Daca ai o firma, cu siguranta ai auzit si tu ca poti sa-i faci afacerii tale reclama pe Facebook. Poate chiar ai cautat o agentie de Facebook Ads pe internet care sa te ajute… sau ai urmarit tutoriale despre cum sa iti faci chiar tu campaniile de Facebook Ads.
Ceea ce este bine sa stii este ca, atunci cand vine vorba de promovare pe Facebook exista 2 tabere: unii ridica in slavi campaniile de Facebook Ads, altii dau cu ele de pamant si spun ca nu sunt deloc eficiente.
Si ca in fiecare situatie, adevarul se afla undeva la mijloc. 🙂
Astazi, in acest articol, vom discuta despre:
- Ce pret are promovarea pe Facebook – iti voi da un exemplu dintr-o campanie de Facebook Ads facuta pentru site-ul meu
- La ce sa te uiti atunci cand decizi daca sa continui sau nu sa-ti faci publicitate pe Facebook, pentru a fi sigur ca iei o decizie inteleapta ( daca te gandesti la costul per clic sau per vizualizare… esti departe de adevar. Citeste in continuare!)
- De ce intrebarea: „Cat costa reclama pe Facebook” este de fapt o „intrebare capcana”, care nu te ajuta sa-ti cresti profitabilitatea afacerii tale.
Asadar, daca ai tot cautat sa afli pareri despre reclama pe Facebook pe diverse forumuri… sau ai scris pe Google cuvinte precum: promovare Facebook pret, promovare Facebook Ads, cat costa promovarea pe Facebook, costuri promovare Facebook, sau alte cuvinte de acest gen… e cazul sa te opresti din cautarile tale aici.
Pentru ca in acest articol, vom discuta, negru pe alb, cateva lucruri importante, care vor avea impact pozitiv asupra profitabilitatii firmei tale. Iti promit.
Sari rapid la sectiunea care te intereseaza
La ce sa fii atent atunci cand faci promovare pe Facebook
Asa cum ti-am mai spus si intr-un articol anterior, atunci cand iti creezi o strategie de marketing este bine sa nu scapi din vedere obiectivul principal: generarea de noi clienti si fidelizarea celor existenti.
Si cum in marketing cuvantul de baza este: TESTEAZA, in continuare iti voi arata cateva teste pe care le-am facut timp de 10 zile cu o reclama pe Facebook si concluziile la care am ajuns.
De ce sa facem teste in campaniile de Facebook ads?
Testand diverse versiuni ale aceleiasi reclame vei avea la indemana mai multe seturi de date. Din aceste seturi de date il vei putea alege pe cel castigator.
Care este anuntul castigator?
- Este cel care iti aduce cei mai multi fani noi pe pagina ta?
- Este cel care iti aduce cele mai multe clicuri pe site?
- Este cel care te ajuta sa generezi cel mai mare engagement la postarile tale?
- Sau poate ca este cel pentru care platesti cel mai mic CPC (cost per clic)?
Imi pare rau sa te dezamagesc dar, daca ai raspuns in sinea ta „Da, asta este raspunsul” la vreuna din intrebarile de mai sus… ai gresit.
Vezi tu, numarul de fani, numarul de vizite pe site, numarul de like-uri si share-uri la postari, au si ele o oarecare importanta in toata ecuatia asta a marketingului online. Insa, obiectivul nostru final este: Obtinerea de noi clienti.
Asa ca, atunci cand iti analizezi datele, pentru a face departajarea vezi cat ai platit pentru acel Facebook Ad si ce castiguri ti-a adus el (cati clienti si de ce valoare au cumparat ei de la tine). Acesta este criteriul real dupa care ar trebui sa faci departajarea.
In concluzie, alegerea anuntului castigator va fi reprezentata de: pretul cel mai mic platit pentru atragerea unui client nou. (Costuri totale cu reclama : Numar de clienti noi)
Exemplu de reclama castigatoare pe Facebook
Haide sa iti dau si un exemplu concret, pentru ca tu sa intelegi mai bine acest joc de numere.
In luna iunie am rulat 2 anunturi de test pentru un client de-al meu. Nu am voie sa ii spun numele asa ca l-am sters din denumirea anuntului.
Insa… daca tu vei intelege exact ce ai de facut, asta este tot ce conteaza. 🙂
In poza de mai jos poti vedea 2 reclame:
- una pe care am rulat-o in perioada 1-7 iunie
- alta pe care am rulat-o in perioada 8-14 iunie
Prima reclama mi-a adus 43 de clicuri pe site la un cost per clic de 1.3 lei.
Ce-a de-a doua reclama pe Facebook mi-a adus 92 de clicuri pe site la un cost de 0.75 lei per clic.
Avand aceste 2 seturi de date la dispozitie, care ar fi anuntul pe care l-ai declara castigator?
