promovare google ads pret

Cum Sa Faci Promovare Pe Google Ads La Pret Bun In 2024

  • Ti-ai pus in gand sa incepi sa faci reclama platita afacerii tale in 2024 pentru a-ti aduce oferta in fata potentialilor clienti, si te intrebi ce preturi se practica pentru promovarea online?
  • Cat costa promovarea unui site pe Google, in 2024? Este promovarea pe Google Ads costisitoare?
  • La ce rezultate ar trebui sa te astepti, realist vorbind? Si la ce aspectele sa fii atent atunci cand iti promovezi site-ul pe Google Ads, ca sa nu iti risipesti bugetul de reclama?

Daca vrei sa iti promovezi site-ul prin Google Ads la un pret corect anul acesta, raspunsurile la intrebarile de mai sus te intereseaza cu siguranta.

Buna! Sunt Cristina Stoica si am 15 ani experienta in PPC, pe platforma Google Ads. Am creat si gestionat mii de campanii pe Google Ads si in randurile urmatoare imi propun sa-ti ofer raspunsul la intrebarile de mai sus, „la pachet” cu multe alte informatii utile.

Pentru ca imi doresc ca, in urma citirii acestui articol, tu sa poti decide daca promovarea pe Google Ads merita sau nu, pentru afacerea ta… si daca da, la ce sa te astepti in ceea ce priveste costul cu promovarea pe Google.

Introducere in promovarea online

Promovarea online prin Google Ads poate parea intimidanta la prima vedere, cu bugete ce par astronomice. Insa adevarul este ca aceasta platforma functioneaza precum un organism viu – trebuie hranita constant, insa daca o „antrenezi” cum trebuie, iti va aduce profituri suprinzatoare.

Cheia consta in a gasi „dieta” potrivita pentru organismul tau. Adica formula care maximizeaza investitia in Google Ads prin alegerea strategica a cuvintelor cheie, segmentarea inteligenta a publicului tinta si optimizarea continua a campaniilor tale.

Ca sa obtii rezultate maxime la costuri decente, trebuie sa joci un fel de sah 4D cu algoritmul Google.

Obiectivul este: sa-i arati lui Google ca, prin ceea ce faci pe platforma de reclame, urmaresti sa afisezi anunturi relevante pentru cautarile utilizatorilor. Astfel, vei obtine clickuri relevante, la preturi mici.

Suna complicat, dar daca alegi sa scurtezi curba de invatare, apeland la specialisti PPC, vei reusi rapid sa-ti antrenezi propriul „organism Google Ads” pentru performanta maxima.

Si daca tot a venit vorba de PPC, hai sa vedem….

promovare google adwords

Ce inseamna PPC, cum functioneaza si ce avantaje are

Pay per click (PPC) este un model de publicitate online in care platesti bani de fiecare data cand cineva da click pe anuntul tau. Cel mai cunoscut exemplu de serviciu PPC este Google Ads (anterior numit Google AdWords).

Cum functioneaza promovarea online de tip pay per click

Advertiserul (adica firma interesata sa-si faca publicitate) liciteaza pe anumite cuvinte cheie relevante pentru afacerea sa. Atunci cand oamenii cauta respectivele cuvinte cheie, anuntul cu produsele sau serviciile advertiserului se afiseaza.

Daca utilizatorul da click pe anunt, advertiserul plateste o suma prestabilita catre motorul de cautare. Advertiserul plateste doar cand cineva da click pe anunt, nu plateste pentru afisari.

Avantajele PPC: targetare precisa, control maxim al bugetului, posibilitatea de a testa rapid idei si cuvinte cheie noi.

Dezavantaje: costuri continue, concurenta mare pe cuvinte populare.

Folosirea PPC ca tactica de marketing, este eficienta pe termen scurt, permitandu-ti sa generezi trafic pe site in mod rapid. Pentru rezultate pe termen lung insa, optimizarea SEO este o strategie mai buna.

Cum structurezi campaniile Google Ads pentru a avea succes

Pentru a maximiza randamentul investitiei obtinut din Google Ads (ROI), structurarea inteligenta a campaniei este esentiala.

Doar asa poti sa iti faci promovare pe Google la un pret mai mic decat competitorii tai. Urmarea: mai multi vizitatori pe site la un buget similar cu cel al competitorilor, care daca iti „joci cartile cum trebuie”, inseamna mai multi clienti si un profit mai mare in „buzunarul” afacerii tale.

Creeaza grupuri de anunturi

Adauga in aceste grupuri de anunturi cuvinte cheie similare. In fiecare grup, creeaza anunturi relevante pentru cuvintele cheie adaugate. Si nu uita sa optimizezi pentru conversii, landing page-urile spre care trimiti traficul platit.

