, sau vrea sa ii distreze prin bancurile, pozele si videoclipurile amuzante postate aici, este drept ca, cei de la Facebook sa restrictioneze accesul la articole utile sau la pagini de Facebook create in scopul binedispunerii fanilor lor?
In cazul de mai sus, nu ai de ce sa faci promovare platita unei postari cu un articol sau cu un tutorial pe Facebook. Asta doar daca nu ai ce face si vrei sa arunci cu banii pe fereastra.
Promovare platita faci de regula daca ai un shop online sau daca urmaresti sa vinzi ceva in cadrul articolului pe care l-ai scris. Si in acest caz, toti fanii tai vor primi de la tine doar postari in care faci reclama la ceva. Iar acesta nu este un mod tocmai placut de a tine legatura cu fanii tai nu-i asa? Ei vor simti ca te uiti doar dupa portofelul lor.
Stiu, e neplacut.
Dar daca esti cititor fidel al acestui blog, probabil ca iti amintesti articolul A venit vremea sa abandonam Facebook-ul? pe care l-am scris in urma cu cateva luni si in care te atentionam cu privire la promovarea afacerii tale pe Facebook.
Iar daca l-ai citit, presupun ca ai luat si niste masuri in ceea ce priveste promovarea pe Facebook. Daca nu, citeste in continuare.
Ce e de facut?
Fanii paginii tale cel mai probabil nu stiu ce se intampla in acest moment. Ei vad doar notificari privind postarile tale din ce in ce mai rar si presupun ca, tu nu mai actualizezi pagina de Facebook atat de des precum o faceai inainte.
Iar singurul mod de a descoperi ca tu publici mai multe postari decat primesc ei, ar fi sa compare ce primesc cu postarile existente pe pagina ta de Facebook. Si acest lucru, sa fim sinceri… nu il vor face prea multi fani; poate chiar nici unul.
Deci, ce e de facut? Instiinteaza-ti fanii in legatura cu ceea ce se intampla. Spune-le ca, Facebook a facut niste modificari la algoritmul sau si drept urmare, ei vor primi din ce in ce mai rar vesti de la pagina pe care tu o administrezi.
Daca vrei ca aceasta veste sa ajunga la toti fanii tai, ar trebui sa faci promovare platita postarii in care spui asta 🙁
In cazul de fata, singura varianta cu adevarat eficienta, pentru a tine legatura cu toti fanii tai este prin e-mail. Asa ca, spune-le sa se aboneze pe site-ul tau, si de cate ori vor aparea noutati, tu ii vei instiinta.
Pentru ca abonatii tai sa primeasca vestile de la tine in inbox, este util sa folosesti un serviciu de e-mail marketing.
Despre email marketing am mai vorbit in articolele anterioare: Cum sa-ti resuscitezi afacerea online cu succes, Cel mai bine pazit secret care asigura succesul afacerilor online, Mai multi clienti pentru afacerea ta online asa ca nu voi insista aici.
Cert este ca, inca o data mi se confirma faptul ca, cel mai bun mod de a tine legatura cu cititorii tai fideli este prin e-mail si nici un site de socializare, oricat de interesant ar fi el nu ii va putea lua locul.
Daca ti-au fost de folos informatiile pe care ti le-am oferit, impartaseste-le cu prietenii tai, care poate ca detin o Pagina de Facebook si nu stiu de aceste recente modificari. Le vei face un bine… si da, orice bine nu ramane nerasplatit.
Iar daca nu esti inca abonat al acestui blog, fa-o acum! Introdu e-mailul tau si devino gratuit membru al comunitatii Cristinne. Vei primi saptamanal articole interesante si utile impreuna cu idei de afaceri online, ce nu necesita investitie financiara.