Daca vrei sa iti construiesti o afacere pe internet, folosirea email marketingului si a listei de abonati este foarte importanta. De fapt, construirea listei tale de abonati ar trebui sa fie focusul tau nr. 1 in afacere.
Toti specialistii in marketing spun ca, daca vrei sa faci bani pe internet, banii sunt in lista de abonati.
De ce asta?
- Pentru ca poti sa revii la ei iar si iar. Esti la distanta de doar un email de ei.
- Pentru ca iti creezi o audienta a ta, in jurul a ceea ce ai tu de oferit, audienta cu care poti construi o relatie si din randul careia, vor veni, mai tarziu, clientii tai.
Cum iti construiesti lista de abonati?
Prin folosirea landing page-urilor, special create pentru asta, sau a pop up-urilor.
Acestea sunt cele mai rapide metode. Iar LeadPages – software-ul despre care iti voi vorbi in continuare, exact asta face.
El, prin intermediul functionalitatilor pe care ti le ofera, te ajuta sa-ti cresti rapid lista de abonati.
In randurile urmatoare, nu vei gasi doar un review al acestui software ci si un mic ghid pentru utilizarea LeadPages.
Iar pana la finalul acestui articol te voi ajuta sa-ti formezi o imagine de ansamblu asupra lucrurilor pe care le poti realiza folosind LeadPages, pentru a-ti creste afacerea online.
Ce este LeadPages?
LeadPages este o aplicatie online folosita atat pentru crearea de landing page-uri cat si pentru crearea de ferestre de tip pop-up. Si asa cum iti spuneam si mai devreme, acestea sunt cele mai rapide metode pentru cresterea listei de abonati.
Lead Pages este una dintre cele mai folosite aplicatii, la ora actuala, pentru asa ceva. Iar daca ai vizitat vreun blog popular, probabil ai observat acele casete de abonare cu o bara care este incarcata la 50% si care te indeamna sa iti completezi adresa de email printr-un text de genul „Aproape ai terminat”.
Ce este un landing page sau o pagina de destinatie?
Este o pagina web creata cu scopul de a capta adresele de email ale vizitatorilor in schimbul oferirii unui material, produs sau serviciu gratuit.
De obicei este o pagina curata si frumos construita, fara meniu si bara laterala, pentru a nu distrage atentia vizitatorului.
Nota: Landing page este denumirea si pentru sales funnels (paginile de vanzare de produs), care se diferentiaza prin faptul ca sunt mai lungi si au mai multe componente. Denumirea mai specifica pentru landing page-urile folosite doar pentru captarea adreselor de email, este squeeze page.
Crearea landing page-urilor
Motorul oricarei landing page este editorul. Acesta iti transforma un template intr-o pagina personalizata unde poti pune imaginea si textul care il vrei.
Pana de curand, LeadPages avea doar un editor standard, care este destul de greoi. Recent, a lansat un editor drag and drop.
Cu toate acestea nu este cel mai bun editor, ca functionalitati el fiind unul slab, daca ar fi sa-l comparam cu oferit de ceilalti competitori.
Design-uri pentru crearea landing page-urilor
LeadPages ofera mai multe template-uri, grupate pe categoriile:
- opt-in page ( pagina de abonare )
- webinar page ( pagina pentru inscrierea la webinar )
- thank you page ( pagina de multumire )
Toate template-urile sunt mobile responsive, adica se adapteaza la marimea ecranului dispozitivului pe care apar.
Dezavantajul template-urilor disponibile, este ca pot fi editate ori cu editorul standard, ori cu cel drag and drop, dar un template nu poate fi editat cu amandoua editoarele odata. Iar majoritatea template-urilor pot fi editate doar cu editorul standard.
Editorul standard este editorul lor principal. Acest editor ofera cateva optiuni de personalizare usor de facut, dar acestea sunt limitate. Nu poti sa muti sau sa adaugi elemente noi, insa macar le poti ascunde.