Foloseste-te de remarketing ca sa-ti faci promovare site-ului pe Google la un pret mai mic

Astfel, vei readuce pe site clientii care au abandonat procesul de finalizare a comenzii sau care au ajuns pe pagina unde tu iti vinzi serviciile dar nu au completat formularul de contactare.

Practic ajungi cu reclamele tale fix la cei mai interesati dintre vizitatorii site-ului tau, de ceea ce vinzi tu si le oferi o a doua sansa de a finaliza comanda sau de a te contacta.

Vrei mai mult?

Automatizeaza licitarea cu strategii smart bidding si optimizeaza in functie de date. Prin testare si structura buna vei obtine rezultate uimitoare.

Asadar, desi promovarea Google Ads necesita investitie, cu rabdare si dorinta de invatare poti deveni maestru. Iar specialistii PPC de la Cristinne te pot ghida pe drumul acesta!

cost reclama google

Factorii care influenteaza pretul pe care il platesti pentru promovarea site-ului tau pe Google

Hai sa incepem aceasta sectiune cu un mic un exercitiu de imaginatie:

Erai relaxat in fotoliu citind stirile online cand dintr-o data… BUM! Un anunt strident de la Cristinne iti distruge confortul: Promoveaza-ti site-ul pe Google Ads la preturi imbatabile!” Te enervezi. Dar stai putin… oare nu merita cumva sa-i acorzi o sansa?

Hai sa exploram impreuna mai indeaproape aceasta lume fascinanta!

Promovarea online a unei afaceri este pur si simplu indispensabila in prezent.

In era digitala, era in care mai toti oamenii umbla pe strazi cu ochii in telefon si site-urile de socializare sunt la mare moda… atunci cand vine vorba de promovarea unui site, Google Ads detine suprematia.

Si acolo unde toti antreprenorii se avanta sa-si faca reclama, concurenta se intensifica. Iar odata cu cresterea concurentei… cresc si preturile??? Ei bine, da si nu.

La capitolul preturi, am vesti bune: cu putina magie si multa perseverenta, poti obtine rezultate foarte bune cu un buget de bun simt si astfel, invingi balaurul costurilor excesive.

Concret, hai sa vedem:

  • care sunt factorii care influenteaza preturile cu promovarea pe Google Ads,
  • cum poti estima bugetul necesar
  • + cateva sfaturi de optimizare a campaniilor tale Google Ads, de la expertii Cristinne.

Pregateste palosul si armura digitala – avem licitatii de castigat!

Lupta pentru suprematia anunturilor pe Google

In aceasta jungla digitala, fiecare cuvant cheie este o comoara de nepretuit. Iar pretul pe care-l platesti pentru promovarea pe Google Ads depinde direct de valoarea ei:

  • Cuvintele cheie populare, pe care se duce o batalie dura, sunt precum diamantele – toti liciteaza agresiv pe ele, deci preturile cresc.
  • Cuvintele de nisa sunt perle rare – le gasesti mai greu, dar merita efortul pentru ca vin la pachet cu costuri reduse.
  • Relevanta conteaza mai mult decat popularitatea – un scor bun inseamna o pozitionare a anuntului tau in fruntea rezultatelor pe Google si totodata economii importante in buzunarul tau.
  • Concurenta acerba duce la inflatie – cu cat mai multi liciteaza, cu atat creste pretul.
  • Tipul de campanie Google pentru care optezi, influenteaza costurile – de la video la shopping, vorbim de tarife diferite.
  • Tintirea geografica precisa reduce pretul – o piata mica e mai ieftin de cucerit.
  • Dispozitivele mobile sunt mai accesibile – desktop-urile raman zone fierbinti.
  • Bugetul total si durata campaniei Adwords conteaza – investitii mari pe termen lung scad costul mediu.
  • Obiective diferite, preturi diferite – scopul pentru care creezi reclama: branding, obtinere de leaduri sau generare de comenzi online, dicteaza costurile pe care le vei avea cu reclama ta.