Daca ai raspuns: al doilea, ai raspuns bine… insa doar partial.
De ce doar partial?
Aceste date nu te ajuta sa iei decizia corecta. Si asta pentru ca lipseste o alta data importanta din acest tabel, adica…
numarul de clienti pe care ti l-a adus rularea fiecareia din aceste reclame.
In cazul primului anunt, am avut 8 clienti. Am cheltuit 55.9 lei cu reclama. Asta inseamna, un cost per client de 6.98 lei.
In cazul celui de-al doilea anunt, am avut doar 4 clienti. Am cheltuit 69.05 lei cu reclama pe Facebook. Asta inseamna ca, fiecare client nou obtinut m-a costat 17.26 lei.
Hmmm, stai si te gandesti… dintr-o data, alegerea celui de-al doilea anunt ca, anunt castigator, nu mai pare o idee asa buna nu-i asa?
De fapt, primul anunt este cel castigator. Adica, anuntul unde am platit mai mult pentru un clic.
Interesant nu-i asa?
In continuare, iti voi arata cateva lucruri pe care trebuie sa le testezi, atunci cand vrei sa-ti faci reclama pe Facebook la produsele pe care le vinzi sau serviciile pe care le prestezi.
Inainte de a incepe…
Vreau te rog ceva: nu lua ca litera de lege ceea ce vei vedea in continuare. Fa propriile teste. Doar asa te poti convinge daca, ceea ce ti-am spus se aplica si nisei tale de piata. 😉
Acestea fiind zise, sa trecem la treaba.
Ce sa testezi intr-o campanie de promovare pe Facebook
Mai sus ai toate criteriile dupa care Facebook iti permite sa faci departajarea segmentului tau tinta de restul lumii.
Acesta este un pas foarte important. Daca nu faci selectia potrivita, risti sa arunci cu banii pe fereastra. Si nu vrei asta, nu-i asa?
Dupa aceea, esti invitat sa setezi bugetul: cat vrei sa dai pe zi, sau pe toata durata campaniei tale de Facebook platite.
Dupa cum poti vedea mai sus, ai o serie de optiuni din care poti alege. Si daca nu testezi, n-ai de unde sa stii care este combinatia secreta care iti va umple contul de bani.
Si primul test pe care trebuie neaparat sa il faci se refera la…
Alegerea segmentului de piata potrivit
Iti cunosti audienta? Indiferent ce ai raspunde, te invit sa verifici. Fa o campanie pe Facebook si vezi cati oameni raspund la campania ta.
Daca rezultatele lasa de dorit… e cazul sa mai faci o incercare… insa cu alt segment de piata. 😀
Sa inceapa testele
Eu am rulat 10 teste, 10 zile la rand, zile in care am targetat o Lista cu oameni care au cumparat diverse produse online + Am creat o audienta Lookalike si am targetat-o si pe aceasta in anunt, pentru a mari numarul de persoane carora se adreseaza reclama mea.
Anuntul meu a fost: promovarea unei postari de pe Pagina mea de Facebook si il poti vedea mai jos:
Atentie la design-ul anuntului din reclama ta pe Facebook!
Atunci cand concepi poza pentru anuntul tau, ai grija ca ea sa nu aiba mai mult de 20% text. In caz contrar, anuntul tau, va fi respins.
Eu, inainte de a incarca o poza pentru un anunt, pe Facebook, verific ca acest criteriu sa fie indeplinit, folosind unealta de aici.
In 10 zile, am facut 10 teste.
Am testat:
- 3 criterii de varsta: 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani
- tipul de licitare: automat sau manual
- pentru ce se face licitarea: impresii sau engagement
(Intr-o campanie precedenta am testat locatia anuntului: desktop newsfeed, mobil, Instagram sau in partea dreapta. In urma testelor ajuns la concluzia ca, cele mai bune rezultate le am cu prima varianta.)
Pentru a nu cheltui multi bani, eu am rulat 1 test pe zi si am bagat 10 lei/zi in reclama. Mai mult decat suficient zic eu, pentru a obtine niste rezultate concludente. 🙂
Am luat toate aceste rezultate si le-am aliniat frumos intr-un excel, impreuna cu alte date relevante pentru afacerea mea.
Insa, nu m-am oprit aici. Am mers mai departe.
Asta pentru ca, voiam sa vad daca, orele la care imi afisez reclama, au un impact asupra pretului pe care il platesc pentru anuntul meu pe Facebook.
Raspunsul?
Il afli in continuare in imaginile pe care ti le prezint mai jos.
Pentru a putea analiza datele de la Facebook in detaliu, am descarcat un raport care imi arata cat am platit in functie de ora la care a fost afisat anuntul meu. Daca il vrei si tu, iti arat mai jos cum sa il descarci:
Odata descarcat raportul, am sortat datele dupa Costul per rezultat.