Cu ajutorul editoarelor poti sa schimbi elemente precum titlul, textul, imaginile, culoarea butonului.
Pentru o lunga perioada, clientii LeadPages s-au plans de lipsa de flexibilitate. Din aceasta cauza au lansat editorul drag and drop. Cu acesta poti sa adaugi elemente precum text, imagini si cronometru evergreen si poti sa le muti unde vrei tu in cadrul paginii.
Cu toate acestea, este inca greoi si nu prea intuitiv. Nu este chiar drag and drop cum sugereaza. De pilda, daca vrei sa pui un element undeva pe pagina ti-l va pune unde este un loc liber, iar asta nu coincide neaparat cu locul unde voiai sa pui acel element. Elementele isi schimba marimea in functie de locul unde sunt asezate si nu poti sa alegi tu marimea lor.
Utilizatorii pot accesa peste 500 de template-uri din libraria LeadPages. Dintre acestea, aproximativ 200 sunt gratuite si 300 sunt template-uri premium puse la vanzare de terti. Dintre cele 200 gratuite, 132 pot fi editabile cu editorul standard si 76 cu noul editor drag and drop.
Truc: Poti sa ordonezi template-urile dupa rata de conversie. LeadPages strange informatii de la 43,000+ clienti care utilizeaza template-urile lor si analizeaza care template-uri au cea mai mare rata de conversie a abonatilor.
Cu toate acestea, majoritatea template-urilor care au rata de conversie mare sunt cele cu un design mai vechi.
Leadbox-urile
Leadbox-urile sau pop-up-urile, cum probabil le stii, sunt o metoda eficienta de a-ti creste lista de abonati. Acesta este si motivul pentru care sunt asa de folosite si le vezi aproape pe orice site.
Iata cateva metode de folosire a pop-up-urile de la LeadPages:
- Poti sa le setezi sa se afiseze dupa o anumita perioada de timp de cand vizitatorul a accesat site-ul, sau dupa ce vizitatorul tau a vizitat un anumit numar de pagini.
- De asemenea, poti folosi un pop-up atunci cand vizitatorii au intentia de a iesi de pe site. Aceasta este o metoda mai putin agresiva si te ajuta sa captezi adresa lor de email pentru a pastra legatura cu ei.
Cea mai folosita metoda pentru de captare a emailurilor cu ajutorul LeadBox-urilor este cea a abonarii in doi pasi. In acest caz, vizitatorii dau clic pe un link sau buton inainte ca fereastra de pop-up sa le apara.
Prin numeroase experimente facute, s-a dovedit ca, in momentul in care, utilizatorul e pus sa isi ia mici angajamente, rand pe rand, acest lucru sporeste rata de conversie, comparativ cu cazul in care isi ia un angajament major odata. Acesta este si motivul pentru care, aceasta metoda este folosita atat de des.
LeadBox-urile pot fi personalizate la fel ca si landing page-urile. Poti sa le editezi cu ajutorul editorului drag and drop. Iar daca doresti, poti sa adaugi in designul lor si elemente precum cronometru evergreen si videoclipuri.
Completarile de continut reprezinta o metoda ingenioasa, prin care poti sa-ti cresti lista de abonati rapid si usor. Leadpages iti ofera un mecanism de livrare automata a lead magnetului (care poate fi un ebook sau orice altceva vrei tu), atunci cand o persoana se aboneaza.
Acum opreste-te un pic si reflecteaza asupra paragrafului de mai sus. Daca obisnuiesti sa navighezi pe bloguri in limba engleza, ca si mine si te uiti la metodele de marketing pe care ele le folosesc, poate ca ai observat si tu acest tip de metoda de abonare. Este foarte foarte smechera si iti poate aduce o gramada de abonati targetati, adica, cu adevarat interesati de acel subiect.
Si binenteles, acestui segment de piata, care are o nevoie atat de specifica, ii poti oferi apoi, produse sau servicii care sa vina in rezolvarea problemei sale si vei inregistra o rata de conversie de-a dreptul exploziva, a abonatilor in clienti. 😉
Actualizarile de continut presupun ca, in loc sa oferi un material gratuit generic vizitatorilor tai, sa le oferi un bonus care este in legatura directa cu articolul pe care l-ai scris.
