In 2024 ne putem face promovare site-ului nostru intr-o multime de moduri: promovare pe Google Ads, pe Facebook, prin bannere text si foto, advertoriale, remarketing, prin afiliati…
Dar inainte de a „intra in paine” si a-ti da sfaturile pe care ti le-am promis pentru Google Adwords, as vrea sa-ti fac niste precizari.
Aceste precizari sunt sigura ca iti vor fi de mare mare folos, mai ales daca esti la inceput cu promovarea afacerii tale online.
Cuprinsul Ghidului
2 aspecte de luat in considerare inainte de incepe sa faci promovare afacerii tale in mediul online
1. Crearea unui site pentru afacerea ta este doar primul pas
Exista o gramada de antreprenori care detin o afacere clasica, offline. Si, intr-o buna zi, tot butonand la calculator sau pe telefonul lor mobil, se gandesc, ce-ar fi daca… si firma lor ar aparea aici, pe internet, „ca s-o vada tot omul”.
Asa ca, se bucura tare la gandul ca vor avea si ei un site web, si nepriceputi fiind la partea tehnica, isi cauta pe cineva care sa-i ajute.
Doar ca „webdesignerul” pe care il gasesc, de regula, uita sa le precizeze un mic aspect: crearea site-ului este doar primul pas, in promovarea unei afaceri online.
Asa ca antreprenorii respectivi, isi creeaza site-ul dupa care, constata cu suparare ca site-urile lor nu sunt vizitate de nimeni.
Nici un telefon. Nici un mesaj. Nici un client nou.
Asa ca, intr-un tarziu isi dau seama ca, din tot acest puzzle al publicitatii pe internet lipseste o piesa: promovarea propriu-zisa a site-ului lor.
2. Promovarea site-ului in mod gratuit NU EXISTA!
Multi antreprenori, atunci cand afla de SEO, cuvinte cheie, optimizarea site-ului web si asa mai departe… simt ca l-au apucat pe Dumnezeu de un picior, pentru ca se gandesc ca pot sa-si promoveze afacerea fara costuri.
Insa adevarul gol-golut este ca, aceste strategii de promovare menite sa aduca trafic pe site, nu sunt deloc gratuite.
Platim. Si platim cu o resursa infinit mai pretioasa decat banii. Platim cu timpul nostru. Banii se mai pot recupera. Timpul nu se va intoarce niciodata inapoi.
Tehnicile SEO sunt foarte bune in a atrage prospecti si clienti pe site-ul nostru. Insa rezultatele lor se vad in timp. De regula, scrierea de articole pe blog folosind tehnici SEO trebuie facuta minim 6 luni, in mod constant, pentru a vedea primele rezultate.
Ori, a astepta timp de 6 luni-1 an, ca sa obtii primele rezultate, poate insemna, in multe cazuri, falimentul afacerii respective.
Si nu, nu asta vrei, desigur.
Iata de ce, atunci cand cauti sa iti salti initial afacerea de la pamant, iti trebuie o metoda de publicitate online ale carei rezultate sa le poti vedea mai rapid.
Iar atunci cand antreprenorul respectiv intelege cu adevarat aceste 2 aspecte, isi da seama ca, la fel ca si in mediul offline, si online trebuie sa investeasca bani pentru a-si face publicitate afacerii sale.
Drept urmare se apuca sa caute pe Google: cat costa promovarea unui site pe Google, promovare google pret 2024, promovare site pret, promovare adwords, reclama google etc. vrand sa afle si sa inteleaga ce au de facut pentru ca site-ul lor sa apara sub forma de anunt pe Google si potentialii clienti sa afle de produsele sau serviciile lor.
Si probabil si tu esti interesat de acest subiect, de vreme ce te afli acum aici, citind acest articol.
Si tu vrei sa stii cum si ce sa faci, pentru ca anunturile tale sa apara pe Google, chiar la inceputul paginii de rezultate, inaintea competitorilor tai, atunci cand oamenii cauta pe Google cuvinte care au legatura cu afacerea ta.
Intrebarile corecte iti aduc raspunsuri corecte
Si binenteles ca, in cautarile tale pe internet vei gasi si raspunsuri. Vei gasi tot felul de metode de a-ti face publicitate. Cum stii cu ce metoda sa incepi?
Intrebarile corecte pe care trebuie sa ti le pui atunci cand gasesti o metoda de promovare a afacerii tale pe internet sunt acestea:
- Cat de eficienta este acesta metoda?