Am luat si mi-am trecut separat, intr-un alt excel, orele la care am inregistrat cel mai frecvent cele mai mici costuri.
Am sortat apoi in ordine inversa datele, pentru a vedea si intervalele orare la care pot rula campanii pe Facebook Ads la cele mai mari preturi/clic.
Si concluzia a fost…
Vrei sa o stii? Ok, o sa ti-o impartasesc. Si odata ce o vei afla o sa vezi ca, ti se va parea oarecum logica. 🙂 Insa asta nu seamna ca n-are sens sa testezi si ar trebui sa te iei dupa intuitie.
Cand ai preturi mai mici la promovarea pe Facebook
Raspunsul: intre orele 6:00 – 18:00.
Acestea sunt orele care, in testele mele au aratat ca, iti aduc cel mai mic cost per actiune efectuata de utilizatorii Facebook.
Cele mai scumpe ore la care n-ar trebui sa faci promovare pe Facebook, site-ului tau: 18:00 – 6:00. Adica de seara pana dimineata.
Cat de mare impact are modificarea intervalului orar in care iti faci reclama, in costurile finale ale campanie de promovare?
Asta urmeaza sa testez. 😀 Si daca te intereseaza, poate ca voi afisa rezultatele si aici, pe blog.
Ce alte teste ar mai trebui sa faci?
In afara de a te juca, cu optiunile oferite de Facebook, atunci cand analizezi rapoartele, pentru a-ti intelege mai bine audienta, vezi:
- in ce interval orar tind oamenii sa reactioneze la postarile tale ( cand ai engagementul cel mai mare: like-uri, share-uri si clicuri pe site). Asa vei stii la ce ore sa rulezi anunturile tale, pentru un impact maxim.
- daca faci reclama cu scopul de a aduce cat mai multi oameni pe site-ul tau, vezi care este intervalul orar in care dau cel mai des oamenii clic
Pentru a vedea asta descarca raportul corespunzator pozei de mai jos:
Acest raport iti va arata din numarul total de engagementuri: cati oameni au dat clic, cati au dat share, cati au lasat un comentariu si cati au dat like paginii tale. Practic aici ai toate datele de care ai nevoie.
Tabelul tau ar trebui sa arate asa:
Cel mai mare engagement la reclamele pe Facebook
In urma testelor mele a reiesit ca, cel mai mare engagement este:
- dimineata la 6:00. Deci, inainte de a pleca la munca, oamenii isi verifica Facebook-ul 🙂
- la ora 13:00, deci in pauza de pranz. Asta nu este de mirare mai ales ca, acum este „la moda” sa stai cu nasul in mobil in timp ce mananci
- la ora 17:00, deci inainte de a pleca de la servici
- intre orele 20:00-22:00, adica seara, cand ne relaxam, in fata calculatorului si ne pregatim de o noua zi.
In ce zile ale saptamanii este cel mai mare engagement?
La ce ore dau utilizatorii Facebook cele mai multe clicuri pentru a ajunge pe site-ul tau si a afla despre afacerea ta?
Asta te las pe tine sa testezi. 🙂
Daaaa, stiu. Iti va lua ceva timp sa faci toate aceste teste. Insa nu foarte mult, daca ar fi sa comparam avantajele pe care aceste teste ti le vor aduce.
Altfel spus, in loc sa bajbai ca orbul pe intuneric sperand ca intuitia ta te va ghida pe drumul cel bun investeste un pic din timpul si din banii tai si fa testele necesare… sau daca vrei sa mergi la sigur, lasa o agentie Facebook Ads cu experienta sa faca asta in locul tau.
Apoi cheltuieste 90% din bugetul de publicitate pe directia care trebuie!
In loc de incheiere… cateva sfaturi utile
In acest articol nu ti-am aratat „reteta magica” pentru a plati 1 ban pe clic, ca pret, la promovarea pe Facebook facuta afacerii tale. Asta pentru ca nu cred in astfel de lucruri.
Ceea ce ti-am aratat este ca, testele nu trebuie sa lipseasca, atunci cand iti creezi o strategie de promovare pe Facebook. In felul acesta raportul dintre rezultatele obtinute si pretul platit cu publicitatea, va fi unul avantajos pentru buzunarul tau.
Ce vei testa?
Ce tehnici de promovare pe Facebook vei folosi pentru a ajunge cu oferta ta la mai multi potentiali clienti?
In ce ordine le vei lua?
Asta este strict alegerea ta.
Insa, ceea ce vreau sa retii este asta:
Clicurile pe site la un pret ridicol de mic nu iti sunt de nici un folos, daca oamenii care au dat clic nu se convertesc in clienti!