In acest fel, oferind un bonus pe aceeasi tema cititorilor deja interesati de subiect, rata ta de conversia a cititorilor in abonati va creste.
Poti oferi cititorilor:
- o varianta PDF a postarii tale
- liste cu elemente de bifat (checklists)
- transcripturi la un podcast sau un video
- un material in format digital
Aceasta metoda te ajuta sa ai o rata de abonare de pana la 20-30%.
De asemenea, poti segmenta lista, cu ajutorul unui autoresponder precum ActiveCampaign si poti avea vanzari mai mari, pentru ca acum stii ce intereseaza pe fiecare dintre ei si le poti vinde produse si servicii specifice interesului lor.
A/B Testing
Daca alegi planul Pro, despre care vom vorbi mai spre sfarsit, vei avea si optiunea de A/B testing pentru landing page-uri si LeadBox-uri.
Aceasta optiune iti permite sa creezi versiuni alternative pentru captarea emailurilor, care apar in mod aleatoriu vizitatorilor. Este o functionalitate de ajutor pentru ca, in felul acesta, iti dai seama ce versiune este mai buna, in urma statisticilor oferite.
Momentan, A/B testing este disponibila doar pentru template-urile create in editorul standard, nu si in cel drag and drop. Chiar si asa, in acest editor, poti sa modifici textul, imaginile si butonul cum vrei tu.
Lead Magnet Management
Multe formulare de abonare colecteaza adresele de email in schimbul unui material gratuit, cum ar fi un ebook. Iar acest material gratuit poarta denumirea de lead magnet.
LeadPages stocheaza la ei pe site lead magnet-urile si iti ofera un link pentru acestea, pentru a le conecta cu alte sisteme de pe serverul tau.
In consecinta, atunci cand un vizitator se va abona pe site-ul tau, el va primi automat lead magnetul.
Poti sa alegi intre:
- abonarea intr-un singur pas (cea automata) sau
- abonarea in doi pasi – persoana in cauza va primi un email in care trebuie sa confirme ca vrea sa se aboneze, iar atunci cand da clic pe linkul din email, va primi si materialul gratuit promis.
Statistici si rapoarte
Statisticile oferite de LeadPages sunt simple, de baza. Acestea iti arata:
- numarul total al vizitatorilor
- numarul de vizitatori unici
- numarul de abonari
- rata de conversie a vizitatorilor in abonati
Ele sunt utile pentru a avea un simt al eficientei campaniilor tale.
Ce este fain la ele e ca toate statisticile sunt afisate intr-o imagine detaliata, pentru fiecare campanie.
LeadPages poate fi integrat cu Google Analytics, daca vrei sa ai acces la statistici mai detaliate. Pentru asta, trebuie doar sa pui un tracking code de la Google in landing page-ul pe care l-ai creat in contul de la LeadPages.
Un alt lucru pe care il poti face, de data aceasta pentru campaniile tale de Facebook, este sa incluzi un pixelul specific contului tau de Facebook in landing page. In felul acesta, vei afla mai multe despre persoanele care interactioneaza cu landing page-ul tau, si vei reusi sa creezi si sa oferi acel gen de continut care le capteaza mai mult atentia vizitatorilor tai, pentru a creste rata de conversie.
Integrari LeadPages
LeadPages iti ofera cateva optiuni de integrare cu site-ul tau.
Daca folosesti WordPress, poti sa instalezi pluginul LeadPages pentru WordPress. Acest plugin, te lasa sa accesezi landing page-urile si LeadBox-urile pe care le-ai creat, in contul tau de LeadPages.
Cu ajutorul acestuia poti sa setezi o pagina de destinatie ca o pagina normala de WordPress (cu linkul domeniului tau) pe site. Poti chiar sa faci pagina de Acasa sa fie landing page.