- Exista competitori de-ai mei care au obtinut rezultate bune cu aceasta metoda?
- Cum pot aduce mai multi potentiali clienti pe site-ul meu folosind aceasta metoda, cu un cost mai mic decat competitorii mei?
Raspunsul sta in:
- intelegerea corecta a modului cum functioneaza fiecare metoda de promovare
- intelegerea nisei tale, pentru a-ti pune reclama in locurile de pe net pe care potentialii tai clienti le frecventeaza
- studierea atenta a tipurilor de promovare pentru a putea profita la maxim de toate facilitatile sale
Si despre ultimul punct vom discuta in articolul de astazi. Mai concret, ne vom opri asupra modalitatii de promovare a site-ului prin Google Adwords. Iar aici iti voi arata un mod prin care sa-ti reduci cheltuielile cu publicitatea, atunci cand apelezi la marele Google pentru a-ti face afacerea cunoscuta.
Insa vreau sa stii ca, chiar daca acum, in acest articol vorbim de promovarea pe Google, aceleasi intrebari, aceleasi aspecte precizate mai sus sunt valabile si daca alegi sa-ti faci reclama pe Facebook sau orice alt tip de reclama.
Modul gresit de promovare a site-ului in Google Ads si Facebook Ads in 2024
Atat publicitatea pe Google Adwords cat si publicitatea pe Facebook publicitatea pe Facebook sunt destul de complicate. Insa complicate, in sensul ca, iti pun la indemana o gramada de instrumente.
Iar daca tu nu iti acorzi timpul necesar pentru a invata sa le manuiesti in avantajul tau, vei iesi in pierdere.
Asa se face ca, multi mici antreprenori, se apuca sa faca reclama pe Google Adwords si pun un anunt, cateva cuvinte cheie si… Gata Reclama!
Apoi stau si se intreaba de ce nu functioneaza? De ce ei platesc o gramada de bani si totusi nimeni nu ii suna si nimeni nu comanda din magazinul lor virtual?
A tranti o reclama pe internet si a te ruga sa functioneze nu mai este suficient. Poate ca functiona intr-un timp. Nu zic, nu. Insa pe zi ce trece, concurenta devine mai puternica si atunci trebuie sa inveti sa iesi in evidenta.
De asemenea, odata cu cresterea concurentei cresc si cheltuielile cu promovarea site-ului tau online.
Asa ca fii istet, si foloseste toate instrumentele care ti se pun la indemana, pentru a obtine nu doar profit, ci profitul maxim, din afacerea ta.
Si cand spun toate instrumentele ma refer la:
- metode de promovare a unui site pe Google Fara Bani, adica prin aplicarea de diverse tehnici SEO, actualizarea permanenta a blogului etc.
- metode de publicitate contra cost, cum sunt: advertorialele, publicitatea pe Adwords si Facebook Ads, remarketing pentru a tine legatura cu clientii actuali si a-i face sa revina sa cumpere de la tine etc.
- metode de masurare a eforturilor tale de marketing – Google Analytics, Google Search Console, Facebook Ad Reports, etc. pentru a vedea cat te costa sa atragi un vizitator, un prospect sau un client, folosind tehnicile de promovare online, testeaza creand diverse campanii pentru a vedea care-ti aduce clienti la un pret mai mic etc.
Reducerea cheltuielilor de promovare a site-ului prin Google Adwords
Gata cu teoria. Trecem la practica. Ti-am promis ca astazi iti prezint un mod de a-ti reduce cheltuielile pe Adwords.
Chiar daca in ultimele luni mi-am axat eforturile pe promovarea website-ului meu pe Facebook, saptamana trecuta am decis sa incep o noua campanie Google Adwords. Cuvintele cheie vizate erau: „afaceri online, afacere online„.
Am dat rapid o cautare pe Google si ce sa vezi… concurenta era acolo flamanda. Si nu erau deloc putini cei care optasera pentru reclama platita pe Google Adwords.
Elemente cheie pentru invingerea concurentei
Si dupa cum bine stii ( sau cel putin, ar trebui sa stii), primul pas in orice afacere este sa-ti studiezi concurenta.
- Ca sa stii cu cine ai de-a face, in primul rand
- Sa vezi ce fac ei bine si ce poti prelua de la ei, in al doilea rand
- Si sa vezi cum te poti diferentia de ei, in al treilea rand.