Asadar fii atent la toti acesti factori si vei gasi combinatia ideala pentru a iesi invingator in batalia pentru suprematia reclamelor platite!

campanii google ads

Cum estimezi pretul pentru o campanie Google ads legendara

Iata cum poti estima bugetul total necesar pentru o campanie demna de legende:

  • Analizeaza harta concurentei – foloseste Keyword Planner dar si alte software-uri platite pentru a vedea preturile medii, cat de mare e concurenta pe respectivele cuvinte cheie si cat de multi dintre competitorii tai isi fac reclama in prezent pe acele cuvinte cheie.
  • Cunoaste-ti propriile limite – stabileste obiective realiste, nu vise marete de glorie, care vor fi spulberate la prima pala de vant.
  • Estimeaza costul pentru fiecare obiectiv – cate clickuri sau conversii poti obtine cu un anumit buget.
  • Ia in calcul perioada de pregatire si antrenament – ai nevoie de timp pentru a gasi strategia optima. Nu esti magician, ca sa poti depista „din prima” reteta castigatoare. Va trebui sa faci ceva teste, sa analizezi si sa optimizezi.
  • Adauga ajutorul aliatilor tai – daca apelezi la o agentie de marketing online precum Cristinne, include serviciile de marketing la capitolul costuri totale.
  • Pastreaza rezerve pentru neprevazut – adauga un buffer de 20-30% pentru orice eventualitate.
  • Compara cu resursele alocate pentru alte batalii – imparte bugetul total de marketing, pe directii. Asa cum este si normal, cea mai mare parte din buget va fi directionata catre tactica de marketing care iti aduce cei mai multi prospecti/clienti sau genereaza cele mai multe vanzari.
  • Ajusteaza continuu bugetul – in functie de rezultatele obtinute dar si de randamentul investitiei (ROI).

O medie decenta pentru prima batalie are un cost de 1500 lei-2500 lei/luna. Dar fiecare razboi are cerinte proprii – agentia Cristinne te poate ajuta sa iti setezi un buget potrivit!

PS: De asemenea, daca vei colabora cu o agentie, ai grija ca in bugetul final pentru Google Ads sa incluzi atat pretul reclamelor pe Google cat si tarfiul perceput de agentie pentru serviciile de creare si monitorizare a campaniilor PPC. (Asta inseamna in medie undeva in jur de 1000-1500 lei/luna).

Cum obtii performante legendare cu buget limitat

Chiar si cu resurse limitate poti obtine victorii rasunatoare in lupta pentru suprematie pe Google. Iata cateva tactici dovedite:

  • Gaseste-ti aliati puternici – alege doar cuvinte cheie care se potrivesc ca o manusa ofertei tale.
  • Imparte armata in grupuri strategice – grupeaza cuvintele cheie in functie de tema comuna, pentru a afisa anunturi relevante, care sa aiba un impact maxim la public.
  • Inspira incredere prin comunicare – creeaza anunturi text convingatoare, care reflecta cuvintele cheie tintite, foloseste logo-ul afacerii tale si poze care sunt in acelasi „ton” cu brandul.
  • Liciteaza strategic – stabileste bugetul pe care il vei aloca in functie de rezultatele pe care ti le aduce fiecare campanie.
  • Imbunatateste-ti CTR-ul – atrage atentia mai multor persoane si transforma-i in trafic pe site-ul tau.

Ce este CTR?

CTR (Click-Through Rate) este un indicator folosit in marketingul online pentru a masura eficienta unui anunt. CTR reprezinta numarul de utilizatori care dau click pe un anunt, raportat la numarul total de vizualizari sau afisari ale acelui anunt.

Formula CTR = (Numarul de clickuri / Numarul total de afisari) * 100

De exemplu, daca un anunt este afisat de 1000 de ori si primeste 50 de clickuri, CTR-ul ar fi (50 / 1000) * 100 = 5%.

Un CTR mai mare indica faptul ca anuntul tau este relevant si atrage atentia publicului tinta, ceea ce poate duce la mai mult trafic catre site-ul tau si ideal, la un numar mai mare de clienti care-ti solicita produsele/serviciile pe care le oferi.

  • Optimzeaza turnurile de control – foloseste landing page-uri optimizate pentru conversii.
  • Foloseste arme iscusite – adauga in tolba ta de unelte toate tipurile de extensii de anunturi pentru a ocupa mai mult „real estate” in prima pagina din Google
  • Tinteste precis ca Robin Hood – segmenteaza dupa date demografice, interese… si nu uita nici de remarketing.
  • Automatizeaza procesul de licitare prin strategii smart bidding – Smart Bidding reprezinta un set de tehnologii avansate de licitare automata dezvoltate de Google Ads. Aceasta tehnologie foloseste inteligenta artificiala si algoritmi complecsi pentru a optimiza automat anunturile tale in timp real in functie de obiectivele campaniei tale. Scopul Smart Bidding este sa iti maximizeze rezultatele pe care le obtii, fara a mai necesita ajustari manuale constante. Astfel, impusti 2 iepuri dintr-o lovitura: iti folosesti bugetul de publicitate la maxim si economisesti timp in gestionarea campaniilor.)
  • Analizeaza permanent rezultatele – optimizeaza in functie de conversii dar si in functie de costul pe care il ai cu reclamele create pe Google. La final, ceea ce conteaza este: sa creezi reclame profitabile!
  • Testeaza mereu tactici noi – creeaza campanii noi sau modifica-le pe cele existente, apoi compara performantele obtinute si mergi inainte doar cu acele campanii care ti-au adus cele mai bune rezultate.