Utilizatorii non-Wordpress pot sa integreze de asemenea LeadPages, cu site-ul lor. Daca ai un site facut in HTML, poti sa iei codul HTML pentru lading page din contul tau LandingPages si sa il copiezi pe site.
De asemenea, poti sa gazduiesti aceste pagini si pe LeadPages. Dezavantajul ar fi ca folosesti un url LeadPages si nu unul care contine domeniul tau. Insa acest lucru este ok, daca nu vrei sa dezvalui identitatea site-ului tau.
Pentru a colecta emailuri cu LeadPages si a le stoca, vei avea nevoie si de un serviciu de email marketing. LeadPages se integreaza cu toate marile serviciile de email marketing, cum sunt:
In 2016, LeadPages a cumparat Drip, o companie care ofera servicii de email marketing si automatizare. Companiile sunt totusi separate, iar ca sa beneficiezi de serviciile lor trebuie sa platesti separat.
Ai integrari si pentru platformele de webinar GoToWebinar si WebinarJam si pentru cosul de cumparaturi 1ShoppingCart, dar si cu sisteme de CRM cum e Salesforce.
De asemenea, LeadPages se integreaza si cu Facebook, avand posibilitatea de a capta adresele de email de pe pagina de Facebook a afacerii tale cu ajutorul unui tab de abonare.
Mai multe integrari se pot face manual. Copiezi codul HTML si il pui in containerul HTML unde vrei sa integrezi LeadPages.
De retinut faptul ca, daca iti faci landing page-uri cu editorul drag and drop, ai mai putine integrari.
Alte functionalitati
Landing page-urile si LeadBox-urile sunt principalele motive pentru care ai vrea sa folosesti LeadPages.
Dar pe langa acestea, mai sunt si alte functionalitati de care te poti folosi.
Leaddigits
Aceasta functionalitate iti permite sa colectezi adresele de email prin intermediul SMS-urilor.
Daca, spre exemplu, esti la o conferinta, e mai usor ca persoanele din audienta ta, interesate sa tina legatura cu tine, sa iti trimita adresa de email prin SMS decat sa ii directionezi pe un site pentru a se abona.
Leadlinks
Leadlinks este o alta functionalitate pentru utilizatorii Pro.
Aceasta functionalitate iti permite sa pui un link special in emailurile de tip broadcast. Cand unul din abonatii tai da clic pe acel link (sa zicem ca promovezi un webinar), el este inscris automat fara a urma alti pasi suplimentari.
Poti sa ii adaugi pe cei care dau clic, intr-o lista separata, si sa le trimiti un material digital prin email.
Asta mi se pare o functionalitate grozava, de care te poti folosi oricand pentru a segmenta rapid si usor lista ta de abonati, conform intereselor lor actuale.
Din pacate, Leadlinks nu este integrat cu AWeber si 1ShoppingCart datorita termenilor LeadPages.
Checkout Widget
Acest widget este o functionalitate adaugata recent de LeadPages.
Aceasta iti permite sa vinzi produse fara sa mai instalezi un cos de cumparaturi. Plata produselor se realizeaza cu cardul, prin integrare cu aplicatia Stripe, unde te poti iti poti face un cont gratuit.
Ai la dispozitie 12 template-uri pentru checkout, din care il poti alege pe cel pe care-l consideri cel mai bun pentru produsele sau serviciile pe care tu le vinzi.
Daca vinzi produse digitale, sistemul de LeadPages Magnet Management va expedia automat produsele catre cumparatori, dupa ce acestia au finalizat plata.
Desi nu este o functionalitate atat de puternica, comparativ cu SamCart, este un inceput bun pentru LeadPages.
Suport si training
In functie de planul pentru care optezi la LeadPages, poti beneficia de mai multe tipuri de suport:
- Standard: email
- Pro: emailuri prioritare si chat
- Advanced: emailuri prioritare, chat si telefon
Un plus pentru ei, este ca daca ii contactezi, un specialist iti va raspunde detaliat la intrebarile care le ai, destul de rapid.