Si concurentii mei erau urmatorii:
Cand am vazut cat de multi erau cei care optasera pentru reclama platita, primul gand a fost s-o iau la fuga… daca nu vreau sa platesc sume uriase pentru a ma strecura printre ei, cu reclama mea.
Insa apoi mi-am dat seama ca, daca as lua o decizie pripita nu ar fi neaparat cea mai corecta.
Asa ca, m-am oprit un pic si am studiat cat de bine isi optimizasera reclamele concurentii mei. In mod cert aveam ceva de invatat.
Si nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca, multi n-aveau habar despre cum sa-si creeze o reclama eficienta pe Adwords.
Un trio crucial pentru o reclama de succes
Atunci cand vrei sa iti creezi o reclama pe Google Adwords, trebuie sa existe o legatura stransa intre:
- cuvantul cheie pe care il alegi pentru a-ti promova afacerea
- textul anuntului tau
- landing page-ul pe care il creezi ( adica pagina pe care „aterizeaza” oamenii, dupa ce dau clic pe reclama ta)
Simplu de zis, greu de facut. Practic, cuvantul cheie trebuie sa se regaseasca atat in textul anuntului cat si in landing page ( landing page-ul trebuie optimizat din punct de vedere SEO in jurul acestui cuvant cheie).
Ok, daca nu ai avut o tangenta prea mare cu reclama platita si notiunile de SEO pana acum… posibil sa te fii bagat in ceata. Ideea este sa intelegi ca, pentru a-ti scadea cheltuielile cu reclama pe Google, trebuie sa existe o legatura intre cei 3 factori expusi mai sus.
Daca aceasta legatura exista, Google ii va oferi un Scor de Calitate mai mare cuvantului cheie dupa care licitezi. Si cu cat acest scor de calitate este mai mare, cu atat Google te taxeaza cu o suma mai mica, atunci cand cineva da clic pe reclama ta.
Si daca vorbim de oamenii care cauta pe Google, daca anuntul tau este relevant pentru cuvantul cheie pe care ei l-au scris in bara de cautare, ei vor fi tentati sa dea clic pe el.
Cu alte cuvinte, tu vei obtine un CTR ( click through rate) mai mare. Adica mai multi potentiali clienti vor poposi pe site-ul tau. Un lucru care nu-i rau deloc, desigur… doar asta este si scopul: sa iti faci afacerea cunoscuta.
Si uitandu-ma peste anunturile create de concurentii mei, am inteles ca ei nu aveau habar de acest scor de calitate sau… pur si simplu alesesera sa-l ignore pentru ca nu le pasa cat de multi bani dau pe reclama ( lucru greu de crezut).
Landing page-urile concurentilor mei nu erau optimizate. Am bifat si lucrul asta pe lista mea si cu asta am terminat cercetarea. Era timpul sa trec la treaba si sa-mi creez anuntul.
Studiu de Caz: Afaceri Online
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa caut cuvantul cheie pe care il „tinteam” folosind Planificatorul Cuvintelor Cheie din contul meu de Google Adwords.
Cam multicel. Aproape 2 lei pe clic. Nu suna prea bine. Si totusi m-am incapatanat sa vad cat de mult pot reduce aceasta suma, in conditiile in care ma clasez printre primii 3-4 ( truc: expertii in reclama pe Google Adwords, recomanda aceste pozitii ca fiind cele mai eficiente).
Si dupa ce am inclus in procesul meu de promovare toti cei 3 factori, am obtinut un SCOR DE CALITATE…
MAXIM: 10 din 10.
Preferi sa lasi profesionistii sa-si faca treaba pentru a obtine cele mai bune rezultate? Te pot ajuta eu sa-ti faci publicitate pe Google Adwords? Contacteaza-ne azi!
Rezultatul: acolo unde Google imi sugerase initial sa platesc 1,85 lei pe clic, am platit 0,24 lei pe clic, cu un CTR de 12,28% ( adica destul de bun).
Este dificil de atins aceasta performanta? Nu chiar. Important este sa iti dai interesul si sa te documentezi un pic inainte de a arunca pe fereastra cu banii destinati promovarii site-ului tau web.