Urmand aceste sfaturi vei reusi sa obtii cresterea vanzarilor si victorii rasunatoare in batalia pentru suprematia afacerii tale pe Google!

agentie facebook ads

BONUS: Fa promovare afacerii tale si pe Facebook Ads

O alta platforma populara de promovare online la un preturi competitive, este Facebook Ads. Sistemul functioneaza similar cu Google Ads:

  • Companiile creeaza campanii publicitate in care promoveaza postari de pe pagina de Facebook a afacerii, sau creeaza anunturi platite de la zero de tip text + poza, carusel sau video.
  • Se seteaza caracteristicile publicului caruia ii va fi afisata reclama: barbati/femei, varsta, locatie, profesie, interese etc.
  • Cand cineva da click pe anunt, este directionat fie catre pagina de Facebook fie catre un link extern cum ar fi site-ul firmei care a creat respectiva campanie de reclama pentru a-si promova oferta.
  • Firma plateste catre Facebook o anumita suma de fiecare data cand cineva da click pe reclama.
  • Desigur, ca si in cazul Google Ads, exista si alte tipuri de campanii, care au in centru promovarea brandului afacerii, si unde se plateste pentru un anumit numar de afisari al reclamei.

Avantaje Facebook Ads fata de Google Ads:

  • Posibilitati extinse de segmentare
  • Format creativ mai atragator (video, imagini, texte de diferite marimi, cu emoticoane si moduri de formatare a textului)

Dezavantaje:

  • Un numar mai mic de conversii, comparativ cu Google Ads
  • Platformei ii lipsesc unele functii avansate pe care Google Ads le are
  • Permite afisarea pe un numar mult mai mic de site-uri in comparatie cu diversitatea expunerii oferita de Google, prin campaniile Google Display.

In concluzie: Facebook Ads completementeaza eficient promovarea prin Google Ads, permitand targetarea detaliata, pentru a ajunge usor la utilizatorii relevanti pentru afacerea ta.

Concluzii si sfaturi de final

Iata-ne ajunsi la final. Draga prieten, aceasta a fost povestea noastra – o aventura plina de provocari in lupta pentru suprematia cuvintelor cheie.

Am aflat ce inseamna PPC si care sunt factorii care influenteaza costurile promovarii pe Google Ads.

De asemenea, ti-am oferit sfaturi cheie pentru ca tu sa ai succes in promovarea pe Google AdWords, chiar daca ai un buget limitat.

Iar catre final am vorbit putin si despre Facebook ads si ce presupune publicitatea pe aceasta platforma.

Desi par intimidante la inceput, investitiile in Google Ads pot deveni sustenabile si profitabile daca abordezi strategia potrivita si daca… ai alaturi ca aliat, o agentie cu experienta.

Agentia Cristinne este aici sa te ajute, oferindu-ti servicii de promovare pe Google Ads la un pret corect.

Prin consultanta specializata, setup profesionist al campaniei si optimizarea continua a site-ului te ajutam sa scazi pretul pe care il platesti per click la Google si sa castigi batalia licitatiilor, pentru ca site-ul tau sa fie afisat in cautari inaintea site-urilor competitorilor tai.

Specialistii nostri stiu ca este posibil sa-ti promovezi online afacerea, in mod eficient, daca ai un plan bine pus la punct. Planul tau ar trebui sa fie: adecvat nevoilor si bugetului tau, sa aiba la baza testarea continua, urmata de masurare, analiza si imbunatatiri constante.

In loc sa iti prinzi tu urechile in Google Ads Manager incercand sa faci setarile perfecte, alege sa ai langa tine un partener de nadejde in crearea si managementul de campanii Google Ads – Cristinne.

Te asteptam in mediul online, sa cucerim impreuna noi inaltimi pentru afacerea ta. Primesti o EVALUARE GRATUITA si un plan de promovare online PERSONALIZAT pe nevoilor tale.

Contacteaza-ne azi si hai sa scriem impreuna povestea succesului tau online!

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Distribuie articolul pe:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email

Citeste pe aceeasi tema si...

AGENTIE DE MARKETING ONLINE,
SEO & WEB DESIGN

Iti Oferim Solutii De Marketing Online Care Iti Aduc Mai Multi Prospecti & Vanzari Mai Mari

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica

Adu-ti Site-ul in PRIMA PAGINA din Google!

Programeaza Sedinta Ta De Consultanta Gratuita cu Cristina Stoica