Detalii despre pret
Acum haide sa vorbim despre costurile LeadPages. Ai la dispozitie 3 planuri:
- Standard – $37/ luna
- Pro – $79/ luna
- Advanced – $199/ luna pentru un angajament de 1 an
Daca vrei sa beneficiezi de reduceri, poti sa iti iei un angajament de 1 sau 2 ani. Astfel, pentru planul Standard vei plati $25/ luna daca iti iei un angajament de 1 an si $17/ luna pentru 2 ani.
Planul Pro include A/B testing, Leaddigits si Leadlinks. Pentru angajamentul pe 1 an este $49/ luna, iar pentru angajamentul pe 2 ani este $24/ luna.
Planul Advanced este creat pentru echipe de marketing si agentii. Cu acesta, pentru un angajament pe 2 ani, pretul este $159/ luna.
Toate planurile includ Landing page-uri si LeadBox-uri nelimitate.
Daca te hotarasti sa incerci serviciile lor, ai 14 zile perioada de trial accesand acest link.
Alternative Leadpages
Exista si alte alternative la software-ul LeadPages pe piata. In continuare, le voi trece rapid in revista, pentru ca tu sa le poti compara si sa alegi varianta cea mai buna pentru nevoile si bugetul de care dispui.
LeadPages vs ClickFunnels
ClickFunnels este o optiune pe care iti recomand cu mare drag sa o folosesti, daca faci marketing afiliat sau vinzi produse digitale.
ClickFunnels poate sa faca cam tot ce poate face LeadPages si mai multe chiar. Poate sa faca landing page-uri, pop-up-uri si sales funnel-uri (conducte de vanzare) – functionalitate pentru care este foarte renumit.
Dezavantajul Clickfunels este ca este ca, are o gramada de optiuni, si din acest motiv e mai greu sa inveti sa lucrezi cu el, mai ales daca nu te pricepi prea bine la partea tehnica. Pretul lui porneste de la $97.
LeadPages vs OptinMoster
OptinMonster este un instrument creat cu scopul de a te ajuta sa iti cresti lista de abonati.
OptinMoster nu ofera crearea de landing page-uri, insa ofera pop-up-uri cu functii mai avansate cum ar fi posibilitatea de a le pune in bara laterala a site-ului, in continutul site-ului tau, hellobar (acea bara care apare in partea de sus a site-ului) si A/B testing cu mai multe optiuni decat LeadPages.
Daca pentru site-ul tau vrei sa creezi si alt gen de formulare de abonare in afara de pop-up-uri, s-ar putea sa fie o solutie buna pentru tine.
Un alt avantaj este si pretul pentru OptinMonster, care incepe de la $9/ luna.
Avantajul LeadPages este ca iti permite sa creezi si landing page-uri (lucru pe care OptinMonster nu-l face). Iata de ce, daca doresti sa creezi landing page-uri cu aspect profesional pentru site-ul tau, cred ca LeadPages isi merita pretul.
LeadPages vs ThriveLeads
ThriveLeads este un plugin pentru WordPress care iti permite sa creezi formulare de abonare si sa le integrezi in mai multe locuri de pe site-ul tau, pentru a-ti creste numarul de abonati.
Daca vrei sa iti creezi si pagini de captare a emailurilor, poti sa folosesti un alt plugin de la ei numit Thrive Landing Pages.
Ca si celelalte alternative prezentate aici, ThriveLeads te lasa sa creezi pop-up-uri, sa inserezi formulare in bara laterala a site-ului ( adica in sidebar ) sau sa pui formularul de abonare intr-o bara care apare in partea de sus a paginii ( hellobar ). De asemenea poti plasa formulare si in continutul site-ului tau.
Template-urile pe care le ofera ei pot fi personalizate 100%.