2 Capcane de evitat pentru a obtine cea mai buna promovare pentru afacerea ta
1. Nu exista reclama sau reteta de reclama perfecta. Nu o cauta. Testeaza.
Daca tu vrei sa te ocupi de aceasta parte a afacerii tale si ai si timpul necesar sa o faci, poti merge chiar la unul sau mai multe cursuri de Google Adwords, pentru a afla toate tainele acestuit tip de publicitate, ca s-o poti exploata la maxim.
Acum oricat de expert vei fi la un moment dat, nu zic ca vei reusi din prima sa ai 10 din 10 pentru anuntul tau.
De asemenea, chiar daca apelezi la o firma de promovare online, care sa iti promoveze site-ul prin Adwords in locul tau, nu te mira sa descoperi ca, nici persoanele cu experienta din acea firma nu reusesc tot timpul sa atinga scorul maxim.
Pana la urma nu stie nimeni algoritmul dupa care Google calculeaza acest scor sau scorul dupa care rankeaza site-urile care ni se afiseaza atunci cand dam o cautare pe Google.
Tot ce putem face este sa incercam sa ne punem la bataie toate cunostintele si, prin teste succesive, sa urmarim sa ajungem la rezultate mai bune.
2. Studierea statisticilor si imbunatatirea constanta a reclamelor provoaca dependenta
In dorinta ta de a obtine reclama pe Google la pret cat mai mic, vei fi tentat sa verifici iar si iar statisticile si sa rulezi fel si fel de reclame.
Apoi sa te pierzi iar in studierea statisticilor incercand sa-ti dai seama ce faci bine si ce gresesti, pentru a-ti imbunatati reclama.
Si bineinteles, a doua zi, te trezesti nerabdator sa vezi ce s-a mai intamplat cu reclamele tale peste noapte si o iei de la capat.
Ori, chiar daca la inceput asta pare un joc nou si interesant, daca nu stii la ce sa te uiti si cum sa interpretezi datele pe care le vezi, toata aceasta activitate poate deveni de-a dreptul frustranta. Si de regula, tot acest joc are 2 finaluri:
- fie, pana la urma renunti cu totul la a mai face promovare site-ului pe Google
- fie, te plictisesti sa tot testezi si sa nu stii exact incotro s-o apuci si pana la urma lasi una din reclame care ti se pare tie mai ok, sa mearga in continuare, platesti factura la final de luna de la Google, dar nu-ti mai pasa ce statistici inregistreaza reclama ta si daca este sau nu ok ceea ce faci.
Si mare atentie: daca nu te-ai prins deja… aceasta activitate de evaluare a statisticilor si modificare a anunturilor iar si iar, e addictive ( provoaca dependenta ) si e foarte mare consumatoare de timp.
Practic, e la fel de rea ca pierdutul vremii pe Facebook sau social media in general, daca nu stii exact la ce indicatori sa te uiti si nu ai o strategie de promovare bine pusa la punct.
Intelegerea pe care eu o am cu clientii care apeleaza la serviciile noastre pentru a-si promova afacerea pe internet este urmatoarea:
- noi, echipa de la Cristinne, ne ocupam de aducerea de prospecti la usa firmei lor
- iar ei, se ocupa de conversia prospectilor in clienti si mentinerea legaturii cu clientii actuali, pentru ca ei sa revina si sa apeleze din nou la produsele sau serviciile lor.
Asadar, treci peste mitul promovarii pe Google gratis. Intelege ca tu ai o afacere. Ea aduce avantaje, dar presupune si riscuri si investitii.
In concluzie: daca vrei sa inveti cum sa promovezi un site corect si eficient, in acest articol ti-am dat niste ponturi super utile, pe care, daca ai experienta online, sunt sigura ca le vei constientiza valoarea.
Asa ca…
Treci la partea practica…
- Evalueaza daca ai timpul si cunostintele necesare, si nu in ultimul rand daca ti-ar face placere sa te ocupi tu de aceasta parte a business-ului tau.
- Daca da, urmeaza niste cursuri de Google Adwords, pentru a deveni „as” in aceasta metoda de publicitate. Sau… daca ai constatat ca nu e de tine, apeleaza la o firma de promovare online cu experienta, care stie sa-ti dea indrumarile de care ai nevoie si cu care sa faci echipa buna.
Retine: scopul final nu este sa muncesti din greu, ci sa faci publicitate afacerii tale intr-un mod inteligent.
PS: Iar daca vrei sa te ajut cu promovarea afacerii tale pe Google Adwords, stii ce ai de facut… contacteaza-ma!