Pentru ca mesajul tau sa ajunga la destinatar, acesta trebuie sa fie deschis si citit de catre abonatul tau.
Din pacate, o parte din mesajele pe care le trimiti nu sunt deschise niciodata de catre abonati. Poti sa ghicesti de ce?
Pentru ca, subiectul mesajului nu ii intereseaza sau nu le trezeste curiozitatea.
Un mesaj, oricat de valoros ar fi pentru acea persoana, trebuie sa contina un titlu pe masura, pentru ca, probabilitatea ca el sa fie citit, sa creasca.
Haide sa vedem cum putem scrie titlurile in asa fel incat e-mailurile pe care le trimiti sa fie deschise de un numar cat mai mare de oameni.
Un titlu bun trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:
- Sa fie folositor. Abonatul considera ca informatiile din acest e-mail ii sunt utile.
- Foarte specific. Intelege abonatul tau ceea ce va primi, cu exactitate?
- Unic. Mesajul tau se face remarcat, este deosebit, contine informatii exclusive.
- Urgent. Simte abonatul nevoia sa deschida mesajul tau si sa il citeasca in acel moment? Abonatul trebuie sa simta ca va pierde o informatie pretioasa daca lasa ca mesajul de la tine sa ii scape necitit.
Daca reusesti ca subiectul emailului pe care il trimiti sa indeplineasca aceste 4 conditii, atunci ii vei convinge pe abonatii tai sa isi indrepte atentia spre mesajul pe care l-ai scris.
Alte idei care te ajuta sa ai o rata de deschidere a e-mailurilor mai mare
Spune-le cine esti
Este foarte important ca, abonatul sa isi poata da seama rapid ca, e-mailul vine de la tine. In acest scop poti pune numele tau sau al afacerii tale la DE LA…
Numele sa fie unul sugestiv, pentru ca persoana care primeste mesajul sa isi poata aminti cu usurinta ca s-a abonat la acel newsletter si de aceea primeste e-mailuri de la tine.
Incepe toate subiectele e-mailurilor tale cu anumite cuvinte
Spre exemplu, pe un alt site de-al meu, eu trimit abonatilor mei, gratuit, 15 idei de afaceri pe care le pot incepe online fara investitie financiara.
De fiecare data cand trimit o idee de afaceri, titlul este urmatorul: Ideea de afacere online nr. x, si inlocuiesc litera x cu un numar intre 1 si 15. Daca, spre exemplu, ii voi trimite abonatului meu, maine, Ideea de afacere online nr. 5, el isi va aminti de indata ce va vedea titlul e-mailului ca a primit si ideile de afaceri de la 1 la 4 in saptamanile precedente. Iar daca ideile precedente i s-au parut valoroase cu siguranta nu va rata nici continutul acestui e-mail.
Ofera informatii concrete si cu aplicabilitate practica
Dintre cele 4 atribute fundamentale ale titlurilor de e-mailuri, pe care ti le-am descris mai sus, alege sa te axezi intotdeauna pe continut specific si folositor.
Nu conteaza daca ignori atributele: unic si urgent. Acestea din urma sunt folosite, la greu, de foarte multe persoane, in special de spammeri. Si din acest motiv, isi pierd din ce in ce mai mult eficienta.
Foloseste termenul de Urgent, doar atunci cand este nevoie
Daca vei crea impresia ca fiecare e-mail de la tine este urgent, abonatul isi va pierde rapid interesul de a reactiona in timp util la mesajul tau.
Cu totii avem prioritati in viata de zi cu zi. Alege sa dai un semnal de alarma cititorului doar atunci cand intr-adevar este cazul. Spre exemplu, atunci cand este o data limita pentru o anumita oferta pe care o lansezi sau atunci cand, informatia oferita este valoroasa doar daca va fi aplicata in urmatoarele x ore.
Daca, campania ta de e-mail marketing are la baza oferirea de informatii valoroase si oferte de neegalat, oamenii din lista ta vor dori sa fie la curent cu noutatile pe care tu le trimiti. Astfel, vor stii exact cat timp mai au la dispozitie pentru a beneficia de promotiile pe care le faci.
Un titlu mai scurt, este mai bun decat unul lung care exprima aceeasi idee
Incearca sa scrii un titlu care sa cuprinda toate cele 4 atribute, dar, in acelasi timp sa fie scurt si la obiect.
Asta, asa cum banuiesti, presupune ca tu sa-ti pui mintea la contributie si sa scrii 5-10 variante de titluri, pentru ca, dintre ele, sa poti alege titlul castigator.
Asadar, atunci cand alegi cel mai bun titlu, ai in vedere sa nu fie unul kilometric ci scurt si captivant.
Banii nu stau in numarul de abonati pe care-l ai ci in relatia pe care o ai cu acestia
Sa determini o persoana sa aiba incredere in tine si sa-ti ofere adresa personala de e-mail este un lucru dificil. Daca in urma cu 10 ani, oamenii se abonau la aproape orice intalneau pe internet si le starnea cat de cat interesul, in prezent lucrurile stau diferit.
Tu trebuie sa castigi increderea persoanei aflate pe site-ul tau, pentru ca aceasta sa iti ofere permisiunea de a-i trimite e-mailuri.
Dar daca reusesti sa faci o persoana sa aiba incredere in tine si sa iti ofere e-mailul sau, iar apoi cresti acea incredere pe care ea o are in tine, oferindu-i informatiile pe care le asteapta prin abonarea la newsletter, atunci poti scrie emailuri punand la subiect orice doresti si acea persoana tot va deschide e-mailul de la tine, ca sa il citeasca.
De ce? Pentru ca, in opinia sa, tu esti o persoana cu experienta in domeniu, care ii ofera multe informatii interesante si utile si atunci nu va rata sub nicio forma un nou mesaj venit de la tine.
Totodata, atunci cand ii vei recomanda produse si servicii, fie ca sunt ale tale sau ale unui firme cu care tu ai incheiat un parteneriat, va lua recomandarea venita de la tine ca pe cea venita de la un prieten vechi care stie ca-i vrea binele.