Un avantaj distinctiv al lor, este ca poti sa faci niste setari ca pop-up-urile sa apara numai pe anumite pagini, ceea ce e foarte bine daca vrei ca aceastea sa apara targetat. LeadPages are o optiune similara, in care poti sa faci actualizari de continut si sa captezi emailuri pentru asta.
Pretul acestuia este foarte bun. Ai posibilitatea sa platesti o singura data, daca il folosesti pe un singur site, sau daca alegi sa platesti abonamentul lunar ai acces si la temele de WordPress create de ei si la celelalte pluginuri + posibilitatea de a-l folosi pe 25 site-uri.
Daca vrei o singura solutie care sa iti ofere si landing page-uri si pop-up-uri nu foarte sofisticate, intr-un singur loc, si sa ai si multe template-uri din care poti alege, LeadPages s-ar putea insa sa fie solutia potivita pentru tine.
Avantaje si dezavantaje LeadPages
Am vazut cam ce poate sa ofere LeadPages si de asemenea, am vazut cam ce pot sa faca si competitorii acestuia.
Acum, haide sa-ti mai expun odata, ca rezumat, avantajele si dezavantajele LeadPages.
Acest software este o solutie foarte buna, daca vrei sa creezi si landing page-uri si pop-up-uri dintr-un singur loc, fara prea multe batai de cap. Printre avantajele acestuia se numara:
- are multe template-uri pentru lead page-uri si leadbox-uri
- multe optiuni pentru crearea de landing page-uri
- formularele de abonare si template-urile pot fi sortate dupa rata de conversie
- se integreaza cu cele mai populare servicii pentru email
- poti sa inveti foarte multe despre email marketing lucrand cu LeadPages, lucru care iti va imbunatati rezultatele
- nu ai nevoie de abilitati de programare
- livrarea materialelor in format digital se face automat, cu ajutorul sistemului lor
- poti sa vinzi materiale informationale fara sa mai platesti o alta aplicatie
Si pentru ca LeadPages nu este perfect, acestea ar fi dezavantajele de care sa tii cont:
- pretul este destul de mare, mai ales daca vrei sa ai si A/B testing, platesti $79/ luna
- putine tipuri de formulare de abonare, comparativ cu celelalte alternative, insa daca nu vrei ceva care sa stie sa faca si „cartofi prajiti”, ci o unealta care face putine, dar la un nivel ridicat, este ok.
Concluzie
Crearea listei de abonati este foarte importanta, iar LeadPages este este un instrument foarte bun pentru a crea usor si rapid landing page-uri cu un aspect profesional.
Cine nu isi construieste o lista de abonati, si nu face asta cat mai rapid, o sa aiba foarte mult de munca cu reclame si alte strategii pentru generarea de trafic organic: costurile pentru reclama cresc, iar traficul organic se reduce tot mai mult odata cu aparitia atator site-uri si pagini pe internet.
LeadPages poate sa fie solutia pe care o cauti, daca vrei sa detii controlul afacerii tale, sa iti transformi vizitatorii in abonati si apoi in clienti si sa obtii profitul mult dorit, care sa-ti faca afacerea sa creasca.
Template-urile numeroase pe care le are, iti permit sa creezi landing page-uri si leadbox foarte usor. Ordonarea template-urilor, dupa cele cu cea mai mare rata de conversie face foarte usoara alegerea acestora, pentru ca tu sa te bucuri de cele mai bune rezultate inca din start.
Are cam toate functionalitatile pe care un specialist in marketing si le-ar dori, pentru a-si creste conversiile, pentru a-si creste lista de emailuri si in acelasi timp, sa continue sa-si mentina site-ul la standardele ridicate cu care vizitatorii s-au obisnuit.
Desi vorbim de un abonament lunar, daca il vei compara cu ClickFunnels sau cu alte solutii pentru cresterea listei de abonati, tinand cont ca ofera si landing page-uri si pop-up-uri, pretul nu ti se va mai parea chiar atat de mare.
Testeaza LeadPages timp de 14 zile si vezi ce poate sa faca. Da clic aici pentru a putea sa-ti creezi un cont de test.