Aplica acest sfat cat mai repede in afacerea ta daca iti doresti cu adevarat sa o dezvolti.
Daca insa iti doresti sa arunci cu banii pe fereastra ca sa te poti lauda ca ai facut promovare pe Facebook la pret mic, afacerii tale… iti urez spor la treaba!
E alegerea ta. Tu decizi. Insa, tine bine minte ca, de alegerile pe care le faci, depinde viitorul afacerii tale ( si acest lucru reprezinta o responsabilitate cu atat mai mare cu cat, ai poate si angajati pe care trebuie sa-i platesti la final de luna).
Aaa, si inca un sfat important, pe care iti recomand sa il retii este:
Nu face promovare paginii tale de Facebook, cu bani!
Cat costa o pagina de Facebook?
Daca ti-o creezi tu: nimic. Daca alegi sa delegi cuiva acest task, pentru a-ti crea o pagina profesionala si optimizata corect, probabil va trebui sa scoti cateva sute de lei din buzunar.
Ceea ce conteaza de fapt, este ce faci dupa crearea paginii.
Este important sa o actualizezi periodic pentru ca fanii tai sa inteleaga ca business-ul tau este in continuare activ, sa vada noutatile tale si sa interactioneze cu continutul au.
Aici ai 2 variante: poti sa alegi sa faci tu asta sau sa platesti pe cineva un anumit pret pentru a se ocupa de administrarea paginii tale de Facebook, luna de luna.
Insa mai atentie! Nu te apuca sa-ti cheltuiesti banii pentru a aduna cat mai multe like-uri, share-uri sau comentarii la postarile sponsorizate din cadrul campaniilor publicitare pe Facebook. Aceste actiuni nu-ti vor tine de foame si nici nu-ti vor umple contul bancar.
Iata o intrebare pe care o primesc adesea:
In cel mai bun caz, doar iti va hrani orgoliul personal. ( Da, stiu… egoul tau trebuie hranit si el cu ceva… dar ce-ar fi sa il hranim mai degraba cu o cifra de afaceri care creste de la o luna la alta?)
Asadar, recomandarea mea, este sa-ti directionezi cat mai multi dintre cei care iti vad reclama ( daca nu chiar pe absolut toti ), spre site-ul tau.
Cat costa o postare pe Facebook?
Raspunsul: DEPINDE.
Depinde de ce? vei spune. De modul cum o creezi si ce alegi sa faci eu ea apoi.
- Daca o creezi tu, te va costa timpul tau.
- Daca platesti o agentie de social media marketing sa se ocupe de actualizarea paginii, vei plati tariful solicitat de acea agentie pentru o postare.
- Iar daca alegi sa ii faci reclama acelei postari costul tau va fi egal cu bugetul pe care tu il setezi sa se cheltuiasca in Facebook Ads.
Retine: site-ul este fundatia afacerii tale, in mediul online. Tot ce faci, fie ca vorbim de reclama pe Facebook, sau promovare pe Google Ads sau orice alt timp de reclama ( gratuita sau platita), trebuie sa fie indreptat catre aducerea de noi vizitatori pe site-ul tau. Aici ei pot citi despre afacerea ta, despre serviciile si produsele pe care le ai. Aici ai impactul maxim asupra lor.
Deci, daca ai incercat in trecut, sau te bate gandul in continuare si te surprinzi din cand in cand cautand pe Google cuvinte cheie precum: promovare pagina Facebook pret, cat costa o pagina sponsorizata pe Facebook sau alte cuvinte de acest gen, da-le acum „delete” din mintea ta. Nu are sens sa iti mai pierzi timpul cu ele.
Promovarea pe Facebook gratuita e o fantoma a trecutului
Iar de promovare pe Facebook gratuita… nici nu mai poate fi vorba!!! Acestea sunt doar vremuri demult apuse. Tendinta, in momentul actual, este de crestere a costului cu reclama pe Facebook, deoarece exista o gramada de firme care „se bat” pentru a ajunge in newsfeed-ul audientei lor cheie.
Asadar, daca te gandesti sa faci promovare pe Facebook in mod serios afacerii tale, atunci in mod clar, trebuie sa scoti bani din buzunar. Punct.
Acum, la final de articol, am o intrebare importanta pentru tine si vreau sa-mi raspunzi sincer:
Atunci cand vine vorba de investitiile pe care le faci pentru dezvoltarea afacerii tale, tu alegi dupa criteriul costurilor sau dupa criteriul rezultatelor?
Evalueaza raspunsul pe care ti-l dai si vezi ce poti face, in consecinta.
Iar daca, tot ce ti-am povestit in acest articol, te-a ajutat sa vezi ca noi, aici la Cristinne, nu vorbim „din carti”, ci din experienta, si vrei sa lucram impreuna, contacteaza-ne azi!